privat køb af (stjålen) vogn
Fra : HVH 4100

Dato : 07-07-02 20:01

Er der et sted, gerne på nettet, hvor man kan kontrollere et stelnummer, for
at se om vognen er stjålet ??

Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-07-02 23:40

"HVH 4100" <hogh@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et sted, gerne på nettet, hvor man kan kontrollere et stelnummer,
for
> at se om vognen er stjålet ??

Nej. Du skal have fat i politiet, som har adgang til disse registre.

Kurt

Fra : SB

Dato : 08-07-02 13:12

"Kurt B. Andersen" <kurta@portalen.no> skrev i en meddelelse

> "HVH 4100" <hogh@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> for
> >

> Nej. Du skal have fat i politiet, som har adgang til disse registre.
>
> Kurt

Eller forsikringsselskaber

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-07-02 23:44

"SB" <sfb@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Eller forsikringsselskaber
>
> Søren

Er du sikker på det?
Det vil så være noget forholdsvis nyt, da de ikke har haft adgang til det
før.
Jeg er vidende om, at de har adgang til registeret for stjålne cykler, men
kun for de cykler som er registreret til at være forsikret hos dem.
Det vil sige, at hvis en cykel meldes stjålet og den opdateres af politiet
til at være forsikret af Topdanmark, så er det kun Topdanmark, som kan se
cyklen i registeret.
Ud fra dette har jeg svært ved at tro på, at de skulle have fri adgang til
køretøjsregisteret.
Men hvis man ved hvor den stjålne vogn er forsikret, kan man selvfølgelig
bare spørge det rigtige selskab

Kurt

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 09-07-02 06:37

"Kurt B. Andersen" <kurta@portalen.no> wrote in message
> [...]
> til at være forsikret af Topdanmark, så er det kun Topdanmark, som kan se

Og hvordan kan politiet lige se på en cykel hvor den er forsikret henne ?
Jeg har da aldrig nogensinde oplyst stelnummeret på nogle af mine cykler til
forsikringen.

/Tommy

Fra : SB

Dato : 09-07-02 07:37

"Tommy Bøgeskov" <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt B. Andersen" <kurta@portalen.no> wrote in message

Forsikringsselskaber har fuld adgang til at kunne se hvem der ejer de
forskellige biler og campingvogne ud fra registreringsattesten, dermed kan
de også se stelnummer.
Når en bil/CV bliver stjålet, er det ikke nok kun at fortælle hvad
nummerpladen hedder, den kan man jo bare skrue af.
Derfor bliver køretøjet også meldt stjålet på dets stelnr.

Søren

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 09-07-02 07:38

"SB" <sfb@privat.dk> wrote in message

> [...]
> nummerpladen hedder, den kan man jo bare skrue af.
> Derfor bliver køretøjet også meldt stjålet på dets stelnr.

Enig, jeg tænkte nu også mest på det Kurt skrev om cykler, derfor (OT)

Fra : SB

Dato : 09-07-02 11:08

> "SB" <sfb@privat.dk> wrote in message

> Enig, jeg tænkte nu også mest på det Kurt skrev om cykler, derfor (OT)

De kan faktisk også se hvilke stelnummere der står oplyst som stjålne

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-07-02 22:54

> [...]
> nummerpladen hedder, den kan man jo bare skrue af.
> Derfor bliver køretøjet også meldt stjålet på dets stelnr.

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, hvor der står, at
forsikringsselskaber har adgang til disse registre.
Dernæst: Jo, det er nok at fortælle regnr. Jeg kender tilfældigvis lidt til
dette register, og ved derfor, at når politiet opdaterer en stjålet bil, så
starter de med at indtaste regnr.
Herefter får de alle oplysninger fra det centrale motorregister og herunder
også stelnr., så hvis en bil er registreret når den stjæles, følger stelnr.
automatisk med i efterlysningen.
Kun hvis en bil er afmeldt, er man nødt til at lave en decideret
efterlysning på stelnr.
Selv om en nr.plade bliver skruet af en stjålet bil, ændrer det jo ikke på,
at bil og nr.plade stadig er kendt i det centrale motorregister.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-07-02 21:24

> [...]
> Jeg har da aldrig nogensinde oplyst stelnummeret på nogle af mine cykler

Det kan politiet heller ikke se. Fidusen er simpelthen, at en cykel jo ikke
er kendt hos politiet, før den bliver stjålet. Når du så anmelder tyveriet,
skal du udover stelnr. m.m. også angive hvilket forsikringsselskab du har.
Når politiet derefter opdaterer dette selskab, giver det også samtidig
selskabet mulighed for at se at cyklen er meldt stjålet.
Systemet er lavet for at selskaberne selv kan se, at tyveriet er anmeldt og
derved behøver politiet ikke at udstede en kvittering på anmeldelsen.
Og jo - jeg ved med sikkerhed, at ovenstående er korrekt

Kurt

Fra : Jan Pedersen

Dato : 08-07-02 18:31

Hvis sælger har reg. attest med eget navn, kan der vel ikke være de store
problemer. eller hvad ??

Jan
--
http://www.cuk.dk/ ( nu med Webcam )
Det nemmere at få tilgivelse end

Fra : hjh

Dato : 09-07-02 09:34

Jan Pedersen wrote:

> [...]

Jo det er der faktisk, hos Bilbogen Bilbogen ved retten i Århus kan du
få oplyst, om nogen har pant eller ejendomsforbehold. Har nogen det,
risikerer du at miste cv, selv om du både har betalt den og fået den
udleveret. Du skal ikke betale sælgeren, før du er sikker på, at den som
har pant eller ejendomsforbehold, har fået, hvad de har til gode.

Bilbogen, telefon: 86 12 91 45

Du skal oplyse stelnummer til Bilbogen for at få oplyst, om nogen har
pant eller ejendomsforbehold.
Dette er hvad jeg har fundet ud af, håber det hjælper.

--
mvh. Hans Jørgen
E-mail.: mailto:hjh@hansj.dk

Fra : Thore Sorensen

Dato : 08-07-02 14:25

On Sun, 7 Jul 2002 21:00:49 +0200, "HVH 4100" <hogh@post.cybercity.dk>
wrote:

>Er der et sted, gerne på nettet, hvor man kan kontrollere et stelnummer, for
>at se om vognen er stjålet ??

Jeg ved ikke om de har med c-vogne at gøre, men BilBogen i Århus har jeg
brugt nogle gange ved privat bilkøb. Tlf.: 8612 9145 ml. 11-14.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : PHK

Dato : 08-07-02 14:36

"Thore Sorensen" <dinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om de har med c-vogne at gøre, men BilBogen i Århus har jeg
> brugt nogle gange ved privat bilkøb. Tlf.: 8612 9145 ml. 11-14.

Ahhh - det er for at se om der er gæld i vognen, ikke?

--
_
|_|

Fra : Thore Sorensen

Dato : 11-07-02 14:03

On Mon, 8 Jul 2002 15:36:01 +0200, "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote:

>Ahhh - det er for at se om der er gæld i vognen, ikke?

Jo, præcis...