Skærme
Fijala 3554
Driver til Samsung 959NF
Fra : Mr_Smith

Dato : 08-07-02 11:26

Hej!
JEg har netop købt en Samsung Syncmaster 959NF, men roder lige med
opløsningen. Skærmen skulle kunne klare 1600x1200 i 85hz, men jeg kan max
sætte den til 75 hz. Jeg har ledt efter en nyere driver på Samsungs website,
men uden held. Kunne faktisk slet ikke finde drivere til denne monitor.

Andre i samme situation?

// smith

Fra : LA2

Dato : 08-07-02 12:07

"Mr_Smith" <badass@no.net> skrev i en meddelelse
> [...]
website,
> men uden held. Kunne faktisk slet ikke finde drivere til denne monitor.

Har netop idag modtaget samme skærm. Der er ingen problemer her.
Har du installeret den rigtige driver fra den cd der fulgte med?
Ellers så prøv med Powerstrip den kan klare det.

Fra : Mr_Smith

Dato : 08-07-02 17:21

"LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote
> Har netop idag modtaget samme skærm. Der er ingen problemer her.
> Har du installeret den rigtige driver fra den cd der fulgte med?
> Ellers så prøv med Powerstrip den kan klare det.

Vil tage et kig på Powerstrip, men jeg ser da gerne at man gennem Windows
også kan nå op i 75 hz. Det er irriterende... =)

// smith

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 08-07-02 15:23

"Mr_Smith" <badass@no.net> wrote in message
> [...]
website,
> men uden held. Kunne faktisk slet ikke finde drivere til denne monitor.

Installer den medfølgende, og gå ind på MS update, så skulle den gerne
foreslå en ny.

M.v.h.

Fra : Mr_Smith

Dato : 08-07-02 17:20

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> wrote
> Installer den medfølgende, og gå ind på MS update, så skulle den gerne
> foreslå en ny.

Den fandt den nye driver (ver. 1.0) - men den vil stadig kun vise 1600x1200
i max 75 hz. Kan det have noget med mit grafikkort at gøre?

// smith

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-07-02 17:27

> [...]
>
> Den fandt den nye driver (ver. 1.0) - men den vil stadig kun vise
> 1600x1200 i max 75 hz. Kan det have noget med mit grafikkort at

Jo det kan det godt have.
Hvilken farvedybde kører du med, og hvilket grafikkort er det?

Prøv at sætte farvedybden ned for lige at se om det har indflydelse.

Flemming

Fra : Mr_Smith

Dato : 09-07-02 18:03

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote
> Jo det kan det godt have.
> Hvilken farvedybde kører du med, og hvilket grafikkort er det?
>
> Prøv at sætte farvedybden ned for lige at se om det har indflydelse.

Kørte/kører i 32 bit farvedybde. Satte den ned til 16 bit og så er der ingen
problemer med 1600x1200 i 85 hz. Må indse at mit aldrende Nvidia Vanta (32
Mb) ikke er helt up-to-date mere. Øv... =) Må holde mig til 1280x1024....

Tak for hjælpen alle sammen.

// smith

Fra : LA2

Dato : 08-07-02 17:27

> [...]
>
> // smith
>
> Ja dit grafikkort skal selvfølgeligt understøtte den valgte opløsning og
opdateringshastighed.
LA2

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 08-07-02 23:48

"Mr_Smith" <badass@no.net> wrote in message

> Den fandt den nye driver (ver. 1.0) - men den vil stadig kun vise
1600x1200
> i max 75 hz. Kan det have noget med mit grafikkort at gøre?

Hmm, det lyder som om, at standard driveren "overruler" valget af Samsung
driveren. Hvis du går i "display properties --> settings, står der så
959NF/900NF m.v. under billedet af skærmen?

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 17:22

Mr_Smith skrev:

> Kan det have noget med mit grafikkort at gøre?

Der er vel også forskel på hvilken opløsning og opdateringshastighed
de forskellige grafikkort kan køre med. Det må fremgå af manualen
til grafikkortet.

Madsen.

Fra : LA2

Dato : 08-07-02 17:19

> [...]
website,
> men uden held. Kunne faktisk slet ikke finde drivere til denne monitor.

Har selv et andet problem. tekst i bunden ak skærmen er utydelig, også i
forhold til den øvre del af skærmen.
Har du/I samme problem. Kan det rettes eller skal skærmen byttes?
LA2

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 08-07-02 23:52

"LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote in message

> Har selv et andet problem. tekst i bunden ak skærmen er utydelig, også i
> forhold til den øvre del af skærmen.
> Har du/I samme problem. Kan det rettes eller skal skærmen byttes?
> LA2

Har du prøvet funktionen "focus"?

M.v.h.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 14:54

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2a1722$0$682$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote in message

> Har du prøvet funktionen "focus"?
>
> M.v.h.
>
> Hej
Har prøvet focus, men den kan tilsyneladende ikke være tydelig over det hele
på en gang.
Er i øvrigt ved at blive vanvittig i mine bestræbelser på at instille
skærmen.
Kan ikke rette kanterne nederst på skærmen ud.
Fik du en bruger håndbog med skærmen? Jeg har kun fået en quick guide og
driver. Det er en bytter da den første skærm jeg kom hjem med var skadet,
nogen havde brugt en hammer på den! Så jeg lagde ikke mærke til hvad der var
med den første, da den ikke blev pakket helt ud....

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 09-07-02 17:09

> [...]
> skærmen.
> Kan ikke rette kanterne nederst på skærmen ud.

Tja, jeg justerede også lidt frem og tilbage i den første uges tid, da jeg
havde fået min, men siden har den stået 99% perfekt. 99% fordi de nederste
hjørner bukker en my opad/indad i skærmen. Hvordan kan du ikke rette
kanterne?

> Fik du en bruger håndbog med skærmen? Jeg har kun > fået en quick guide og
driver.

Manualen er på CD-ROM'en - gå ind i MONSETUP og tryk på USER'S GUIDE(HTML)

M.v.h.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 18:31

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2b0a85$0$394$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
>
> M.v.h.
>
> Tak for tippet med manualen. Har haft en skærm hvor der var meget
begrænsede indstillings muligheder så jeg er lidt lost.
De nederste 7-8 cm i hver side er "skæve", nærmest trapez formede indad.
Hvis jeg får dem til at flugte med skærmkanten på de nederste 2 cm, så er
der ikke kontakt på de fem næste. det resulterer jo så i at fx scroll bars
bliver skæve, tekst ligeså.
I øvrigt har jeg en svag, grønlig diskoloration i øverste venstre hjørne.
Har prøvet at indstille det væk men der er stadig lidt tilbage. Ses mest på
hvid baggrund selvfølgeligt, men også andre farver påvirkes. Er der et fif
eller er der en fejl?

På forhånd mange tak for hjælpen....

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 09-07-02 22:02

> [...]
> der ikke kontakt på de fem næste. det resulterer jo så i at fx scroll bars

Kan "sidepin corner" ikke klare det?

M.v.h.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 22:20

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2b4ec5$0$242$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote in message

> Kan "sidepin corner" ikke klare det?
>
> M.v.h.

Nej, kun de nederste 1,5 cm påvirkes.......

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 09-07-02 22:26

"LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote in message

> Nej, kun de nederste 1,5 cm påvirkes.......

What!? På min skærm indstiller den funktion de nederste 10-15 cm i hver
side.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 22:33

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2b5474$0$234$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote in message

> What!? På min skærm indstiller den funktion de nederste 10-15 cm i hver
> side.

Hehe
Rettelse, det er ca de nederste 7cm der bevæger sig, men kun de nederste
4-5mm ja mm der rent faktisk når ind til kanten.
Ser da ud til at jeg har fået en rigtig mandags model. Den første var
smadret da jeg fik den....lol
LA2

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 09-07-02 22:54

> [...]
> 4-5mm ja mm der rent faktisk når ind til kanten.
> Ser da ud til at jeg har fået en rigtig mandags model. Den første var

Ok, lidt surt at skulle igennem igen, men ombytningen fungerer nu ellers ret
smertefrit hos ANOVO. Håber, at din næste udgave er i orden.

M.v.h.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 22:57

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2b5b03$0$279$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
ret
> smertefrit hos ANOVO. Håber, at din næste udgave er i orden.

Tak for det. Jo den fungerer fint, men kedeligt at skulle vente på dem fra
11-16 !
Men må vel til det igen.
Tak for rådene og hjælpen.

Med venlig hilsen
LA2

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 18:39

LA2 skrev:

> [...]
> tilbage. Ses mest på hvid baggrund selvfølgeligt, men også andre
> farver påvirkes. Er der et fif eller er der en fejl?

Har du f.eks. højtallere stående i nærheden af skærmen? Hvis det er
tilfældet så prøv at flytte dem.

Madsen.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 19:57

> Har du f.eks. højtallere stående i nærheden af skærmen? Hvis det er
> tilfældet så prøv at flytte dem.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Det har jeg , men de er afskærmet, og det er kun den ene side der er
misfarvet. De er desuden så lave at det ikke kan være dem. Har dog allerede
prøvet at flytte dem og afmagnetisere skærmen. Det gav ikke noget resultat.
Og så vidt jeg forstår skal man ikke ligefrem overdrive sin degauss
funktion.
Har som sagt fået noget af det væk ved en eller anden indstillings
parameter, som jeg selvfølgeligt ikke kan huske nu.....Men det kunne ikke
fjernes helt.....Så måske er der en fejl?
Hvis det er tilfældet så har jeg da været uheldig, med den ellers udmærkede
skærm.

med venlig hilsen
LA2

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 09-07-02 21:56

> [...]

> parameter, som jeg selvfølgeligt ikke kan huske nu.....Men det kunne ikke
> fjernes helt.....Så måske er der en fejl?

Det er "purity" funktionen, men som det allerede er nævnt, så skal den
naturligvis tilbage, hvis du ikke kan få det helt væk.

Jeg havde selv et problem med misfarvning på den første 959'er jeg modtog.
Den var lidt grumset i venstre side, og det der gjorde udslaget, til at den
skulle byttes, var at blå farve blev til rød, når jeg skruede helt op for
"purity".

M.v.h.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 22:24

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@FJERNstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d2b4d7f$0$280$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> "purity".
>
> M.v.h.
>
> Når jeg skruer op for purity, i øvertse højre hjørne, så bliver det
tydeligt grønt, omend en smule transparent.
Så det ser ud til at det er en "bytter"......
LA2

Fra : Madsen

Dato : 09-07-02 20:06

LA2 skrev:

> Har som sagt fået noget af det væk ved en eller anden indstillings
> parameter, som jeg selvfølgeligt ikke kan huske nu.....Men det
> kunne ikke fjernes helt.....Så måske er der en fejl?

Hvis det er en hel ny skærm, så ville jeg personligt ikke acceptere at
man ikke kan justere sig ud af at farverne ser anderledes ud i
hjørnerne af skærmen. Det burde kunne lade sig gøre, medmindre det er
fordi skærmen står i et meget stærkt magnetfelt som f.eks. højttalere
kan være skyld i. Det lyder dog ikke til at dine højttalere er noget
problem i den sammenhæng, så jeg ville nok gå til forhandleren og bede
om at få den byttet, medmindre du mener at du kan leve med det forstås.

Madsen.

Fra : LA2

Dato : 09-07-02 21:11

> [...]
> problem i den sammenhæng, så jeg ville nok gå til forhandleren og bede
> om at få den byttet, medmindre du mener at du kan leve med det forstås.

Ja jeg tror også at den står til at blive byttet, igen.
Tak for hjælpen og med venlig hilsen
LA2