|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Yndlings finesse Fra : Troels
 | 
 Dato :  08-07-02 13:42
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 Plinget i Kashmirs Miss you ved 3:44
 Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 utroligt   Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 /Troels
 --
            
             |  |  | 
  Jakob Møbjerg Nielse~ (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Møbjerg Nielse~
 | 
 Dato :  08-07-02 14:16
 | 
 |  | 
 
            Troels wrote:
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 Malk de Koijn - Radioen ska' kneppas: 1:19
 "Jeg snupper en cigabøjser - puuuuust"
 -- 
 Jakob Møbjerg Nielsen       | "Five exclamation marks, the
 jakob@dataloger.dk          |  sure sign of an insane mind."
http://www.jakobnielsen.dk/  |    -- Terry Pratchett, Reaper Man
            
             |  |  | 
  -V- (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  08-07-02 15:39
 | 
 |  | 
 "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 
 Et par af mine:
 Kashmir: akkordskiftet i Art of Me
 ABBA: akkordskiftet i slutningen af Lay All Our Your Love On Me.
 Eros R.: det store synthorgel og kor i slutningen af A Mezza Via
 Anthrax: Scott Ians indianerhyl i Among the Living
 Bomb the Bass: introen til Bug Powder Dust (et i øvrigt suverænt nummer)
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
  zcully (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : zcully
 | 
 Dato :  08-07-02 21:41
 | 
 |  | 
 
            Jaaa Bug Powder dust introen rykker    "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3d29a42a$0$16792$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > > Hej
 > > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige
 den
 > > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 >
 > Et par af mine:
 > Kashmir: akkordskiftet i Art of Me
 > ABBA: akkordskiftet i slutningen af Lay All Our Your Love On Me.
 > Eros R.: det store synthorgel og kor i slutningen af A Mezza Via
 > Anthrax: Scott Ians indianerhyl i Among the Living
 > Bomb the Bass: introen til Bug Powder Dust (et i øvrigt suverænt nummer)
 >
 >
 >
 >                                                                         -V
 -
 >
 >
            
             |  |  | 
   Ulrik Magnusson (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik Magnusson
 | 
 Dato :  08-07-02 21:52
 | 
 |  | 
 
            zcully wrote:
 > Jaaa Bug Powder dust introen rykker    Så kan Meat Beat Manifesto vist udemærket anbefales -
 prøv "Edge of No Control" (ligger på AudioGalaxy - jeg
 har ikke prøvet at hente den)
 Ulrik Magnusson
            
             |  |  | 
    -V- (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  08-07-02 22:22
 | 
 |  | 
 "Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:3D29FB5C.6C10EE5E@yahoo.com...
 > zcully wrote:
 > > Jaaa Bug Powder dust introen rykker    > Så kan Meat Beat Manifesto vist udemærket anbefales -
 > prøv "Edge of No Control" (ligger på AudioGalaxy - jeg
 > har ikke prøvet at hente den)
 Men Ulrik: Audio Galaxy er jo lukket. Har jeg hørt....   Den ligger pt. ikke på KaZaA, goddamn lorteprogram.
                                                                            
         -V-
            
             |  |  | 
     Ulrik Magnusson (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik Magnusson
 | 
 Dato :  08-07-02 23:27
 | 
 |  | 
 
            -V- wrote:
 > "Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 > news:3D29FB5C.6C10EE5E@yahoo.com...
 > > zcully wrote:
 > > > Jaaa Bug Powder dust introen rykker    > > Så kan Meat Beat Manifesto vist udemærket anbefales -
 > > prøv "Edge of No Control" (ligger på AudioGalaxy - jeg
 > > har ikke prøvet at hente den)
 > Men Ulrik: Audio Galaxy er jo lukket. Har jeg hørt....   Hmm det er vist gået over hovedet på mig. Nå, men det
 er alligevel aldrig lykkedes mig at hente noget..
 > Den ligger pt. ikke på KaZaA, goddamn lorteprogram.
 Den dukker op en gang i mellem på Kazaa. Ellers ligger der nogle
 clips her: <http://www.brainwashed.com/mbm/audio.html> - bl.a. 1/2 minuts Edge of No Control video
 Ulrik Magnusson
            
             |  |  | 
  Johan S. Jensen (13-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johan S. Jensen
 | 
 Dato :  13-07-02 21:27
 | 
 |  | 
 "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
 news:3d29a42a$0$16792$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > > Hej
 > > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige
 den
 > > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 >
 > Et par af mine:
 > Kashmir: akkordskiftet i Art of Me
 
 Jeg skal lige være helt sikker - mener du akkordskiftet i verset (fra E til
 Fmaj7b5, så vidt jeg husker)? Det er for så vidt meget klassisk
 spansk-agtigt, men lyder helt kanon. Eller hvad?
 
 MVH
 Johan
 
 
 
 
 |  |  | 
   -V- (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  14-07-02 23:54
 | 
 |  | 
 "Johan S. Jensen" <johan@SLETboca.dk> skrev i en meddelelse
 news:410Y8.2615$Yf1.185673@news010.worldonline.dk...
 > > Et par af mine:
 > > Kashmir: akkordskiftet i Art of Me
 >
 > Jeg skal lige være helt sikker - mener du akkordskiftet i verset (fra E
 til
 > Fmaj7b5, så vidt jeg husker)? Det er for så vidt meget klassisk
 > spansk-agtigt, men lyder helt kanon. Eller hvad?
 
 Nej, da. Det klassisk 'spanske' stykke er da i orden, men det er først i
 rundgangen med den overstyrede guitar før omkvædet, at det bliver rigtig
 godt.
 I powerakkorder går den vist i noget der ligner E - G# - A - B - C - D# -
 C - B etc etc.
 
 I slutningen af sangen, efter sidste omkvæd er der samme rundgang, men denne
 gang med en anden rytme (og ikke et akkordskifte, som jeg forhastet og
 fejlagtigt skrev første gang.), hvor Kaspers riff lyder anerleds (og
 bedre!). Det sidste riff af den type er totaaaaaal kanon [udtales på
 skånsk].
 Jeg ved godt at det ikke er korrekt noteret, så spar venligst på kritikken
 
 Hjalp det på forståelsen?
 
 I øvrigt er jeg lige kommet i tanke om en mere:
 De første trommer i Drop Dead Legs fra Van Halens '1984'. Super-duper.
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Johan S. Jensen (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johan S. Jensen
 | 
 Dato :  15-07-02 11:21
 | 
 |  | 
 > Nej, da. Det klassisk 'spanske' stykke er da i orden, men det er først i
 > rundgangen med den overstyrede guitar før omkvædet, at det bliver rigtig
 > godt.
 > I powerakkorder går den vist i noget der ligner E - G# - A - B - C - D# -
 > C - B etc etc.
 
 Godt, vi forstår hinanden. Det minder rigtig meget om Dizzy Mizz Lizzy's
 klassiske Waterline-riff, eller også er det omvendt. De to plader udkom da
 vist på nogenlunde samme tidspunkt. Bortset fra D#'et er det også der
 rigtige akkorder du har skrevet op. Men nu vi er ved Art of Me, så synes jeg
 næsten det fedeste ved det nummer er introen... :)
 
 > I slutningen af sangen, efter sidste omkvæd er der samme rundgang, men
 denne
 > gang med en anden rytme (og ikke et akkordskifte, som jeg forhastet og
 > fejlagtigt skrev første gang.), hvor Kaspers riff lyder anerleds (og
 > bedre!). Det sidste riff af den type er totaaaaaal kanon [udtales på
 > skånsk].
 > Jeg ved godt at det ikke er korrekt noteret, så spar venligst på kritikken
 
 Ja, til sidst kører det næsten bare på autopilot i et halvt minut, og
 afsluttes så meget elegant.
 
 > Hjalp det på forståelsen?
 
 Jep.
 
 MVH
 Johan
 
 
 
 
 |  |  | 
     -V- (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  15-07-02 11:40
 | 
 |  | 
 "Johan S. Jensen" <johan@SLETboca.dk> skrev i en meddelelse
 news:zkxY8.4987$Yf1.391306@news010.worldonline.dk...
 >
 > > Nej, da. Det klassisk 'spanske' stykke er da i orden, men det er først i
 > > rundgangen med den overstyrede guitar før omkvædet, at det bliver rigtig
 > > godt.
 > > I powerakkorder går den vist i noget der ligner E - G# - A - B - C -
 D# -
 > > C - B etc etc.
 >
 > Godt, vi forstår hinanden. Det minder rigtig meget om Dizzy Mizz Lizzy's
 > klassiske Waterline-riff, eller også er det omvendt. De to plader udkom da
 > vist på nogenlunde samme tidspunkt. Bortset fra D#'et er det også der
 > rigtige akkorder du har skrevet op. Men nu vi er ved Art of Me, så synes
 jeg
 > næsten det fedeste ved det nummer er introen... :)
 
 Jeg er godt klar over at jeg nu er ved at begå kongemord, men jeg synes
 faktisk at Travelogue er en langt mere helstøbt og som konsekvens, bedre
 plade end DML.
 Indrømmet, DML har nogle højdepunkter som Kashmir ikke når, men som helhed
 overstiger den ikke Travelogue.
 
 Har set Kashmir en del gange og kun DML en enkelt, men også live er de imho
 bedre. Kashmir er mere afslappede og selvironiske mht. deres materiale
 (tager fx. dybt pis på deres egne sange, ved at spille 'covernumre' af dem
 selv....).
 Tim C. er  rent teknisk dog en *langt* bedre guitarist, end Kasper
 nogensinde bliver.
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
      Nikolaj Borg (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nikolaj Borg
 | 
 Dato :  15-07-02 12:20
 | 
 |  | -V- wrote:
 > Jeg er godt klar over at jeg nu er ved at begå kongemord, men jeg
 > synes faktisk at Travelogue er en langt mere helstøbt og som
 > konsekvens, bedre plade end DML.
 
 Jeg kan huske, at jeg købte de to plader samtidig. I starten hørte jeg
 primært DML; Travelogue havde lidt sværere ved at "trænge ind". Men lidt
 efter lidt blev jeg træt at DML, mens Travelogue stadig holder den dag i
 dag, selvom der godt kan gå lidt tid mellem lytningerne.
 
 > Indrømmet, DML har nogle højdepunkter som Kashmir ikke når, men som
 > helhed overstiger den ikke Travelogue.
 
 Tjah, man kan godt høre, at Travelogue blev indspillet på et minimalt
 budget, men det er også med til at give den noget umiddelbart og en energi,
 som ellers godt kan mangle på de senere Kashmir-plader. Til gengæld mener
 jeg stadig, at Cruzential er den fedeste plade, men det er jo en anden sag.
 
 > Har set Kashmir en del gange og kun DML en enkelt, men også live er
 > de imho bedre. Kashmir er mere afslappede og selvironiske mht. deres
 > materiale (tager fx. dybt pis på deres egne sange, ved at spille
 > 'covernumre' af dem selv....).
 
 Jeg fik aldrig oplevet DML live, men har hørt Kashmir 4-5 gange eller noget
 i den stil, fordelt over det meste af deres karriere. Jeg savner lidt
 tosserierne fra de unge år med covers af film-temaer m.v., men de er stadig
 et fremragende liveband.
 
 > Tim C. er  rent teknisk dog en *langt* bedre guitarist, end Kasper
 > nogensinde bliver.
 
 Man kommer ikke uden om, at Tim C er en dygtig musiker, men der skal trods
 alt lidt mere til, før han bliver spændende. Hans soloproduktioner har
 ihvertfald ikke sagt mig så meget. Om han ligefrem er en *langt* bedre
 guitarist end Kasper har jeg svært ved at sige. IMØ er akkordgangen i f.eks.
 Stand en genialitet. De har begge lavet nogle sager, som er fremragende
 fingertræning for en vordende guitarist, for Tim C's vedkommende f.eks.
 introen til silverflame.
 
 /Nikolaj
 
 
 
 
 |  |  | 
       Johan S. Jensen (16-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johan S. Jensen
 | 
 Dato :  16-07-02 00:19
 | 
 |  | 
 "Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message
 news:R9yY8.5221$Yf1.396681@news010.worldonline.dk...
 > -V- wrote:
 > Jeg kan huske, at jeg købte de to plader samtidig. I starten hørte jeg
 > primært DML; Travelogue havde lidt sværere ved at "trænge ind". Men lidt
 > efter lidt blev jeg træt at DML, mens Travelogue stadig holder den dag i
 > dag, selvom der godt kan gå lidt tid mellem lytningerne.
 
 Jeg har det sådan lidt - hver ting til sin tid...
 
 > > Indrømmet, DML har nogle højdepunkter som Kashmir ikke når, men som
 > > helhed overstiger den ikke Travelogue.
 
 Det glemte jeg at sige tidligere - jeg vil foretrække DML frem for
 Travelogue, da den plade var grunden til, at jeg begyndte at spille guitar,
 hvilket giver en vis forkærlighed...
 
 > Tjah, man kan godt høre, at Travelogue blev indspillet på et minimalt
 > budget, men det er også med til at give den noget umiddelbart og en
 energi,
 > som ellers godt kan mangle på de senere Kashmir-plader. Til gengæld mener
 > jeg stadig, at Cruzential er den fedeste plade, men det er jo en anden
 sag.
 
 Cruzential styrer!
 
 > Man kommer ikke uden om, at Tim C er en dygtig musiker, men der skal trods
 > alt lidt mere til, før han bliver spændende. Hans soloproduktioner har
 > ihvertfald ikke sagt mig så meget. Om han ligefrem er en *langt* bedre
 > guitarist end Kasper har jeg svært ved at sige.
 
 Jeg så ham til Grøn Kocert i fredags, og han er en proffesionel mand, men
 noget revolutionerende laver han ikke, rent teknikmæssigt, så vidt jeg, fra
 forreste række, kunne vurdere. Men det fungerer til gengæld upåklageligt det
 han laver. Jeg bemærkede ikke en eneste fejl.
 
 IMØ er akkordgangen i f.eks.
 > Stand en genialitet.
 
 Hvilket vel mere er et spørgsmål om intelligent sangskrivning end teknik?
 Det er nogle meget smukke akkorder, især i verset. Basnedgangen i omkvædet
 er klassisk, men også smuk.
 
 
 De har begge lavet nogle sager, som er fremragende
 > fingertræning for en vordende guitarist, for Tim C's vedkommende f.eks.
 > introen til silverflame.
 
 Jeg har rent faktisk udviklet en alternativ måde at spille introen på. Lyder
 (næsten) korrekt, gør ikke helt så ondt i fingrene...
 
 MVH
 Johan
 
 
 
 
 |  |  | 
        Nikolaj Borg (16-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Nikolaj Borg
 | 
 Dato :  16-07-02 08:28
 | 
 |  | Johan S. Jensen wrote:
 >>  IMØ er akkordgangen i f.eks.
 >> Stand en genialitet.
 >
 > Hvilket vel mere er et spørgsmål om intelligent sangskrivning end
 > teknik?
 
 Jo, det er det vel.
 
 >> De har begge lavet nogle sager, som er fremragende
 >> fingertræning for en vordende guitarist, for Tim C's vedkommende
 >> f.eks. introen til silverflame.
 >
 > Jeg har rent faktisk udviklet en alternativ måde at spille introen
 > på. Lyder (næsten) korrekt, gør ikke helt så ondt i fingrene...
 
 Forståeligt. Det tog også et par dage med fordømt ondt i fingrene, før jeg
 fik det til at køre. Men bagefter kunne det mærkes, at det havde givet
 noget. Iøvrigt et af de øjeblikke, hvor jeg overvejede det fornuftige i at
 have 13'er-strenge på guitaren.
 
 /Nikolaj
 
 
 
 
 |  |  | 
      Sune Mika Salminen (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sune Mika Salminen
 | 
 Dato :  15-07-02 13:13
 | 
 |  | -V- wrote:
 > "Johan S. Jensen" <johan@SLETboca.dk> skrev i en meddelelse
 > news:zkxY8.4987$Yf1.391306@news010.worldonline.dk...
 
 Snipz
 
 Kashmir er mere afslappede og selvironiske mht. deres
 > materiale (tager fx. dybt pis på deres egne sange, ved at spille
 > 'covernumre' af dem selv....).
 
 Jeg bliver nysgerrig.. kom lige med et eksempel eller to!
 
 -Sune
 
 
 
 
 |  |  | 
       -V- (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  15-07-02 13:48
 | 
 |  | 
 "Sune Mika Salminen" <salminen@bite_me.doktor.dk> skrev i en meddelelse >
 Kashmir er mere afslappede og selvironiske mht. deres
 > > materiale (tager fx. dybt pis på deres egne sange, ved at spille
 > > 'covernumre' af dem selv....).
 >
 > Jeg bliver nysgerrig.. kom lige med et eksempel eller to!
 
 OK, vi skruer tiden tilbage til '96.
 Scenen er Roskilde, nærmere bestemt festivalpladsens røde telt (tror jeg
 nok).
 Jeg er i en blanding af for meget øl, for lidt søvn, for meget tossetobak,
 og komplet mangel på værdighed drattet omkring i en pause mellem to bands,
 op af en teltstang i førnævnte telt.
 Jeg vågner ved at en mandsperson, som jeg senere erfarede var Kasper E.,
 råbte 'testing, testing' i en mikrofon, hvis primære udgang (en højttaler)
 befandt sig ca. to meter fra mit højre øre.
 Under netop Art of Me spillede Kashmir brudstykker af Waterline (i
 reggea-version!), Black Night (Deep Purple), Star Wars Theme, og sluttede
 medleyet af med en ska-udgave af Art of Me, hvorefter de genoptog slutningen
 og spillede den 'rigtigt' - meget, meget morsomt.
 Fed koncert.
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
        Sune Mika Salminen (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sune Mika Salminen
 | 
 Dato :  15-07-02 14:13
 | 
 |  | 
 
            -V- wrote:
 > "Sune Mika Salminen" <salminen@bite_me.doktor.dk> skrev i en
 > meddelelse > Kashmir er mere afslappede og selvironiske mht. deres
 >>> materiale (tager fx. dybt pis på deres egne sange, ved at spille
 >>> 'covernumre' af dem selv....).
 >>
 >> Jeg bliver nysgerrig.. kom lige med et eksempel eller to!
 >
 > OK, vi skruer tiden tilbage til '96.
 > Scenen er Roskilde, nærmere bestemt festivalpladsens røde telt (tror
 > jeg nok).
 > Jeg er i en blanding af for meget øl, for lidt søvn, for meget
 > tossetobak, og komplet mangel på værdighed drattet omkring i en pause
 > mellem to bands, op af en teltstang i førnævnte telt.
 > Jeg vågner ved at en mandsperson, som jeg senere erfarede var Kasper
 > E., råbte 'testing, testing' i en mikrofon, hvis primære udgang (en
 > højttaler) befandt sig ca. to meter fra mit højre øre.
 > Under netop Art of Me spillede Kashmir brudstykker af Waterline (i
 > reggea-version!), Black Night (Deep Purple), Star Wars Theme, og
 > sluttede medleyet af med en ska-udgave af Art of Me, hvorefter de
 > genoptog slutningen og spillede den 'rigtigt' - meget, meget morsomt.
 > Fed koncert.
 >
 >
 >                         -V-
 heh, det lyder rigtig fedt   . De er nogle legebørn, det var de i hvert
 fald i "gamle dage". Sidst jeg hørte dem, i Pumpehuset, var de ikke så
 overskuds-agtige, men de har en herlig ironisk distance til det de gør. Jeg
 kan ikke komme på andre danske bands der er lige så fantasifulde og
 teknknisk dygtige på samme tid som Kashmir. De er virkelig et kapitel for
 sig i dansk rockhistorie efter min mening...
 Det er ærgeligt at de ikke spiller temaet fra "Ghostbusters" mere, det kom
 rigtig godt op at koge   )
 -Sune
            
             |  |  | 
        Christian Muus (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Muus
 | 
 Dato :  15-07-02 17:22
 | 
 |  | "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d32c48a$0$16822
 >
 > OK, vi skruer tiden tilbage til '96.
 > Scenen er Roskilde, nærmere bestemt festivalpladsens røde telt (tror jeg
 > nok).
 > Jeg er i en blanding af for meget øl, for lidt søvn, for meget tossetobak,
 > og komplet mangel på værdighed drattet omkring i en pause mellem to bands,
 > op af en teltstang i førnævnte telt.
 > Jeg vågner ved at en mandsperson, som jeg senere erfarede var Kasper E.,
 > råbte 'testing, testing' i en mikrofon, hvis primære udgang (en højttaler)
 > befandt sig ca. to meter fra mit højre øre.
 > Under netop Art of Me spillede Kashmir brudstykker af Waterline (i
 > reggea-version!), Black Night (Deep Purple), Star Wars Theme, og sluttede
 > medleyet af med en ska-udgave af Art of Me, hvorefter de genoptog
 slutningen
 > og spillede den 'rigtigt' - meget, meget morsomt.
 > Fed koncert.
 >
 
 Ja, det ville jeg også gerne have oplevet!
 
 Og apropos; har i så hørt deres version af "Pas på svinget i Solrød" på
 Gasolin-tributen? Soloen bliver nemlig kørt over et eller andet
 Shu-Bi-Dua-nummer. Tror, at det er "Vuffe-li-vov"
 
 /Christian
 
 
 PS: Hvorfor har Roskilde ikke et rødt telt mere? Og så er både det gule og
 grøne telt hvidt!
 
 
 
 
 |  |  | 
      Johan S. Jensen (16-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johan S. Jensen
 | 
 Dato :  16-07-02 00:11
 | 
 |  | 
 "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
 news:3d32a68c$0$16789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > Jeg er godt klar over at jeg nu er ved at begå kongemord, men jeg synes
 > faktisk at Travelogue er en langt mere helstøbt og som konsekvens, bedre
 > plade end DML.
 > Indrømmet, DML har nogle højdepunkter som Kashmir ikke når, men som helhed
 > overstiger den ikke Travelogue.
 
 På trods af store numre som Jamie Fame Flame, Art of Me og til dels Rose,
 synes jeg ikke Travelogue kommer op på siden af Cruzential (hvor sangen
 Travelogue er  en af de bedste, ironisk nok). Ved umiddelbar sammenligning
 af de to bands kommer jeg frem til at DML er en smule mere selvhøjtidelige
 (stadig kanon) og Kashmir mere selvironiske af de to.
 
 > Har set Kashmir en del gange og kun DML en enkelt, men også live er de
 imho
 > bedre. Kashmir er mere afslappede og selvironiske mht. deres materiale
 > (tager fx. dybt pis på deres egne sange, ved at spille 'covernumre' af dem
 > selv....).
 
 Som en naturlig konsekvens af ovenstående, ja.
 
 
 > Tim C. er  rent teknisk dog en *langt* bedre guitarist, end Kasper
 > nogensinde bliver.
 
 Muligvis...hvilket jo heller ikke er afgørende. Jazz-soloen i Jamie Fame
 Flame siger mig meget mere end Tim C.'s wah-wah-distorition soloer
 (Silverflame og Brabedwired Baby's Dream er undtagelserne).
 
 MVH
 Johan
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       -V- (16-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  16-07-02 00:35
 | 
 |  | 
 "Johan S. Jensen" <johan@SLETboca.dk> skrev i en meddelelse
 news:vCIY8.6817$Yf1.487233@news010.worldonline.dk...
 > På trods af store numre som Jamie Fame Flame, Art of Me og til dels Rose,
 > synes jeg ikke Travelogue kommer op på siden af Cruzential (hvor sangen
 > Travelogue er  en af de bedste, ironisk nok). Ved umiddelbar sammenligning
 > af de to bands kommer jeg frem til at DML er en smule mere selvhøjtidelige
 > (stadig kanon) og Kashmir mere selvironiske af de to.
 
 Jeg må sige, at jeg er meget uenig med dig og Johan i jeres bedømmelse af de
 to pladers respektive rangorden. Travelogue er for mig en væsentlig årsag
 til den store kvalitets- og breddemæssige fremgang, som dansk rock havde i
 starten-midten af 90'erne. Kashmir, Inside the Whale, Passion Orange og DML
 var alle gode, men Kashmir bedst. Cruzential skuffede mig voldsomt, og er
 stadig den af Kashmirs plader, som jeg lytter mindst til. Og ja, nummeret
 Travelogue er det bedste på pladen, men det er også mere Travelogue'sk end
 resten af materialet.
 Resten af skiven bærer præg af, at de 'skulle prøve nogle ting af', og det
 gør de ikke lige heldigt alle steder.
 Det ændrer dog ikke ved det faktum, at deres bedste plade er The Good Life,
 bedste nummer Lampshade.
 Et af de ganske få numre, som har en påviselig effekt på mine tårekanaler
 (andre eksempler på dét er Earth, Wind & Fire's "I'll Write a Song for You,
 hvor patetisk den end er; Elvis' "Always On My Mind"; Beatles "For No One")
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ulrik Magnusson (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik Magnusson
 | 
 Dato :  08-07-02 16:15
 | 
 |  | 
 
            Troels wrote:
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 Se det var jo en sjov leg. Her et par bud:
 douv..dou-de-douv  (3.12 inde i "Policy of Truth" med Depeche Mode)
 I liveversionen af "Haus der Lüge" med Einstürzende Neubauten hvor
 DA DAK, DADAK    (0:13) starter meget tidligere end i
 albumversionen og før resten af muren bankes op.
 David Bowies "Little Wonder": "You little wonder, little wonder you"
 som i singleversionen (maxi?) synges umiddelbart efter en lille pause
 - i albumversionen kommer pausen efter 5.27 - men "You little wonder,
 little wonder you" er dér en smule forsinket (ca. 3 sekunder)    Når guitarerne kommer ind første gang på "Circuitry" med Front
 Line Assembly (1.11) - sidste gang de kommer ind er så total
 nedtur da de mudres helt til (3.44)
 og en lidt anden genre: Steely Dans "Kid Charlemagne" 2:39 -
 2:43 hvor versets melodi nærmest kommer ind og forstyrrer
 guitarsoloen.
 og man kunne blive ved..
 Ulrik Magnusson
            
             |  |  | 
  Ulrik Magnusson (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik Magnusson
 | 
 Dato :  08-07-02 21:29
 | 
 |  | 
 
 Ulrik Magnusson wrote:
 
 > Troels wrote:
 >
 > > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 
 [snip]
 
 > og man kunne blive ved..
 
 Jamen, så lige et par stykker mere:
 
 Thin Lizzy "Genocide" - efter 2-3 minutter - umiddelbart efter
 "so listen to my story of genocide" og lige inden " - How they
 were hunted and slaughtered till there was no place left to hide".
 BOEUV!! Phil spillede den ondeste bas.
 
 Gangway "Never Turn" - 3:28 - 3:33 trommebreak - så kommer
 det vist ikke til at svinge meget mere..
 
 The Smiths "That Joke Isnt Funny Anymore" 1:02-1:03 - det lyder
 som om der bliver kørt op til det store tema, men man bliver snydt
 lige i dét øjeblik.
 
 Ulrik Magnusson
 
 
 
 
 |  |  | 
  zcully (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : zcully
 | 
 Dato :  08-07-02 16:41
 | 
 |  | 
 
            Jeg har 2.
 Alanis Morrissette - You Outta know
 1:46 inde i den hvor Fleas bas siger BAU....
 Prodigy - Breathe
 1:33 og 3:31 inde i sangen hvor mellemspillet er kan man høre en stemme
 (sikkert Keith's) sige Prodigyyyyy.
 /Zcully
 "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 >
 > Plinget i Kashmirs Miss you ved 3:44
 > Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 > utroligt   >
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 >
 > /Troels
 >
 >
 > --
 >
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
  Sune Mika Salminen (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sune Mika Salminen
 | 
 Dato :  08-07-02 23:37
 | 
 |  | zcully wrote:
 > Jeg har 2.
 >
 > Alanis Morrissette - You Outta know
 > 1:46 inde i den hvor Fleas bas siger BAU....
 
 Er det der hvor hun synger "it was a SLAP in the face" ?
 
 -Sune
 
 
 
 
 |  |  | 
   zcully (09-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : zcully
 | 
 Dato :  09-07-02 15:42
 | 
 |  | Jeps
 
 "Sune Mika Salminen" <salminen@doktor.dk> skrev i en meddelelse
 news:agd3tn$1u4o$1@news.cybercity.dk...
 > zcully wrote:
 > > Jeg har 2.
 > >
 > > Alanis Morrissette - You Outta know
 > > 1:46 inde i den hvor Fleas bas siger BAU....
 >
 > Er det der hvor hun synger "it was a SLAP in the face" ?
 >
 > -Sune
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Jungersen (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Jungersen
 | 
 Dato :  08-07-02 18:34
 | 
 |  | 
 
            "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 >
 > Plinget i Kashmirs Miss you ved 3:44
 > Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 > utroligt   >
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 >
 > /Troels
 Keyboard soloen i "Love is a matter of difference" med Tim Christensen
 Det lyder bare skønt.
 Sincerly,
 Claus Jungersen
www.electraum.com  - my dynamic mp3-compilation
www.kunstner5.tk  -  my own tracks
            
             |  |  | 
  Kasper Aae (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Aae
 | 
 Dato :  08-07-02 20:52
 | 
 |  | On Mon, 8 Jul 2002 14:42:17 +0200, "Troels"
 <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:
 
 >Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 
 Massive Attack - Risingson. Når "koret" synger "dream on". Netop det
 minder en del om Clannad's gamle Robin Hood tema.
 
 --
 Kasper Aae
 
 E-mail: rbb at rocketmail.com
 
 
 |  |  | 
  Morten Bock Sørensen (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Bock Sørensen
 | 
 Dato :  08-07-02 21:00
 | 
 |  | 
 
            > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 Breaket i Michael Ruff's Once in a lifetime.....for fedt    /Morten
            
             |  |  | 
  Astrid (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Astrid
 | 
 Dato :  08-07-02 22:30
 | 
 |  | 
 "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt.
 
 Når det hurtige beat kommer i De-Phazz' "Little Company"
 Når bass-sekvensen får lov til at stå helt alene i the Timewriters' "Back
 From Exile"
 Når hornene for alvor tager fat i David Bowies' "Let's Dance"
 Når manden med guitaren går amok i Roger Waters' "What god Want Part III"
 Når Ruben Gonzales fyrer den af på Buena Vista Social Clubs' "Pueblo Nuevo"
 Når Aqua-Lene ... nej ligemeget, glem det
 
 /astrid
 
 
 
 
 |  |  | 
  David Rasmussen (09-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Rasmussen
 | 
 Dato :  09-07-02 02:21
 | 
 |  | Astrid wrote:
 > Når manden med guitaren går amok i Roger Waters' "What god Want Part III"
 
 Det er Jeff Beck. Yeah, det er feeeedt...
 
 
 
 |  |  | 
  Ole Thomsen (09-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Thomsen
 | 
 Dato :  09-07-02 10:46
 | 
 |  | "Astrid" <astridity@dont.even.bother.tv> wrote
 >
 > Når manden med guitaren går amok i Roger Waters' "What god Want Part III"
 
 Århhja, Jeff Beck kan få den der guitar til at jamre og tude så
 hårene rejser sig.
 
 Hvilket får mig til at tænke på David Gilmour og Comfortably Numb.
 Numero uno.
 
 Ole Thomsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   David Rasmussen (09-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Rasmussen
 | 
 Dato :  09-07-02 12:14
 | 
 |  | Ole Thomsen wrote:
 > "Astrid" <astridity@dont.even.bother.tv> wrote
 >
 >>Når manden med guitaren går amok i Roger Waters' "What god Want Part III"
 >
 >
 > Århhja, Jeff Beck kan få den der guitar til at jamre og tude så
 > hårene rejser sig.
 >
 > Hvilket får mig til at tænke på David Gilmour og Comfortably Numb.
 > Numero uno.
 >
 
 Jeg _var_ ved at skrive:
 
 Yndlingsfinesser: Samtlige David Gilmour guitarsoli.
 
 
 
 |  |  | 
    Troels (15-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels
 | 
 Dato :  15-07-02 09:29
 | 
 |  | 
 
            Mange tak til alle dem der har lagt hjernerne i blød for at komme i tanke om
 deres små yndlingsfinesser. Det var helt rart at se en tråd der handler om
 hvad folk godt kan li' i stedet for hvad de ikke kan li   Jeg har ikke været så meget hjemme så jeg jeg har ikke haft tid til at
 kommentere alle bidragene, men det har været rart at læse alle jeres
 kommentarer alligevel.
 Lad os få flere af sådanne tråde!    /Troels
            
             |  |  | 
  Sune Mika Salminen (08-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sune Mika Salminen
 | 
 Dato :  08-07-02 23:46
 | 
 |  | 
 Når Herbie Hancock kommer ind på scenen og trykker det vildeste Clavinet af
 på Spank A Lee (Skæring 3 på Flood - Herbie Hancock & The Headhunters Live i
 Tokyo 1975) - Der går altid lidt længere tid end man tror før det kommer, og
 det er med til at gøre det ekstreeemt funky.
 
 Bare et ud af mange. Nu er jeg selvfølgelig nødt til at finde pladen og
 sætte den på..... eeejjjjjj!!
 
 -Sune
 
 
 
 
 |  |  | 
  Rune Bjerregaard (09-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Bjerregaard
 | 
 Dato :  09-07-02 00:17
 | 
 |  | > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 
 Netop det øjeblik hvor trommerne laver deres entré på "Stairway to heaven",
 selvfølgelig med Zeppelinerne!
 
 Rune
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (09-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-07-02 08:37
 | 
 |  | 
 
            overgangen fra guitar soloen til sang i
 Dinosaur Jr - Keeblin' Australian Tour Bonus CD - What Else Is New (LIVE) ¨
 Uha! det er til at få gåsehud over :D SKAL høres
 "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 >
 > Plinget i Kashmirs Miss you ved 3:44
 > Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 > utroligt   >
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 >
 > /Troels
 >
 >
 > --
 >
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
  GH (09-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : GH
 | 
 Dato :  09-07-02 16:22
 | 
 |  | 
 "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 >
 > Plinget i Kashmirs Miss you ved 3:44
 > Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 > utroligt   >
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 >
 > Hej!
    Personligt kan jeg rigtig godt lide det punkt i Ministry's sang Psalm 69,
    hvor en stemme siger "and now it's time for us to give a little love back
    to God",og guitaren tager over med et riff,der er så voldsomt,
    at man kun kan elske det.;)
    I det hele taget er Ministry's guitar-power  ikke overgået af andre
    i mine øjne.
    Mvh
 >
 >
 > --
 >
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
  Kim Frederiksen (12-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Frederiksen
 | 
 Dato :  12-07-02 11:42
 | 
 |  | 
 
            "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 >
 > Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 > utroligt   >
 Ja, og deres dejlige, voldsomme og dybe bas ... det klæder musikken godt
 mvh
 Kim Frederiksen
            
             |  |  | 
  Martin Møller (13-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Møller
 | 
 Dato :  13-07-02 14:13
 | 
 |  | [Yndlings finesse]
 
 De ekstra slag på lilletrommen på Bathwater med No Doubt - 0:46
 
 Klaveret på Closer med The Corrs og et lille trommetrick i samme
 nummer - 2:50
 
 --
 Med venlig hilsen / Best regards
 Martin Møller
 E-mail: martinhm@spamfilter.dk
 
 
 |  |  | 
  AJC (13-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : AJC
 | 
 Dato :  13-07-02 14:30
 | 
 |  | 
 
            "Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> wrote in message
 news:1890jukqcpm7jikh3sqpvvlletjlpenlfj@4ax.com...
 > [Yndlings finesse]
 > Klaveret på Closer med The Corrs og et lille trommetrick i samme
 > nummer - 2:50
 >
 Oh, det løber mig koldt ned ad ryggen (af nydelse) bare af at tænke på det!
   Mvh
 AJC.
            
             |  |  | 
   Lars Stokholm (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Stokholm
 | 
 Dato :  14-07-02 00:28
 | 
 |  | In news:dk.kultur.musik AJC wrote:
 
 >> [Yndlings finesse]
 >> Klaveret på Closer med The Corrs og et lille trommetrick i samme
 >> nummer - 2:50
 >
 >Oh, det løber mig koldt ned ad ryggen (af nydelse) bare af at tænke på det!
 
 Også her. Caroline's trommesolo omkring 3:04 i Erin Shore er heller
 ikke helt gal :) Den _skal_ høres højt. Hvad taler jeg om? Det skal
 det hele *g*.
 
 --
 Lars Stokholm
 
 
 |  |  | 
  Johan S. Jensen (13-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johan S. Jensen
 | 
 Dato :  13-07-02 22:36
 | 
 |  | 
 "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote in message
 news:agc1f3$d1e$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 >
 > Plinget i Kashmirs Miss you ved 3:44
 Enig. Det fungerer perfekt.
 > Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 > utroligt   >
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 >
 > /Troels
 Outroen i Dizzy Mizz Lizzy's Barbedwirde Baby's Dream.
 Den danske gruppe Baal's nummer "Violent and different". Fra start til slut
 (varer 2:44). Kanon sjovt, vildt musikalsk.
 Kan ikke lige komme på flere...
 MVH
 Johan
            
             |  |  | 
  -V- (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  14-07-02 23:59
 | 
 |  | 
 "Johan S. Jensen" <johan@SLETboca.dk> skrev i en meddelelse
 news:O11Y8.2650$Yf1.193721@news010.worldonline.dk...
 > Den danske gruppe Baal's nummer "Violent and different". Fra start til
 slut
 > (varer 2:44). Kanon sjovt, vildt musikalsk.
 
 Hørt!!!!!
 Superfedt! Og så er der en meget traditionel guitarsolo med klassiske licks,
 bare spillet på klaver.
 Holder 100 P!
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ulrik Kold (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik Kold
 | 
 Dato :  14-07-02 00:15
 | 
 |  | 
 
            On 7/8/2002 2:42 PM, Troels wrote:
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 > 
 > Plinget i Kashmirs Miss you ved 3:44
 > Lilletrommelyden i Kents Music Non-stop, der er så tør at det er helt
 > utroligt   > 
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 > 
 > /Troels
 > 
 Uh, en lækker lille tråd, der er kommet gang i her. Det giver jo helt 
 lyst til at høre noget andet musik end det man plejer bare for at høre 
 noget af alt det andre folk glæder sig til.
 Her er et par af mine yndlingstidspunkter/-finesser/det jeg glæder mig 
 til i et nummer:
 Blink 182 "Mission: Impossible Theme" - Ca. 4 minutter henne, hvor 
 lilletrommen sætter gang i festen igen efter et længere break/bridge.
 Prodigy "Break and Enter" - Sekvensen med den dyyybe bas og den tungt 
 åndende mand et par minutter inde.
 God weekend,
 ..kold
 -- 
 Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk Copy me to your signature file and help me spread!  -|- mig@ulrikkold.dk
            
             |  |  | 
  Lars Kyndi Laursen (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Kyndi Laursen
 | 
 Dato :  14-07-02 12:29
 | 
 |  | On 14 jul 2002 Ulrik Kold enriched usenet with:
 
 > Blink 182 "Mission: Impossible Theme" - Ca. 4 minutter henne, hvor
 > lilletrommen sætter gang i festen igen efter et længere break/bridge.
 
 Er den ikke med Limb Bizkit og er det ikke Mission: Impossible 2 Theme?
 
 --
 Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
 
 All, most, or some of the above may or may not work yet.
 
 
 |  |  | 
   Ulrik Kold (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ulrik Kold
 | 
 Dato :  14-07-02 13:18
 | 
 |  | 
 
            On 7/14/2002 1:28 PM, Lars Kyndi Laursen wrote:
 > On 14 jul 2002 Ulrik Kold enriched usenet with:
 > 
 > 
 >>Blink 182 "Mission: Impossible Theme" - Ca. 4 minutter henne, hvor 
 >>lilletrommen sætter gang i festen igen efter et længere break/bridge.
 >  
 > Er den ikke med Limb Bizkit og er det ikke Mission: Impossible 2 Theme?
 Puha! Næste gang skal jeg måske lige tjekke mine kilder inden jeg fyrer 
 op for nogle påstande. Jo, naturligvis. Tak for korrektionen.
 ..kold
 -- 
 Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk Copy me to your signature file and help me spread!  -|- mig@ulrikkold.dk
            
             |  |  | 
  Peter Brandt Nielsen (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Brandt Nielsen
 | 
 Dato :  14-07-02 11:03
 | 
 |  | 
 
            "Troels"
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt.
 Whitney Houston: In My Business. Efter et slags mellemstykke går
 sangen over i omkvædet igen ved, at Houston synger en fantastisk
 lille linje med ordene "Why 'they all in my business". Dérfor er r&b
 bedst, når den bliver sunget af rigtig gode sangere.
 Aretha Franklin: Ain't No Way. Når hun godt inde i sangen synger
 "Stop tryin' to be someone you're not" og lidt efter nogle fantastiske
 "rolls", hvoraf især det højeste/stærkeste er en utroligt god finesse.
 --
 Peter Brandt Nielsen - http://brandtnielsen.adr.dk Whitney Houstons kommende single er på nettet:
http://www.whitney-fan.com/music/audio/tracks/new_wla.ram |  |  | 
  Peter G. (14-07-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G.
 | 
 Dato :  14-07-02 12:44
 | 
 |  | 
 
            In article <agc1f3$d1e$1@sunsite.dk>, Troels 
 <tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote...
 > Hej
 > Har i det ikke sådan at der er nogle numre der indeholder en eller anden
 > fancy finesse som man kan se frem til et helt nummer. Altså bare lige den
 > lille ting der gør et nummer perfekt. Et par af mine yndlinger er:
 > 
 > Hvilken lille finesse sidder i og ser frem til?
 >
 Denne tråd kommer ikke til at dø foreløbig. Og selv da vil den komme til 
 at lide af "Boogeyman"-syndromet. :)
 Et par bud herfra:
 Starten med "Hammond"-orglet i Afghan Whigs "Bulletproof". Desuden 
 slutningen af nummeret (5.50->) og især det sekund hvor Dulli siger "Here 
 we go".
 Den yderst funky og truende "riff'ende"? soul-guitar i deres "Blame, 
 Etc.".
 Det yders funky mellemstykke (1.49 - 2.20) i det Curtis Mayfield 
 inspirerede nummer "Liberate" med Remy Shand. Især det klassiske soul-
 riff.
 
 Prince "Anna Stesia". Guitaren. Desuden er Der er noget over det nummer 
 som altid får mig til at smile når "koret" begynder på deres "Love is 
 God...". Håndklappene er den sidste perfekte ting i det nummer. Aw, hele 
 nummeret er perfekt!
 Afghan Whigs "John The Baptist". Da blæserne går i gang ca. 4.04 inde i 
 nummeret.
 Arab Strap "Girls Of Summer" (live fra Mad For Sadness EP'en). Hele 
 optakten til crescendoet (2.09->). Selve cresecendoet, Især skiftet fra 
 "bidende" guitar til "glitrende" toner ca. 6.32 inde i nummeret.
 Og så mange flere....
 -- 
 M.v.h. / Kind regards, Peter.
 Klip venligst overflødige citater væk og svar nedenunder
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html |  |  | 
 |  |