Auto link?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-02-01 15:19

Hej igen (det går hurtigt ,

Jeg har en query der udskriver en tabel med udvalgte informationer på min
hjemmeside, bl.a. ID og et navn.

Hvordan får jeg lavet sådan at navnet bliver et link der åbner et nyt vindue
hvor ID føres med som variabel.
Altså når jeg klikker på skal der åbnes et nyt vindue, hvor jeg kan bruge ID
til en ny query.

Håber I forstår, og kan hjælpe.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-02-01 15:35

"Tonni Aagesen" <delphin@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> hvor ID føres med som variabel.
> Altså når jeg klikker på skal der åbnes et nyt vindue, hvor jeg kan bruge ID

tjaeh

lav en form med en hidden value med navn på din variabel, når du så
clicker på linket submitter du en form der derefter åbner et nyt
vindue, og tada du har variaben overført.

i think

--
Henrik Hansen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-02-01 15:56

Henrik Hansen <hh@mailserver.dk> wrote:

> tjaeh
>
> lav en form med en hidden value med navn på din variabel, når du så
> clicker på linket submitter du en form der derefter åbner et nyt
> vindue, og tada du har variaben overført.

hmm det er lidt bøvlet, prøv det her i stedet

<script>
function pop(url){
   p = window.open(url,"Pop","width=610,height=360,scrollbars=yes,location=no,resizable=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,top=50,left=50")
   p.focus()
   }
</script>

i dit script laver du så liks alla

for($i = 1; $i < 10; $i++) {
echo "<a href=\"javascript:pop('script.php?id=$i')\">Link $i</a>";
}

tada

--
Henrik Hansen

Fra : KASPER

Dato : 01-02-01 15:57

"Tonni Aagesen" <delphin@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> hvor ID føres med som variabel.
> Altså når jeg klikker på skal der åbnes et nyt vindue, hvor jeg kan bruge

Hvis du hiver data ud af databasen så ID er $data[0] og navn er $data[1] kan
du udskrive navnet som et link således:

echo "<A HREF=\"url/til/ny/side.php?ID=$data[0]\"
target=\"_blank\">$data[1]</A>";

Så overfører du ID for det pågældende navn til den nye side.

--
KASPER

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-02-01 20:19

"KASPER" <kd42@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> target=\"_blank\">$data[1]</A>";
>
> Så overfører du ID for det pågældende navn til den nye side.

Ok, nu viser min htmlkode efter den har været i gennem php-møllen f.eks:

- og så ser min query i min_fil.php sådan ud:

$result = mysql_db_query ("min_database","select flue, navn, sdato, billede,
materialer, vejledning from fluer WHERE id=$id");

Men uanset hvad jeg gør, viser den output'et som om $id var sat til 3 ???

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 01-02-01 21:32

> [...]
> materialer, vejledning from fluer WHERE id=$id");
>
> Men uanset hvad jeg gør, viser den output'et som om $id var sat til 3 ???

Lidt debuggingsmuligheder:

1: Prøv at skrive $id ud til browseren, lige før du laver kaldet til MySQL
(Bare for at checke at id er sat til 5).

2: Check din tabel via f.eks PHPMyAdmin, at du ikke ved en fejl har samme
data for id = 3 og id = 5

Nikolaj
--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 02-02-01 02:08

"Nikolaj Kolbe" <kolbe@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>(Bare for at checke at id er sat til 5).
>
>2: Check din tabel via f.eks PHPMyAdmin, at du ikke ved en fejl har samme

Problemet blev "løst" med en genstart af PC'en, jeg kan dog ikke lige
forklare hvorfor.
Men i hvert fald kører det hele nu med PopUp vinduer og videreseendelse af
id som variabel.

Tak for hjælpen alle sammen

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Anders Johannsen

Dato : 01-02-01 15:58

> [...]
> hvor ID føres med som variabel.
> Altså når jeg klikker på skal der åbnes et nyt vindue, hvor jeg kan bruge

Konstrurer dit link ala <a href='side.php?ID=$ID'>Link</a>

Således er variablen tilgængelig i side.php som $HTTP_GET_VARS['ID'] eller
blot $ID.

Du kan utvivlsomt åbne nye vinduer via noget javascript-fnidder.

/A