MS Windows
briani 27239
problemmer med at logge WinXP Pro på NT se~
Fra : Prospero

Dato : 08-07-02 12:50

hej med jer

Jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig med følgende
problem.

Jeg har været ude og sætte en ny Win NT 4.0 server op i stedet for
en gammel, kopieret data over på den via en arbejdsplads der var
logget på begge som administrator, og samtidig sat 4 nye
arbejdspladser med WinXP Pro op og konverteret 2 mere til WinXP Pro.

Nu er problemmet at det ikke ser ud til at XP maskinerne kører
login-scriptet hver gang, programmer der er installeret på XP
maskinerne under administrator kan ikke tilgås under et almindeligt
brugernavn hvilket jeg mener de skulle kunne, dvs. at brugerne er
nød til at logge ind som administrator, hvilket ikke er ønskeligt.

I det hele taget kører systemmet ikke optimalt.

Er der nogen der har erfaring med at sætte XP maskiner op overfor en
NT server der har nogle gode råd til hvad jeg kan have gjort forkert
idet jeg satte udstyret op.

Håber der er nogen hjælpsomme sjæler derude.

René Sørensen
--
PS: fjern *deletethis* fra email adressen for at maile.
-=<o0o>=-

Fra : Karsten Aarhus

Dato : 08-07-02 15:07

Hejsa,

Du kunne evt. bare sætte brugeren op som administrator på den lokale
maskine. Dette vil også løse mange andre problemer du nok vil støde på
senere.
Hvis du sætte brugeren op til administrator lokal så har han jo ikke
administrator rettigheder på det netværk som du køre.

MVH

Karsten Aarhus