PHP + MySQL...?
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 08-07-02 14:58

Hej igen igen...

Jeg håber det er okay med noget MySQL..

Jeg skal Have min side til at hendte en bestemt tabel, og ændre et tal i en
bestemt linie.. Jeg har prøvet at lave noget der ser således ud...

# if ($dakt){
# mysql_query("SELECT status FROM bruger WHERE navn = $dakt INSERT INTO
bruger # (status) VALUES ('0')");
# }

Men det er ikke helt velykket, dvs. der sker faktisk ikke noget.. er der
nogen som kan lave linjen så den virker..?

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : Regin Larsen

Dato : 08-07-02 15:11

Kasper B. Rasmussen wrote:
> Jeg håber det er okay med noget MySQL..

Det skulle have været postet i dk.edb.database, da det ikke har noget
direkte med PHP at gøre.

> [...]
> Men det er ikke helt velykket, dvs. der sker faktisk ikke noget.. er der
> nogen som kan lave linjen så den virker..?

mysql_query("UPDATE bruger SET status = '0' WHERE navn = '$dakt'");

SQL i lidt grove træk:
SELECT bruger du til at få noget ud fra databasen.
INSERT bruger du til at tilføje noget til databasen.
UPDATE bruger du til at ændre/opdatere noget i databasen.

FUT: dk.edb.database
(dvs. at svar til denne post havner i d.e.d)

--
Regin