MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Brænder-spørgsmål, audio-cd'er fra harddis~
Fra : Niels

Dato : 07-07-02 17:36

Styresystem: Win Me

Allerførst så er jeg lidt i tvivl, om det er den helt korrekte gruppe til
spørgsmålet, - men ellers vil jeg gerne have forslag til en bedre gruppe

Jeg er newbie, hvad angår brænding, - så jeg vil gerne have evt. svar
"skåret ud i pap", please...

I store træk går min plan ud på, at kopiere en del af mine audio-cd'er (fra
Windows Media Player og) ned på harddisken (Windows Media files).

Herefter vil jeg så have en stor del af min cd-samling på harddisken, og jeg
vil så brænde mine egne "blandede" audio-cd'er, dvs. med de bedste numre fra
forskellige cd'er.

Grunden til at jeg gerne vil gøre det på denne måde, er at jeg så slipper
for at sidde fysisk og skifte cd'er hele tiden i mit cd-rom drev.

Er det en fornuftig måde at gøre det på, og kan det lade sig gøre?

--
Mvh.
Niels

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 17:50

> Allerførst så er jeg lidt i tvivl, om det er den helt korrekte gruppe til
> spørgsmålet, - men ellers vil jeg gerne have forslag til en bedre gruppe

Mvh.
Morten

Fra : Peter

Dato : 07-07-02 17:58

> [...]

> for at sidde fysisk og skifte cd'er hele tiden i mit cd-rom drev.
>
> Er det en fornuftig måde at gøre det på, og kan det lade sig gøre?

Tja, i stedet for først at kopiere din cd-samling ind på harddisken, så er
her et forslag (som jeg selv gør det) - find de numre, du vil ha' brændt
over på en cd og brug så dit brændersoftware til at brænde numrene ned på en
cd - bruger du Nero, kan man sagtens "plukke" numre ud fra originalcd'erne -
Nero holder selv styr på, hvornår den vil ha' den enkelte originalcd, når du
påbegynder brændingen... go' fornøjelse...

peter

Fra : Madsen

Dato : 07-07-02 17:59

Niels skrev:

> Allerførst så er jeg lidt i tvivl, om det er den helt korrekte
> gruppe til spørgsmålet, - men ellers vil jeg gerne have forslag
> til en bedre gruppe

Denne gruppe kan godt bruges til spørgsmål om software til Windows,
medmindre der findes en bedre egnet gruppe, og det gør der faktisk i
dette tilfælde. :)

Alle brændereksperterne sidder i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom

Se evt. http://usenet.dk/grupper.pl når du er i tvivl.

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.drev.cd-rom

3. Fundats:
Gruppen skal bruges til at diskutere alle hardwarerelaterede
spørgsmål vedrørende cd-rom, -brændere og programmer til disse.

Madsen.

Fra : Niels

Dato : 08-07-02 19:03

Takker!

Fra : 187

Dato : 07-08-02 08:14

nå ja kort....

det du skal gøre er at "rippe" dine cd-skiver, og hvis du skal have
MEGET musik liggende, komprimere det til evt. mp3, format....
der findes forskellige "rippere" på nettet.... (søg og du skal finde)
når du så har det liggende kan du blande dem som du vil, og gemme det
til en anden god gang....

hvis ?
er du velkommen til at maile..
ndsma@norddata.dk