Skibsforlis i Århusbugten (Søkort 112)
Fra : Michael Rask Vendelb~

Dato : 08-07-02 16:57

Forlisregister "Projekt Århus Bugt"

Som hobby, har jeg arbejdet med skibsforlis inden for dette lille
område i snart 14 år.

Registeret er efterhånden på ca. 500 sider, hvor avisartikler,
billeder forlisberetninger, tegninger af vragene og etc. er samlet,
men jo mere man får samlet, jo mere finder man ud af at man ikke ved.

Registeret har altid og vil altid være frit tilgængeligt for alle
interesserede, og alle har altid kunnet bestille en kopi for
kopieringsomkostningerne.

Derfor udsender jeg denne efterlysning, og nogle ved noget om forlis i
området, evt har billeder og avisartikler liggende, som jeg kunne
låne.

Eller endnu bedre, om der er nogle der kunne tænke sig at være med i
projektet, som kører på frivillig og non-profit arbejde. Nogle der
måske kunne tænke sig at finde materiale for det område der er ud for
hvor i bor.

Søkort 112 dækker, fra Katholm i Nord, Hjelm, Samsø, Endelave, Røsnæs
på Fyn og Gyllingnæs samt hele Århusbugten, til dd. har jeg materiale
om ca. 400 forlis skibe, fly og ubåde i området.

MVH Michael Rask Vendelbjerg

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 08-07-02 18:11

Michael Rask Vendelbjerg wrote:

> [...]
>
> Derfor udsender jeg denne efterlysning, og nogle ved noget om forlis i
> området, evt har billeder og avisartikler liggende, som jeg kunne

Jeg ville foreslå dig at lave en webside med dit register og annoncere
det blandt dykkere i Århusområdet (snak med de forretninger, der handler
med dykkerudstyr). Det ville sikkert give meget mere respons og der vil
sikkert være nogen, der ville kunne bidrage med yderligere oplysninger.

-Claus