php forespørgsel
Fra : thomas j

Dato : 08-07-02 15:02

Hej NG
Jeg har 2 tabeller i mysql.
tabel1: ID, emne, navn
tabel2: ID, karakter, navn
Nu vil jeg gerne kunne vise en side hvor jeg henter ID, Emne og
karakter ud og sorteret efter feltet karakter.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan dette skal gøres, når det er fra flere
tabeller forespørgslen skal hente data frem.
vh thomas j

Fra : Regin Larsen

Dato : 08-07-02 15:15

thomas j wrote:
> [...]
> Jeg er lidt i tvivl om hvordan dette skal gøres, når det er fra flere
> tabeller forespørgslen skal hente data frem.

SELECT t1.id,t1.emne,t2.karakter FROM tabel1 t1, tabel2 t2 WHERE t1.id =
t2.id;

FUT: dk.edb.database
(dvs. at svar til denne post havner i d.e.d)

--
Regin