Include path?
Fra : Morten

Dato : 29-01-01 23:04

Jeg har problemer med include_path:

I min .htaccess fil har jeg følgende:

<IfModule mod_php4.c>
php_value include_path .:/sti/til/mit/lokale/include/bibliotek
</IfModule>

I php.ini har jeg følgende:

include_path = ".:/sti/til/mit/globale/include/bibliotek"

Hvis jeg tager en phpinfo() i biblioteket hvor min .htaccess-fil ligger
(eller et af underbibliotekerne), ser det fint ud. Jeg har både lokal og
global include-sti sat. Imidlertid kan mine php-scripts ikke finde filer
ovre i mit globale include-bibliotek, men kun i det lokale
include-bibliotek....

Nogle idéer?

M.v.h.
/Morten

Fra : Erwin Lansing

Dato : 30-01-01 10:32

In article <7Mld6.472$ag6.14652@news.get2net.dk>, Morten wrote:
> [...]
>global include-sti sat. Imidlertid kan mine php-scripts ikke finde filer
>ovre i mit globale include-bibliotek, men kun i det lokale

værdien i .htaccess erstatter den globale værdi fra php.ini. Hvis
du altså vil bruge begge foldere, så skal du specificere dem begge
to i din .htaccess-fil, mens værdien fra php.ini gælder alle
foldere som ikke ligger indenfor scope af en .htaccess-fil.

/erwin

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

"Computers are useless. They only give you answers"
   -- Pablo Picasso

Fra : Morten

Dato : 30-01-01 23:32

Jeg har også indsat det hele i min .htaccess nu, men det virker bare lidt
dumt at det samme skal stå i .htaccess-filen for alle virtual hosts på
serveren....

Er der ingen måde at opsætte PHP (i php.ini) så min path i .htaccess blot
bliver tilføjet den globale include-path?

/Morten

Fra : Tobias H. Michaelsen

Dato : 09-02-01 14:28

"Morten" <morten@e-rasmussen_REMOVE_THIS_.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der ingen måde at opsætte PHP (i php.ini) så min path i .htaccess blot
> bliver tilføjet den globale include-path?

Eller en måde at skrive i .htaccess så den tilføjer til den oprindelige
include_path fra php.ini?

-Tobias-