Den billigste GRPS løsning
Fra : Jannik Mariager

Dato : 07-07-02 19:27

Hejsa

Jeg har lige købt mig en Sony-Ericsson T68i for at udnytte muligheden for at
modtage email på telefonen. Lige nu har abb. hos Telmore og er egentlig ikke
ret meget inde i alt det der med WAP, GPRS osv. Hvad er egentlig forskellen
på WAP og GRPS?
Hvad ville være den billigste løsning (hvilket abb.) for mig hvis jeg skulle
kunne modtage og sende emails og surfe (kan man det med en T68i?), det er
lige meget om det er et erhvervs abb eller privat.abb. Grunden er at jeg
rejser til USA og vil gerne modtage emails dér.

Mvh

Jannik Mariager

Fra : Hans Pedersen

Dato : 07-07-02 22:17

On Sun, 7 Jul 2002 20:27:10 +0200, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

> Lige nu har abb. hos Telmore og er egentlig ikke
>ret meget inde i alt det der med WAP, GPRS osv.

Telmore udbyder slet ikke GPRS.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Fischer

Dato : 08-07-02 05:22

> Grunden er at jeg rejser til USA og vil gerne modtage emails dér.

Hvis du rejser til USA tror jeg godt at du kan glemme alt om at få et dansk
GPRS abonnement til at virke derovre.

Og en dial-up til Danmark bliver ekstremt dyrt. Det vil sikkert koste dig
15-25 kr. for et enkelt hurtigt opkald (<1 minut) for at checke din mail.

Jeg ville i stedet satse på en netcafé eller lignende.

*Fischer

Fra : Jens Bjargum

Dato : 08-07-02 15:45

Som der er blevet sagt kan du ikke bruge et dansk GPRS abonnement derovre.

Så du skal have fat i et helt almindeligt internetabonnement, hos en udbyder
der har roaming aftale med USA. Jeg mener bl.a. at Teledanmark har. Så du
kan få et Teledanmark Standard Opasia abonnement til 29 kr om måneden, og så
kun betale lokale opkaldsafgifter fordi Teledanmark har noget romaing aftale
rundt omkring, så du ringer op til et lokalt opkaldspunkt, istedet for at
skulle ringe hjem til danmark.

Men tjek hellere lige med Teledanmark først

Jens

Fra : Fischer

Dato : 08-07-02 16:27

> [...]
> Teledanmark har noget romaing aftale rundt omkring, så du
> ringer op til et lokalt opkaldspunkt, istedet for at skulle ringe

Abonnementet hedder Opasia Plus.
Og man skal ikke kun betale lokal takst, men også 1,15 kr. pr. minut til TDC
for roaming.

Problemet er blot, at det stadig koster mellem 8 og 13 kr. pr. minut for
lokale mobilopkald i USA med en dansk mobiltelefon.

Og mobiltelefoni i udlandet bliver ekstra dyrt fordi der ofte takseres pr.
påbegyndt minut og fordi der er en (iøvrigt ukendt) opkaldsafgift på op til
7,- kr.
Et kort lokalt opkald på 10 sekunder kan derfor let koste 10-15 kr.

*Fischer