Problemer med firewire-kort
Fra : Allan

Dato : 08-07-02 01:21

Hejsa

Jeg har købt et billigt firewire-kort til at lege med noget digitalt video,
men mit motherboard vil ikke detektere kortet.

Jeg har følgende konfiguration:
ABit BE6-II motherboard flashet til nyeste BIOS (ver 70)
PIII 700 Mhz
640 MB PC133 Ram
Matrox G400 grafikkort
ST Labs OHCI Compliant IEEE1394 firewire kort

Alle andre kort er hevet ud af maskinen. Jeg har prøvet alle 5 PCI-slots nu,
men maskinen finder ikke kortet. Under opstart, når den lister benyttede
IRQ/kort står der ingenting om mit firewire-kort, så jeg er meget sikker på,
at det ikke er et Windows-problem.

Jeg har haft kortet i en anden (nyere maskine) og den finder kortet uden
problemer.
Er der nogen der ved om der er problemer med ABit-boardet og
IEEE1394-firewirekort eller nogen der har en genial ide??

På forhånd tak

Allan Stengaard

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-07-02 18:19

Allan <astengaard@hotmail.com> skrev:

:: Hejsa
::
[...]
Med billige kort er der ofte vrøvl med driveren!
Bruger du Microsofts eller Texas ? Texas plejer at virke!
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Allan

Dato : 08-07-02 01:44

Jeg bruger ingen driver, da Windows slet ikke kan se kortet. Da jeg havde
kortet i en anden maskine, fandt computeren selv kortet, og bad om en
driver, men i min egen maskine sker der ingenting.

/Allan

Fra : K E Nielsen

Dato : 07-07-02 19:41

Har du prøvet at installere driveren for at se om den så kan finde kortet?

Fra : Allan

Dato : 08-07-02 03:19

Jeps, så får jeg en fejl om at enheden ikke kunne startes...

Fra : Per

Dato : 07-07-02 21:55

"Allan" <astengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har købt et billigt firewire-kort til at lege med noget digitalt
video,
> men mit motherboard vil ikke detektere kortet.

Prøv at "force" en irq i bios, se side 3-37 i manualen, til det pci-slot
kortet sidder i. Sæt det evt. i slot 4 da det er det eneste der ikke deler
et eller andet med enten agp el. hpt controlleren !
Samt Enable "Force Update ESCD"

Per

Fra : Allan

Dato : 09-07-02 01:08