Fluespray?
Fra : Erik

Dato : 07-07-02 19:21

Hej jeg passer to jyske heste, men i folden (de går altid på fold) er der
rigtig mange fluer, så det kan nogen gange være en pest at være der! men jeg
så engang en opskrift på fluespray, det var noget med citron og eddike, men
jeg kan ikke finde det igen, så jeg og mine hestevenner vil være rigtigt
glade hvis der er nogen der har opskriften, og vil sende den til os.

Hilsen
Helle
osvald@e-mail.dk

Fra : BS

Dato : 07-07-02 20:57

Det er godt nok ikke med citron eller eddike, men hjortetaks olie fra
apoteket er det bedste mod fluer. Det er godt nok noget tykt brun stads, men
det virker!!!
Bare put det på en klud eller svamp og så smør det på i striber der hvor
hesten er irriteret.
Det hjælper virkelig i lang tid af gangen, og så er det regn fast!
Mvh. Marianne

Fra : Winther

Dato : 08-07-02 13:00

> [...]
> jeg kan ikke finde det igen, så jeg og mine hestevenner vil være rigtigt
> glade hvis der er nogen der har opskriften, og vil sende den til os.

Da jeg har en hest med sommereksem bruger jeg nogle brikker der hedder
Auriplak. De er sat fast i grimen, og skiftes hv. a. måned.
Vh. Winther

Fra : Iben Holst

Dato : 08-07-02 15:48

> [...]
> jeg kan ikke finde det igen, så jeg og mine hestevenner vil være rigtigt
> glade hvis der er nogen der har opskriften, og vil sende den til os.

Hej...

Jeg laver min egen insektspray, som jeg synes vi mega succes med.

Lige dele af stærkt brygget sort the og æbleeddike - omkring 1 dl citronsaft
og så 4 fed hvidløg pr. 1/2 liter .....

Jeg sprayer det på med en forstøver på kroppene og benene og bruger en klud
til hovedet (sprayer
ikke nær øjnene da det svier).

Holder ikke alt for længe hvis det regner som det har gjort i den senere
tid, men uden regn sprøjter jeg kun hver anden dag .....

Iben

Fra : Erik

Dato : 17-07-02 11:13

Tak for hjælpen, nu kan vi slippe for alle de trælse fluer!
Hilsen
Helle =0)