Hunde og Kattelort
Fra : Gaardsøe

Dato : 08-07-02 13:55

Hej

Hvad gør man når ens hund bliver ved med at spise katte-høm-høm... temmelig
ulækkert.. + det at hunden kaster det op om natten... hvilket er ligeså, om
ikke mere ulækkert..

hvordan får jeg stoppet det ? Gode råd søges..

Mvh Lars

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-07-02 15:15

"Gaardsøe" <larsgaardsoe@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan får jeg stoppet det ? Gode råd søges..

Der er kun et at gøre det er at lære hunden nej-øvelsen ..
og den kommer her i et par varianter som jeg selv bruger og som
beskrevet her er hentet citat fra hundepsykolog Christina Bruun:

" Hunden til venstre om ejeren, som sidder ned og lægger godis til
højre foran sig. Det er vigtigt, at man siger Nej, INDEN man lægger
godiset, så hunden får en chance for at forstå, at den ikke må tage
den. Hvis hunden vil tage godiset, så bøjer man sig ned over den og
siger et kraftigt NEJ. Man må ikke holde hunden fast eller holde
hånden over godiset, men man tager fat i hunden og læser loven for
den. Hvis nødvendigt må man bruge vandsprøjten uden at hunden ser,
hvor vandet kommer fra, samtidig som man siger NEJ.
Med kast: "Bliv" - kaster - når hunden ser op på en: "Værs´god"

"Bladantallerken" kalder jeg øvelsen, fordi jeg plejer at sige til
hundeejerne, at jeg har imprægneret godiset med det farlige gift
bladan og at hundene falder om og dør, hvis de spiser af godbidden . -
En tallerken med godis placeres på marken. Hundeejerne skal gå med
hunden i løs snor forbi tallerkenen og så snart hunden ser på
tallerkenen siges Neej. Hvis hunden vil tage godiset, må man ikke
trække hunden til sig, men tager fat i hunden og læser loven. Det er
vigtigt, at hunden også her får en chance, så man ikke siger nej for
sent, når hunden allerede har udset sig godbidderne.

God arbejdslyst fra Ami

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 08-07-02 18:38

Hej
Her har vi kun indekatte, men vore hunde rodede i kattebakken. Det hjalp at
vi købte kattebakker med låge. Hundene bryder sig ikke om at stikke hovedet
derind, de kan "sidde fast" i lågen.
Hilsen Vibeke

Fra : Stine Frandsen

Dato : 09-07-02 22:12

Gaardsøe <larsgaardsoe@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d298b34$0$12669$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
om
> ikke mere ulækkert..
>
> hvordan får jeg stoppet det ? Gode råd søges..

Hej
Jeg har købt en børnelåge af metal til døren ind til stuen hvor kattebakken
står. HUndene kommer med i stuen når jeg er der
NEJ-øvelserne virkede bare ikke, trods det at de udmærket kan den.
KAttebakken er simpelthen for spændene - og det er en med låg, hvilket
absolut IKKE generer mine hunde *G*

Men en vandpistol/forstøver som jeg bruger på kattene, virkede på hundene ..
Et tydeligt nej og et strint bagi på hundene på samme tid - ja, så fattede
de pointen - at bakken er til katte og ikke hunde *G*
Stine

Fra : Gaardsøe

Dato : 10-07-02 21:44

"Stine Frandsen" <santippe@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Et tydeligt nej og et strint bagi på hundene på samme tid - ja, så fattede
> de pointen - at bakken er til katte og ikke hunde *G*

Hej.,.

Jeg glemte vist lige at tilføje... Har ingen kat- eller katte bakker... og
når jeg ser hunden gør´/forsøger det,, er der ingen problemer med.. at
hunden forstår...den ikke må..

problemet er når den.. har eller bliver passet hos min.. G.. mor... hvor der
er rigtigt mange katte "".. på et stort område.. hvor hunden render for
selv.. Vi snakker ikke om en enkelt eller 2 Høm-høm.. men støvsuger.. alt..
fylder maven... temmelig klamt´´

Skal måske også lige tilføje.. området er min mor´s.. og faktisk er hendes
eneste mulighed for at lufte hunden....
så det med at lufte andre steder...dur´´ ikke...

Mvh. Lars

Fra : Stine Frandsen

Dato : 12-07-02 12:45

> [...]
hendes
> eneste mulighed for at lufte hunden....
> så det med at lufte andre steder...dur´´ ikke...

Hej
Så tror jeg ikke der er så meget at gøre, andet end at holde øje med om
hunden får orm af det Kattene spiser jo højst sandsynligt mus og har
sikkert orm så....
Tag det som en oplevelse *GG* Hunden æder sikkert også div. afføring i
skoven og hvor I ellers går
Stine