Oprette ODBC fra VB
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 08-07-02 14:28

Hej,

jeg har begået en VBA-ting i Word som skal hente data via ODBC fra en SQL-
Server. I stedet for at gå ud til 350 pc'ere og manuelt installere en ODBC-
sti til serveren, havde jeg tænkt at få Word til at lave den ved start.
Jeg har hentet en lille ting fra nettet som opretter en simpel ODBC-sti,
såfremt man har Access installeret på sin pc. Men i mit uheld er kun 10% af
pc'erne udstyret med Access.

Jeg tænkte på om I ikke "lige" kendte til et win32 API kald eller to som
kunne få en ODBC-sti oprettet under et bestemt navn, og med userID +
password.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 08-07-02 21:08

Klaus Ambrass skrev:
> Jeg tænkte på om I ikke "lige" kendte til et win32 API kald eller to
som
> kunne få en ODBC-sti oprettet under et bestemt navn, og med userID +
> password.

Ja, nu afhænger det sikkert af Windows-versionen, men prøv at tage et
kig i registreringsbasen under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC.

Prøv at oprette en ODBC-connection, og se hvad der sker under denne
nøgle i registreringsbasen.

Opretter du selv de tilsvarende værdier i registreringsbasen, så har
du oprettet en ny ODBC-forbindelse.

-------
Tomas