Beboerne i Nyboder
Fra : Jean Seeberg

Dato : 08-07-02 01:58

Hej.

Er der nogle der ved om der findes fortegnelser over beboerne i Nyboder,
evt. fra søetaten.
Hvis de findes er det vel på Rigsarkivet i København (pt)

Det drejer sig blan. om en Henrik Christian Kryger, kanoner, modtog 1868
Holmens Hæderstegn

Fortsat god sommer.

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Bjarne Bidstrup

Dato : 08-07-02 06:56

Jeg har forfædre der har været beboere i Nyboder og dem har jeg fundet i
folketællingerne og på www.familysearch.com.

God fornøjelse i dit videre arbejde.

MVH
Bjarne

Fra : dannebrog

Dato : 08-07-02 10:25

Der findes på Rigsarkivet et trykt / renskrevet fortegnelse over modtagerne
af Holmens Hæderstegn, som (så vidt jeg husker) blev indstiftet 1808.

Nyboders husbøger begynder engang før 1800, men ophører omk. 1850, men hvis
du ser efter i fortegnelsen over Nyboders Husbøger på RA, kan du selv se, om
den tid og den gade, du har brug for er bevaret. - Husbøgerne bestilles på
alm. bestillingsseddel og fåes samme dag (ma-fr.).

M.v.h.

Ulrich

Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 08-07-02 10:59

Hej Jean!

Nyboder har et mindre arkiv, som ligger i og administreres af

Nyboders Kommandantskab
Haregade 34
1320 København K
telefon 3336 4700
fax 3336 4709

Arkivet rummer bl. a. et kartotek bestående af kartotekskort opdelt
efter gadenavn og nummer. Kortene fortæller, hvem der har boet i
de enkelte lejligheder i en given periode. Jeg husker ikke hvor langt
de går tilbage, men de dækker i hvert fald 1800-tallet.

Hilsen

Poul Erik

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 08-07-02 22:28

Hej Jean
Du bør gå i Nyboders Husbøger på Rigsarkivet, der får du opl. omkring
hvornår han kom hvor han har boet, det kan være flere forskellige steder i
Nyboder, alt om hans familie. Jeg ved de er ført til mindst 1914 hvor jeg
har en morfar derinde.
God fornøjelse
H.C.

Fra : Jean Seeberg

Dato : 12-07-02 00:07

Hej alle sammen.

Tak for jeres hjælp både her på NG, samt direkte på mail.

Fortsat god sommer til jer alle.

Hilsen Jean