Sætte ind i db, vha løkke
Fra : Ronni

Dato : 01-02-01 16:26

Hej NG

Følgende sætter ikke det den skal ind i db.
Jeg har en tabel i en db, hvor der er ca. 100 poster. nu har jeg tilføjet
endnu en række
hvor der i alle rækkerne skal være en værdi (ens i starten = standard), og
det er jo nemmest
hvis man laver en løkke som tager post efter post og sætter værdien ind i
cellen, men det gør
den bare ikke??
Jeg har forsøgt at gøre dette med følgende kode:

<?php

# Database connection #

$database = "database";
$db_host = "mysql.host.dk";
$db_user = "user";
$db_password = "password";

mysql_connect($db_host,$db_user,$db_password);
mysql_select_db("$database");

# Indsætter data i databasen #

$i = 0;

while($i < 20)
{
$result = mysql_query("INSERT INTO tabel (pic) values ('fool.gif') WHERE
userid = $i");
$i++;
echo $i, "<br>\n";
}

?>

Hvorfor virker det ikke?

Håber at der er nogle som at der kan hjælpe mig! :)

/Ronni
ronni1@forum.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-02-01 17:03

"Ronni" <ronni1@forum.dk> wrote:
> while($i < 20)
> {
> $result = mysql_query("INSERT INTO tabel (pic) values ('fool.gif') WHERE
> userid = $i");
> $i++;
> echo $i, "<br>\n";
> }
>
> ?>
>
> Hvorfor virker det ikke?

Du kan ikke lave en insert med en where, da der jo ikke er indsat
noget data endnu, du kan se på en update eller droppe din where så
virker det.

--
Henrik Hansen

Fra : Johan

Dato : 01-02-01 17:03

> <?php
>
> # Database connection #
>
> $database = "database";
> $db_host = "mysql.host.dk";
> $db_user = "user";
> $db_password = "password";
>
> mysql_connect($db_host,$db_user,$db_password);
> mysql_select_db("$database");
>
> # Indsætter data i databasen #
>
> $i = 0;
>
> while($i < 20)
> {
> $result = mysql_query("INSERT INTO tabel (pic) values ('fool.gif')
> [...]

Prøv:

<?
$database = "database";
$db_host = "mysql.host.dk";
$db_user = "user";
$db_password = "password";

$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_password);
mysql_select_db($database);

for($i = 0; $i < 20; $i++) {
$query = "INSERT INTO tabel (pic) values ('fool.gif') WHERE userid =
$i";
$result = mysql_query($query);
print($i."<br>\n");
}
mysql_close($connection);
?>

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 01-02-01 18:58

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Johan"
<webmaster@ru94.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>$query = "INSERT INTO tabel (pic) values ('fool.gif') WHERE userid = $i";

Man kan altså ikke lave en INSERT med et WHERE statement.

Prøv med:
$query = "UPDATE tabel SET pic = 'fool.gif' WHERE userid = '".$i."'";
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Johan

Dato : 02-02-01 09:04

> Man kan altså ikke lave en INSERT med et WHERE statement.
>
> Prøv med:
> $query = "UPDATE tabel SET pic = 'fool.gif' WHERE userid = '".$i."'";

Jep jeg ved det. Skrev også kort efter en mail til ham hvor jeg rettede det
til update. Jeg sov bare lidt på det tidspunkt

mvh

Johan