Q: er den her god nok?
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-07-02 15:02

Har besluttet at købe en switch (endelig vil min kæreste nok sige *GGG*) og
har fundet den her:

http://www.unex.com.tw/Product/Switch/SD160s/tech-sd160s.html

Er der nogen herinde der har erfaringer med den? er den god nok? Jeg vil
mene at den ser ok ud til 1165,- selvom jeg godt kunne tænke mig en lidt
større buffer.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Per Lauridsen

Dato : 08-07-02 16:51

Hej Thomas,

Om denne switch er god nok, kommer jo helt and på hvad du skal bruge den
til..?

Hvis den skal bruges til det typiske hjemme-netværk ned 3 Pc'er en router og
måske en printer,
hvor du kan holde dig til de 16 10/100 porte du har til rådighed, er det et
udemærket køb...

16 porte til 1165,- er billigt..!

/Per

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 08-07-02 21:54

"Per Lauridsen" <info@d-n.dk> wrote:

> 16 porte til 1165,- er billigt..!

Kun hvis det er inklusive moms:

http://www.proconsult.dk/go/netetew716t

P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-07-02 14:43

> Kun hvis det er inklusive moms:
> http://www.proconsult.dk/go/netetew716t
> P.S.: Jeg arbejder i ovenstående firma.

P.S. 2: Regn ikke med at en skiftelig garanti for et produktets funktion fra
proconsult, er det værd som papiret er skrevet på..

Derfor ville jeg ikke vægte, især hr. Ulrik Lunddahl's udtalelser om et
produkts pris eller formående, så meget som 1 grams værdi..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-07-02 19:40

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev :

>Derfor ville jeg ikke vægte, især hr. Ulrik Lunddahl's udtalelser om et
>produkts pris eller formående, så meget som 1 grams værdi..

Dit mudderkast hører ikke til i denne gruppe.
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-07-02 22:13

> [...]
og
> måske en printer,
> hvor du kan holde dig til de 16 10/100 porte du har til rådighed, er det

Det er med moms men excl. forsendelse fra www.midtdata.dk
Ja den skal bruges til mit hjemmenetværk, da min hub ikke længere kan følge
med mine krav.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-07-02 22:23

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev:
<http://www.unex.com.tw/Product/Switch/SD160s/tech-sd160s.html>

> Er der nogen herinde der har erfaringer med den?

Ikke lige denne, men andre billige og de fungerer fint.

> Er den god nok?

Det vil jeg mene, men har du brug for alle de porte?
Du kan jo sagtens finde en billigere 8 ports switch.

Mvh.
Mikael

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-07-02 22:57

> [...]
>
> Det vil jeg mene, men har du brug for alle de porte?
> Du kan jo sagtens finde en billigere 8 ports switch.

Ja, det må jeg konstatere at en 8 ports er for lidt, for der ryger en til
router, 1 til printer server, 1 til webserver, 1 til ftp server (ftp og web
kunne slås sammen i en maskine men jeg har kun 2 gamle 150 MHz'ere til det)
det efterlader mig med 4 porte og det er for lidt da kæresten og jeg har
hver vores maskine og jeg har desuden en bærbar. Viser regnestykket at jeg
kun har en ekstra port. Så hvis vennerne kommer er der ikke porte nok til et
godt netspil *S*

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-07-02 23:08

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev:
> Så hvis vennerne kommer er der ikke porte nok til et
> godt netspil *S*

Så er det jo afgjort ;)
Her er et par andre forslag, jeg har ikke hørt dårligt
om nogen af dem.

Wisecom 16 ports til 971 kr.:
<http://www.itbutikken.dk/vareinfo.asp?varenr=Nor1009554>

Surecom til 899 kr.:
<http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=240018&kat>

Mvh.
Mikael

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 09-07-02 11:17

> Her er et par andre forslag, jeg har ikke hørt dårligt
> [...]
Takker for forslagene, men jeg har bestilt den anden. Den du foreslår til
971, er til rack mount og jeg vil hellere have en desktop. den til 899,- er
med plastic cover og det nedsætter varmeafgivelsen...

Fra : Steen Suder

Dato : 10-07-02 11:59

Thomas Nørgaard wrote:

<KLIP>

> Takker for forslagene, men jeg har bestilt den anden. Den du foreslår til
> 971, er til rack mount og jeg vil hellere have en desktop. den til 899,- er
> med plastic cover og det nedsætter varmeafgivelsen...

Hmm... har du tænkt på hvor varmen så bliver af?
Ser du; hverken metal eller plast, for den sags skyld, udvikler ikke
varme af sig selv.

Jeg vil til enhver tid vælge en box i metal, da det er en langt bedre
varmeleder end plast og dermed er medvirkende til at køle indmaden ned
og dermed sikre en længere levetid på produktet.

Derfor vælger jeg f.eks. NetGear.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-07-02 12:55

> [...]
> varmeleder end plast og dermed er medvirkende til at køle indmaden ned
> og dermed sikre en længere levetid på produktet.

Det er netop derfor jeg har valgt den til 1165,- fremfor de billige. Den jeg
har valgt er med alu. casing hvilket giver en god køling.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 09-07-02 13:07

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kun har en ekstra port. Så hvis vennerne kommer er der ikke porte nok til

Her i huset bruger jeg en 8 ports switch i den faste opstilling, og når der
kom nogen på besøg med computere satte vi en anden switch under bordet hvor
vi sad og trak et enkelt kabel ind til kontoret.

Det virkede praktisk og kablerne var får vi lavede dette setup altid
forkorte...

Fra : Rasmus Ladekjaer Ped~

Dato : 09-07-02 20:20

> [...]
>
> Er der nogen herinde der har erfaringer med den? er den god nok? Jeg vil
> mene at den ser ok ud til 1165,- selvom jeg godt kunne tænke mig en lidt

Hej.
Jeg har selv denne switch i 8 ports udgaven og en ven af mig har præcis den
switch du omtaler.
Hverken jeg eller min føromtalte ven har haft problemer med dem.
De virker perfekt.
mvh Rasmus

Fra : 187

Dato : 07-08-02 08:15

syntes 16 porte virker som pænt meget til hjemmebrug....
ellers kig på www.edbpriser.dk .... Min makker købte en lille N-way
Switc (5-ports) til 345,- (trendnet ,mener jeg), med 2 Mb, buffer....
tror du ikke en sådan ville kunne gøre det ? Trendnet's produkter
har virket upåklageligt, hvad jeg har hørt....

http://www.kandu.dk/