MS Windows
briani 27239
Font problemer i Windows 95
Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-07-02 17:35

Jeg skal lave en computer for en arbejdskollega, men nu sidder jeg lidt
fast. Hans problem er at der i Windows 95 ikke er nogen tekst i menuerne
eller pop-up windows, samt heller ikke i internet browseren. I startmenuen
kan man f.eks. kun se ikonerne, og så er der bare en kort streg der hvor der
skulle have været tekst.
Jeg har prøvet med de nyeste driver (fra 1997) til grafikkortet fra S3's
hjemmeside og også flere forskellige skærm indstillinger, men intet har
hjulpet.

Det drejer sig om et S3 Trio32/64 grafikkort, og det hele kører i Windows 95
i uopdateret org. version.

Jeg kender desværre ikke de præcise specifikationer for PC'en, men håber at
I kan hjælpe mig alligevel.

Mvh.
Claus Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 17:42

Claus Nielsen skrev:

> [...]
> browseren. I startmenuen kan man f.eks. kun se ikonerne, og så er
> der bare en kort streg der hvor der skulle have været tekst.

Lyder som om at der er gået koks i nogle systemfonte. Så vidt jeg
husker så kan det muligvis hjælpe at højreklikke på skrivebordet og
vælge Egenskaber > Udseende, eller noget i den stil. Der et i hvert
tilfælde et punkt hvor du har mulighed for at skifte fra små til
store skrifttyper. Prøv at skifte til store skrifttyper hvis den
står til små f.eks. Ved den ændring bliver systemfontene nemlig
geninstalleret. Du kan altid stille den tilbage til små igen, eller
hvad den nu stod til.

Prøv evt. også at kontrollere hvilken font der er brugt til popup-
vinduer, startmenuen osv.

Madsen.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-07-02 19:12

Tak for det hurtige svar, men det hjalp desværre ikke.

Et billed af fejlen kan ses her: http://www.c-a-n.dk/fontfejl.jpg

Mvh.
Claus Nielsen

Fra : Ole C

Dato : 08-07-02 19:26

Claus Nielsen <cn@it.dk> skrev blandt andet:

> Tak for det hurtige svar, men det hjalp desværre ikke.
>
> Et billed af fejlen kan ses her: http://www.c-a-n.dk/fontfejl.jpg

Hvad med at prøve at kopiere fontene fra din maskine over til hans?

vh
Ole C

Fra : Gevaldi

Dato : 08-07-02 19:58

Ole C skrev:

> Hvad med at prøve at kopiere fontene fra din maskine over til hans?

Kan man normalt ikke, da disse skal installeres og genkendes enten i win.ini eller registreringsdatabasen.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Ole C

Dato : 10-07-02 19:32

Gevaldi <georg_valdi369@hotmail.com> skrev blandt andet:

> Kan man normalt ikke, da disse skal installeres og genkendes enten i
> win.ini eller registreringsdatabasen.

Åh jo, - man kopierer dem ind i en mappe og installerer så derfra.

vh
Ole C

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 19:55

Claus Nielsen skrev:

> Et billed af fejlen kan ses her: http://www.c-a-n.dk/fontfejl.jpg

Fandt du ud af hvilken font der bliver brugt i start-menuen?
Jeg tror stadig at det er den font der er valgt der har taget skade.
Prøv at skifte til en anden font. Jeg mener at standarden er MS Sans
Serif på Win95, uden dog at være helt sikker, da jeg ikke længere kan
huske det, men hvad sker der hvis du skifter til Arial f.eks.?

Madsen.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-07-02 20:39

On Mon, 08 Jul 2002 20:54:57 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> Jeg mener at standarden er MS Sans Serif på Win95,
> uden dog at være helt sikker, da jeg ikke længere kan
>huske det.

Din hukommelse er god nok, Madsen.
Standarden ér den du nævner (tegnstørrelse 8)

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 20:51

Gert Søgaard Jensen skrev:

> Standarden ér den du nævner (tegnstørrelse 8)

Ok. Tak for info. :)

Madsen.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-07-02 21:03

Jeg prøver lige at kigge på det i morgen

Mvh.
Claus Nielsen

Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-07-02 21:19

Problemet er løst, det var font-filen der var ødelagt - tak for hjælpen.

Mvh.
Claus Nielsen