(OT) En tosset ide...
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 08-07-02 07:42

Hejsa!

Jeg sad og surfede lidt på nettet og faldt over denne side....

http://www.underskoven.dk

Her kan man få trykt bøger i ganske få oplag.

Så var det jeg tænkte at det kunne være sjovt at få samlet alle de gode råd
som folk kommer med her i gruppen... Noget ala "det leth" bare om katte i
stedet for... *S*

For der kommer uden tvivl mange gode råd her inde og måske andre kunne have
glæde af dem også! *S*

Overskudet kunne jo gå til tortiekontoen! *S*

Nå men har regnet lidt på det...

en bog i alm. paperback str. (13x20cm), med 40 sider uden farvebilleder
ville komme til at koste:

Ved 10 stk: 295 kr. pr stk. (ialt 2446,25 til trykkeren)
Ved 20 stk: 195 kr. pr stk. (ialt 2830,- til trykkeren)
Ved 30 stk: 159 kr. pr stk. (ialt 3213,75 til trykkeren)
Ved 40 stk: 140 kr. pr stk. (ialt 3597,5 til trykkeren)
Ved 50 stk: 130 kr. pr stk. (ialt 3981,25 til trykkeren)
Ved 60 stk: 125 kr. pr stk. (ialt 4365,- til trykkeren)
Ved 100 stk: 109 kr. pr stk. (ialt 5900,- til trykkeren)
Ved 200 stk: 99 kr. pr stk. (ialt 9737,5 til trykkeren)

Jeg har lagt 50 kroner oven i pr. bog. For der kommer nogle ekstra udgifter
ved f.eks. fragt fra trykkeri til "forfatter" og der vil komme noget porte
fra "forfatter" til køber. Og så skal man give 5 stk til staten (aner ikke
hvorfor), og så kan vi jo håbe på at der kommer et overskud til Tortie! *S*

Nå men i kan selv regne lidt på det på underskovens hjemmeside...

og skriv endelig hvad i synes om ideen! *S*

Jeg var også igang med at surfe lidt rundt efter nogen om fonde... for måske
var det en fordel at lave tortiekontoen til en fond?!? men jeg kunne ikke
rigtig finde nogle oplysninger om det... er der nogen her der har forstand
på fonde?.. Bare sådan at der ikke lige pludselig er nogen der får næsen i
klemme med skattefar eller noget i den stil! *S*

Mange morgen hilsner
Mette og Cæsar (som ligger og passer på computeren)

--

NYT! NYT!
onlinecommunity for overvægtige: Chat, debat, intern mailsystem osv.

Fra : Pia J

Dato : 08-07-02 07:35

Fonde kræver en masse med bestyrelser, regnskab og generalforsamlinger m.m.
Salg af bøger skal ganske rigtigt opgives som indkomst. Så det er
spørgsmålet om folk vil lægge det meget store arbejde i at skrive, redigere,
layoute, diskutere indhold, skrive regnskab, eller bare gribe til lommen,
når der er nødstedte kattekillinger.

Jeg ved godt, hvad jeg selv har tid til, beklager. Og så længe jeg kan finde
alle jeres gode råd på nettet, har jeg ikke brug for en bog.

Til gengæld synes jeg en sådan bog ville være eminent at give med hver gang
man sælger en killing!

:Pia

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 08-07-02 08:02

> Fonde kræver en masse med bestyrelser, regnskab og generalforsamlinger
m.m.

Okay... det har nok ikke interesse så! *S*

> [...]
redigere,
> layoute, diskutere indhold, skrive regnskab, eller bare gribe til lommen,

Hmm.. det var jo ikke meningen at folk skulle gribe til lommen pga.
killingerne, men pga. at det var en god bog *S* Personligt kunne jeg godt
tænkte mig at arbejde lidt på ideen...

> Jeg ved godt, hvad jeg selv har tid til, beklager. Og så længe jeg kan
finde
> alle jeres gode råd på nettet, har jeg ikke brug for en bog.

Det skal du ikke beklage! *S* det er en ærlig sag! *S* Ja vi er helt enige
om at det er dejligt med alle de gode råd på nettet... jeg synes bare
hurtigt de glider i "glemmebogen" igen... hmmm.. måske det bare er min
dårlige hukommelse! *LOL*

> Til gengæld synes jeg en sådan bog ville være eminent at give med hver
gang
> man sælger en killing!

Se det var en rigtig god ide!!!! Som jeg ikke selv havde tænkt på (ØV!
*LOL*)

Det kunne hjælpe mange til at give deres nye killing de bedste vilkår....
*S*

Mange hilsner
Mette

Fra : Line Wolff

Dato : 08-07-02 08:11

> Hmm.. det var jo ikke meningen at folk skulle gribe til lommen pga.
> killingerne, men pga. at det var en god bog *S* Personligt kunne jeg godt
> tænkte mig at arbejde lidt på ideen...

Jeg synes det er en rigtig god ide med bogen! I det omfang jeg har tid vil
jeg meget gerne hjælpe med det.

> [...]
> om at det er dejligt med alle de gode råd på nettet... jeg synes bare
> hurtigt de glider i "glemmebogen" igen... hmmm.. måske det bare er min

Heh, jeg er fx også typen der hellere køber kogebøger i "rigtig" bogform
istedet for at hente opskrifterne på nettet (fx. Karolines). Elsker en god
bog og det er altså noget andet at have det i papirform (synes jeg!)

Helt enig!

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 08-07-02 10:08

In article <agbb62$9bf$1@sunsite.dk>, rollike@frederiksen.mail.dk
says...

> og skriv endelig hvad i synes om ideen! *S*

Hej Mette,

nu er jeg personligt en af dem der godt kan li' OpenSource ideen. Og
deling af viden.

SSLUG (Skåne-Sjælland Linux User Group) har gjort noget jeg selv synes
er lettere fantastisk. De har faktisk skrevet noget der ligner 12 bøger
om Linux, og lagt dem online. Så kan man altid lige checke dem, læse
hvis der er noget man gerne vil vide om.

Nu er der jo så et lidt andet formål her, nemlig at der også gerne sku'
lidt penge i kassen. Så, kunne en blanding af en bog og online måske
være en ide ?

Evt. kunne bogen jo "komme til live" ved hjælp af online-community'et.
Og når så den er i sin færdige form, kunne du begynde at kigge på
layout, trykkeri osv.

I bund og grund kunne det være ret spændende, hvis du seriøst vil gå
igang med en kattebog, at være vidne til - og evt. med til - hvordan
bogen efterhånden tager form.

Måske i den endelige version, den kunne findes som online opslagsværk,
men også bestilles som bog. De fleste vil jo sikkert gerne støtte et
katte-formål ved at købe bogen

Anyway... det har faktisk givet mig en ide til noget jeg tror kunne være
et ret interessant website. Prøv at forestille jer et website, f.eks.
www.skriv-en-bog.dk, der lader folk gå igang med, online, at skrive en
bog, som alle der havde en profil på sitet kunne kommentere, hjælpe til
med, osv. osv. Alene det at programmere værktøjerne kunne være ret
interessant, men gad vide hvad der kunne komme ud af sådan et site, af
ideer. Sitet skulle så selvfølgelig forbeholde sig retten til en online
kopi af det endelige produkt, men iøvrigt ikke kræve nogen indtægt
såfremt der blev et reelt produkt ud af det. Evt. kunne man i
forbindelse med opslagsværker, lave et konto-system hvor det måske
kostede en krone at læse et kapitel osv. Man kunne invitere forfattere
til at skrive artikler om den kreative proces, værktøjer til forfattere
osv.

Hmmmm... *barsler sgu' lige med en RET interessant ide her tror jeg*

Anyway, det var mine to cents worth, inkl. en ide der lige tog form

--
Jacob Saaby Nielsen