PHP liste af variabler
Fra : Leonard

Dato : 29-01-01 23:19

Jeg har spurgt før, men har glemt svaret:

Hvordan lister jeg alle de variabler og deres indhold, der overføres
til en side fra en <form method="post"> ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : KeZZe

Dato : 29-01-01 23:21

> Hvordan lister jeg alle de variabler og deres indhold, der overføres
> til en side fra en <form method="post"> ?

<?php echo $QUERY_STRING; ?>

....men du behøver ikke bruge en form for at sende en query-string. Du kan
også skrive fil.php?query_string

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Leonard

Dato : 29-01-01 23:38

"KeZZe" <kezze@kezze.dk> skrev:

><?php echo $QUERY_STRING; ?>

Med POST er der jo ikke nogen query_string ...

Jeg fandt ud af den her:

<?
   reset ($HTTP_POST_VARS);
   while (list ($key, $val) = each ($HTTP_POST_VARS))
      echo $key." = ".$val."<br>\n";
?>

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anders Johannsen

Dato : 30-01-01 00:48

> reset ($HTTP_POST_VARS);
> while (list ($key, $val) = each ($HTTP_POST_VARS))
> echo $key." = ".$val."<br>\n";
> ?>

I PHP4 er det også muligt at bruge foreach til at loope et array

<?php
foreach ($HTTP_POST_VARS as $key => $value) {
echo "$key = $value\n";
}
?>

PHP registerer desuden $HTTP_COOKIE_VARS, $HTTP_GET_VARS, $HTTP_ENV_VARS og
$HTTP_SERVER_VARS hvis register_globals er aktiveret.

Alle globale variabler bliver registreret i $GLOBALS

/A

Fra : Leonard

Dato : 29-01-01 23:31

not2@sporty.dk (Leonard) skrev:

>Jeg har spurgt før, men har glemt svaret:
>
>Hvordan lister jeg alle de variabler og deres indhold, der overføres
>til en side fra en <form method="post"> ?

Glem det, jeg har fundet det.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/