MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Stifinder og attributter
Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 10:33

Hejsa NG

Her på mit arbejde er der opstået et akut 'problem' (for man kan vel leve
med det, men det er irriterende). Jeg kører NT4, og i min stifinder, er der
pludselig opstået en kolonne der hedder Attibutter, ved siden af Navn,
Størrelse, Type, Ændret osv. Hvordan kommer jeg af med denne gyselige
kolonne, som danner scrollbars til højre og venste...?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 10:46

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote
> [...]
> Størrelse, Type, Ændret osv. Hvordan kommer jeg af med denne gyselige
> kolonne, som danner scrollbars til højre og venste...?

Højreklik der hvor der står Størrelse, Type, Ændret osv.
og fjern flueben ud for attibutter.

Mvh Edmund

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 11:24

Edmund wrote:
> Højreklik der hvor der står Størrelse, Type, Ændret osv.
> og fjern flueben ud for attibutter.

Jeg antager at der skal komme en menu ned, men det gør der ikke.... hvad gør
man så?

--
Martin K

Fra : the razz

Dato : 08-07-02 11:58

[snip]

> Jeg antager at der skal komme en menu ned, men det gør der ikke.... hvad
gør
> man så?

[snap]

Tager fat i "baren" der hedder attributter, og flytter den væk fra
skærmbilledet...

Håber det er forståeligt...

/the razz

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 11:59

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Jeg antager at der skal komme en menu ned, men det gør der ikke....
hvad gør
> man så?

Det var i WinXP jeg prøvede.

I window98
Gå ind i vis / mappeindstillinger /vis og fjern flueben i detaljeret
visning af filegenskaber
luk og start stifinder.

Windows NT findes det på dansk

Mvh Edmund

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 12:16

Edmund wrote:
> I window98
> Gå ind i vis / mappeindstillinger /vis og fjern flueben i detaljeret
> visning af filegenskaber
> luk og start stifinder.
>
> Windows NT findes det på dansk

Jamen så forsvinder alle data jo. Jeg vil gerne kunne se dato, navn mm. Jeg
vil bare slippe af med kolonnen 'Attributter' uden noget andet forsvinder...

--
Martin K

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 12:33

> [...]
mm. Jeg
> vil bare slippe af med kolonnen 'Attributter' uden noget andet

Navn og dato forsvinder ikke i win98.

Det er ikke ikonet på værktøjslinjen du skal indstille det på.
Du skal helt ind i mappeindstillinger hvor der står noget med filtyper
osv.
og så måske vælge vis detaljer fra ikonet

Er din windows dansk eller engelsk.

I windows98 er mappeinstilling under fanen vis, jeg ved ikke med nt

Edmund

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 12:49
Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 14:23

Edmund wrote:
> Det er den her menu
> http://home20.inet.tele.dk/edworks/snap.jpg

Der sker da ikke noget når man slår denne fra eller til?!?

--
Martin K

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 14:25

> Der sker da ikke noget når man slår denne fra eller til?!?

Man skal lukke alle stifinder vinduer og starte igen

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 12:36

Martin K wrote:
> [...]
> ved siden af Navn, Størrelse, Type, Ændret osv. Hvordan kommer jeg af
> med denne gyselige kolonne, som danner scrollbars til højre og

Så fandt jeg da ud af det. Sagen var den, at man skulle gøre kolonnen så
lille, at den til sidst gik i sig selv. Spøjs måde at gøre det på, men NT4
er jo heller ikke en nyt system længere

Tak til alle, der her bidraget til løsningen...

--
Martin K

Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-07-02 14:14

> [...]
> Størrelse, Type, Ændret osv. Hvordan kommer jeg af med denne gyselige
> kolonne, som danner scrollbars til højre og venste...?

Jammen det skal du vel bare slå fra i "View..." -> "Choose Details" inde i
explorer.

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 14:21

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote
> Jammen det skal du vel bare slå fra i "View..." -> "Choose Details"
inde i
> explorer.
Nej, så fosvinder navn og dato også

Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-07-02 14:27

> Nej, så fosvinder navn og dato også

Øhhh... nej. Ikke her.

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 14:58

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> wrote in message
> Øhhh... nej. Ikke her.

Undskyld, jeg læste dit "View..." -> "Choose Details"
som view details.

Den mulighed har man nok kun i WinXP
I Win98 ser menuen sådan ud
http://home20.inet.tele.dk/edworks/snap2.jpg

Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-07-02 15:00

> Den mulighed har man nok kun i WinXP
> I Win98 ser menuen sådan ud
> http://home20.inet.tele.dk/edworks/snap2.jpg

Hvad så med NT 4.0, som var det styresystem, spørgsmålet handlede om?

Fra : Edmund

Dato : 08-07-02 15:11

> Hvad så med NT 4.0, som var det styresystem, spørgsmålet handlede om?

Okey, Det var gæt fra min side