MS Windows
briani 27239
Hak i Win98
Fra : Klitgaard

Dato : 07-07-02 18:45

Hej.

Har en kammerat hvis Win98 pludselig er begyndt at opføre sig underligt. Den
stopper simpelthen i 2-3 sekunder og så kører den videre, stopper igen osv.
Han har prøvet at lukke alle programmer, men det hjælper ikke. Der er ikke
blevet installeret noget nyt umiddelbart før det begyndte såå...

Hvad kan det være?

--
....Klitgaard

Fra : F.Larsen

Dato : 07-07-02 20:11

"Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message
> [...]
> Han har prøvet at lukke alle programmer, men det hjælper ikke. Der er ikke
> blevet installeret noget nyt umiddelbart før det begyndte såå...

Prøv at defragmentere harddisken og se om det hjælper ...

--
Flemming

Fra : Klitgaard

Dato : 07-07-02 22:00

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at defragmentere harddisken og se om det hjælper ...

Den når til 1% og så står den bare og kører uden der sker noget. Den gør det
samme ved Scandisk....

--
....Klitgaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-07-02 22:49

Sun, 7 Jul 2002 22:59:42 +0200, skrev "Klitgaard" <na@na.dk>:

>Den når til 1% og så står den bare og kører uden der sker noget. Den gør det
>samme ved Scandisk....

Du skal slå alle kørende programmer ihjel incl. antivirus og
pauseskærme.

Brug [Alt] + [Ctrl] + [Del] til det, så der kun er explorer
tilbage.

Fra : Morten

Dato : 08-07-02 10:20

> Du skal slå alle kørende programmer ihjel incl. antivirus og
> pauseskærme.
> Brug [Alt] + [Ctrl] + [Del] til det, så der kun er explorer
> tilbage.

Opstår der stadig problemer, kan man evt. rense ud i indholdet af
c:\windows\temp-mappen. For meget indhold kan bl.a. få defrag til at
genstarte hele tiden. Er det mere end et par dage siden, der sidst blev
installeret noget på maskinen, kan man slette løs.
Husk at køre scandisk før defrag.

Mvh.
Morten

Fra : Klitgaard

Dato : 08-07-02 15:04

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> genstarte hele tiden. Er det mere end et par dage siden, der sidst blev
> installeret noget på maskinen, kan man slette løs.

Tak for hjælpen men har nu prøvet både ovenstående og Knuds råd og lige lidt
har det hjulpet - desværre.

Flere bud?

--
....Klitgaard

Fra : Morten

Dato : 08-07-02 15:22

> Tak for hjælpen men har nu prøvet både ovenstående og Knuds råd og lige lidt
> har det hjulpet - desværre.

Tja, prøv at starte i Fejlsikret Tilstand og kør programmerne
derfra. Jeg kan sg'utte lige huske om det er F8, man skal
trykke på under opstarten.
Men ellers er jeg blank for løsninger. Prøv at søge på google.

Mvh.
Morten

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 15:29

Morten wrote:
> Tja, prøv at starte i Fejlsikret Tilstand og kør programmerne
> derfra. Jeg kan sg'utte lige huske om det er F8, man skal
> trykke på under opstarten.
> Men ellers er jeg blank for løsninger. Prøv at søge på google.

Jeg er nu også ret blank, men ville bare lige slå fast at det *er* F8 man
skal have fat i...

--
Martin K

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 08-07-02 16:19

"Klitgaard" <na@na.dk> skrev i en meddelelse news:3d299be9$0$13976$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen men har nu prøvet både ovenstående og Knuds råd og lige lidt
> [...]
Hej
Put Scandisk og Defrag på en floppy og kør programmerne fra A-drev
så virker det Kør igennem "start" - "kør"
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 15:29

Klitgaard skrev:

> Flere bud?

Det er også en god idé at holde registeringsdatabasen fri for skrammel
og døde henvisninger. Ikke fordi det nødvendigvis behøver at have noget
med problemet at gøre, men jeg ville nok lige få renset lidt ud i det,
hvis din kammerat ikke gør det jævnligt.

Jeg bruger pt. et program ved navn EasyCleaner her på WinXP og Win2000
og det brugte jeg også dengang jeg havde Win95 og 98.

http://www.toniarts.com/ecleane.htm

Man klikker på Clean registry > Find > Select All og derefter Delete
med en efterfølgende genstart evt.

http://home18.inet.tele.dk/madsen/easycleaner/

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 15:49

Martin K skrev:

> Jeg er nu også ret blank, men ville bare lige slå fast at det *er*
> F8 man skal have fat i...

Ja, eller Ctrl-tasten.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 15:51

Madsen wrote:
> Ja, eller Ctrl-tasten.

Nå, den kan også... man lærer jo noget hver dag

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 08-07-02 15:59

Martin K skrev:

> Nå, den kan også..

Ja, på Win98 og 98SE, så vidt jeg husker. På Win95 vist nok ikke.

Madsen.

Fra : Klitgaard

Dato : 09-07-02 08:02

> [...]

> Han har prøvet at lukke alle programmer, men det hjælper ikke. Der er ikke
> blevet installeret noget nyt umiddelbart før det begyndte såå...

Tak til alle, nu er problemet løst :)

--
....Klitgaard

Fra : Morten