uploade billeder
Fra : Thomas

Dato : 08-07-02 10:09

Hej
Nu har jeg brugt en halv dag på at finde et script der kan
oploade billeder og det er ikke lykkedes.

Er der nogen der kan hjælpe.

Det behøves ikke at tjekke på størrelse mm. Bare den kan oploade
jpg/gif.

Mvh

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : -Martin-

Dato : 08-07-02 12:52

On Mon, 8 Jul 2002 09:09:16 +0000 (UTC), Thomas <msako@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>oploade billeder og det er ikke lykkedes.
>
>Er der nogen der kan hjælpe.
>
>Det behøves ikke at tjekke på størrelse mm. Bare den kan oploade

Den kan ihvertfald uploade billeder ... (men også ALT andet!)

// side
<?php
if ($_POST["submit"]) {
   copy("$img", "d://wwwroot//lwp//$img_name") or die("Desværre
der problemer med uploadingen");
   $t = "Filen $img_name er uploadet";
}
if ($t) { print $t."<br><br>"; }
?>
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?php print
$PHP_SELF; ?>">
name="submit" value="Upload"></td>
</form>
?>

Fra : Thomas

Dato : 08-07-02 13:26

Tak for hurtigt svar - men jeg er total ny i PHP - så jeg skal lige
have det skåret ud i pap - da jeg får følgende fejl:

Warning: Unable to open '' for reading: No such file or directory in
/usr/home/lfd001060/xxxxx/billede/upload.php on line 3

Hvordan skal adresse se ud til mappen hvor billedet skal være?

Fra : Christian Hansen

Dato : 08-07-02 15:16

Koden skal nærmere være :

// side
<?php
if ($_POST["submit"]) {
   copy($_POST["img"], "d://wwwroot//lwp//".$_POST["img"]["name"]) or
die("Desværre
der problemer med uploadingen");
   $t = "Filen $_POST["img"]["name"] er uploadet";
}
if ($t) { print $t."<br><br>"; }
?>
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?php print
$_SERVER[PHP_SELF]; ?>">
name="submit" value="Upload"></td>
</form>
?>

Hvis altså der er tale om php4.1 eller nyere

MVH Christian

P.S. Koden er utestet.

Fra : Christian Hansen

Dato : 08-07-02 15:17

Christian Hansen wrote:
> [...]
>
> MVH Christian
>
> P.S. Koden er utestet.

$t = "Filen ".$_POST["img"]["name"]." er uploadet";

og ikke som jeg skrev

Fra : Thomas

Dato : 08-07-02 13:46

Hej Christian

Som jeg skrev til Martin så er jeg total nybegynder i php- jeg får denne
fejl:

Warning: Unable to open '' for reading: No such file or directory in
/usr/home/lfd001060/xxxx/test.php on line 3

Pga den mappe som den skal smide billedet i ikke er defineret rigtigt, men
jeg har prøvet lidt frem og tilbage uden at kunne få det til at virke - så
jeg er nok nød til at få det skåret ud i pap - hvis det er muligt

Hilsen

Fra : Christian Hansen

Dato : 08-07-02 15:31

Thomas wrote:
> [...]
> jeg har prøvet lidt frem og tilbage uden at kunne få det til at virke - så
> jeg er nok nød til at få det skåret ud i pap - hvis det er muligt

1. Hvilken version af php bruger du?
2. Hvilket operativsystem bruger du ( ligner noget unixhalløj
3. har du prøvet den medsendte kode.

Hvis, når du svarer på ovenstående, så skal jeg nok melde tilbage

MVH Christian

Fra : Thomas

Dato : 08-07-02 13:57

Tak for din tålmodighed

1. Hvilken version af php bruger du? 4.1
2. Hvilket operativsystem bruger du FreeBSD
3. har du prøvet den medsendte kode. har prøvet den men får følgende
resultat.:

Warning: Unable to open '' for reading: No such file or directory in
/usr/home/lfd001060/xxxxx/test.php on line 3

Uden at skulle være klog er det så ikke bare fordi jeg ikke definerer det dir
hvor billedet skal ligge i rigtigt ???

Fra : Christian Hansen

Dato : 08-07-02 15:45

Thomas wrote:
> [...]
> /usr/home/lfd001060/xxxxx/test.php on line 3
>
> Uden at skulle være klog er det så ikke bare fordi jeg ikke definerer det dir

Jo, det var derfor jeg spurgte om operativsystem. På din freeBSD er der
ikke noget, der hedder d://wwwroot//lwp//".$_POST["img"]["name"]. I
stedet skal du skrive "/stien/til/mit/katalog/".$_POST["img"]["name"],
så skulle det virke.

Husk at skriptbrugeren skal have lov at skrive i dit dir.

MVH Christian

Fra : Thomas

Dato : 08-07-02 14:10

hmmmm - jeg har ikke adgang til serveren....

Så jeg ved det ikke...

Troede ikke der skulle laves specielle mapper for at brugeren kan skrive dertil -
der er meget at lære..

Jeg må prøve at tage fat i udbyderen istedet...

Tak for forsøget

Fra : Christian Hansen

Dato : 08-07-02 15:53

Thomas wrote:
> hmmmm - jeg har ikke adgang til serveren....
>
> Så jeg ved det ikke...
>
> Troede ikke der skulle laves specielle mapper for at brugeren kan skrive dertil -
> der er meget at lære..

Det kommer hurtigt. Hvis du har mulighed for det, så er det en kæmpe
hjælp at sætte sin egen webserver op med php. Så kan man arbejde med
tingene offline og lære. Du skal ikka have specielle mapper for at kunne
uploade filer. De(n) mappe(r), hvor du vil lægge filerne skal bare have
de rigtige rettigheder.

> Jeg må prøve at tage fat i udbyderen istedet...
>

> Tak for forsøget

Det var da så lidt.

MVH Christian