P@ + tlf. -> CC
Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 08-07-02 15:10

Jeg har en Pro@ccess 256/256 og tlf på samme linie.
Hvis jeg skifter til CyberCity, kan jeg så uden videre droppe min
telefon? (jeg kan sagtens nøjes med min mobiltlf)

Hvilke udgifter er der ud over abonnementet hos CC?

Fra : Simon Skals

Dato : 08-07-02 15:15

It seems [Odense] Jens C. Hansen wrote:
>Jeg har en Pro@ccess 256/256 og tlf på samme linie.
>Hvis jeg skifter til CyberCity, kan jeg så uden videre droppe min
>telefon? (jeg kan sagtens nøjes med min mobiltlf)

Ja, forudsat at du kan få leveret ADSL på rå kobber hos
Cybercity. Du er nødt til at bestille for at få det afklaret.

>Hvilke udgifter er der ud over abonnementet hos CC?

Ingen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 08-07-02 15:48

Simon Skals wrote:

> Ja, forudsat at du kan få leveret ADSL på rå kobber hos
> Cybercity. Du er nødt til at bestille for at få det afklaret.

Det har jeg faktisk prøvet tidligere, så vidt jeg husker var der ikke
mulighed for råt kobber, men jeg ved jo ikke om situationen har ændret
sig i mellemtiden.

Den skal jeg lige have forklaret nærmere - der er da råt kobber
tilgængeligt, når jeg dropper både Pro@ og tlf?
Eller har TDC eneret til det rå kobber i den linie som fører ind i min
bolig, ligemeget om den bliver brugt eller ej?
(Det må da være konkurrenceforvridning? )
Apropos, jeg kan vælge at få "overdraget" fra TDC når jeg bestiller hos
CC - menes der overdraget rå kobber eller som jeg først troede, kun
rettigheden til xDSL på linien?

Fra : Simon Skals

Dato : 08-07-02 16:03

It seems [Odense] Jens C. Hansen wrote:
>Det har jeg faktisk prøvet tidligere, så vidt jeg husker var der ikke
>mulighed for råt kobber, men jeg ved jo ikke om situationen har ændret
>sig i mellemtiden.

Det er muligt.

>Den skal jeg lige have forklaret nærmere - der er da råt kobber
>tilgængeligt, når jeg dropper både Pro@ og tlf?

Ikke nødvendigvis. Hvis du kun har ét kobberpar ført ind i
lejligheden, kan TDC - selv om du har opsagt ADSL og telefon hos
dem - godt vælge at afvise en rå kobber-ansøgning, da et senere
ønske fra din side om at få fastnettelefon i så fald kan udløse
en omkostningsrigt etableringsarbejde.

>Eller har TDC eneret til det rå kobber i den linie som fører ind i min
>bolig, ligemeget om den bliver brugt eller ej?
>(Det må da være konkurrenceforvridning? )

Du kan muligvis overdrage linjen. Denne praksis har Cybercity
tidligere anvendt, men jeg ved ikke, om man er gået bort fra den,
efter det blev muligt at levere på delt kobber.

>Apropos, jeg kan vælge at få "overdraget" fra TDC når jeg bestiller hos
>CC - menes der overdraget rå kobber eller som jeg først troede, kun
>rettigheden til xDSL på linien?

Overdragelse betyder, at du giver CC ret til den fremførte
kobberledning. Hvis denne er den eneste af sin slags i din
husstand (og ellers giver det ikke mening at søge om
overdragelse), bortfalder TDC's forsyningspligt over for dig,
dvs. hvis du på et senere tidspunkt vil have fastnettelefon, kan
du komme til at betale ekstra for oprettelsen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 08-07-02 16:36

Simon Skals wrote:

> Ikke nødvendigvis. Hvis du kun har ét kobberpar ført ind i

Jeg er overbevist om at der kun er ét kobberpar.
Der er et ekstra stik i soveværelset som jeg aldrig har brugt, men jeg
prøvede lige - der er klartone når jeg sætter min tlf. til det stik, så
det må være forbundet til min nuværende linie.

> [...]
> dem - godt vælge at afvise en rå kobber-ansøgning, da et senere
> ønske fra din side om at få fastnettelefon i så fald kan udløse

I hvilke tilfælde må de afvise?

> Du kan muligvis overdrage linjen. Denne praksis har Cybercity
> tidligere anvendt, men jeg ved ikke, om man er gået bort fra den,
> efter det blev muligt at levere på delt kobber.

Jeg kigger på CC's website lige nu, og ved bestilling kan man vælge
overdragelse fra anden udbyder;

"Såfremt du har en ADSL-forbindelse hos en anden internetudbyder, kan
det være muligt at overdrage forbindelsen til Cybercity. Hvis du vil
overdrage din ADSL-forbindelse, bedes du markere, hvilken udbyder du har
i dag." [TDC/Orange/Tiscali/en anden]

> [...]
> husstand (og ellers giver det ikke mening at søge om
> overdragelse), bortfalder TDC's forsyningspligt over for dig,

Hvad er kriterierne for om den kan overdrages eller ej?
At der kun er det ene kobberpar?

Fra : Simon Skals

Dato : 08-07-02 16:47

>I hvilke tilfælde må de afvise?

Det er en ren vurderingssag fra TDC's side.

>Hvad er kriterierne for om den kan overdrages eller ej?
>At der kun er det ene kobberpar?

Hvis der er flere kobberpar, er der ikke rigtig nogen grund til
at overdrage linjen, da du så kan få leveret ADSL på rå kobber.

Prøv at ringe til Cybercity og hør ad, hvordan det forholder sig
med mulighederne for overdragelse.

For konduitens skyld skal det lige nævnes, at Cybercity er min
arbejdsplads, men jeg har ingen direkte berøring med de nævnte
procedurer og forretningsgange. Jeg ved dog, at der tidligere er
blevet udført overdragelser for kunder, som ønskede ADSL og ikke
havde behov for fastnettelefon.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-07-02 16:54

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> I hvilke tilfælde må de afvise?

Hvis man skønner at man kan risikere at løbe tør for kobber til
forsyningspligtsydelser ved levering.

> Hvad er kriterierne for om den kan overdrages eller ej?

De er ret komplekse. Kig evt på disse dokumenter:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95030972

Fra : Eh-Fniller

Dato : 08-07-02 16:36

Simon Skals wrote:

> [...]

> dvs. hvis du på et senere tidspunkt vil have fastnettelefon, kan
> du komme til at betale ekstra for oprettelsen.

Hejsa.
Ellers mener jeg da at have hos CC at det godt kan bruge filter
løsningen som de gør hos tdc dvs en delt linie.
Dvs man står altså ikke på helt bare bund ang det rå kobber.
Men denne option har ikke altid været der og er før kommet forholds
sent.

Fra : Simon Skals

Dato : 08-07-02 16:49

It seems Eh-Fniller wrote:
> [...]
>Dvs man står altså ikke på helt bare bund ang det rå kobber.
>Men denne option har ikke altid været der og er før kommet forholds

Korrekt, men hvis du nærlæser Jens' indlæg, så er han specifikt
på udkig efter en løsning, hvor han ikke skal have udgifter til
fastnettelefon, og så er delt kobber ikke sagen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>