Cisco SOHO 71 og Proaccess ADSL
Fra : Henrik Larsson

Dato : 07-07-02 17:25

Nogen der har erfaringer med den kombination?

Jeg kender flere der er tilfredse med SOHO 77 routeren på feks. en Tiscali
og SOHO 71 skulle være den samme router med ethernet grænseflade til WAN.

Mvh Henrik

Fra : Martin Mann

Dato : 07-07-02 20:20

Henrik Larsson wrote:
> [...]
> og SOHO 71 skulle være den samme router med ethernet grænseflade til WAN.

Jeg kender ikke så meget til Cisco routere, men har tænkt mig at
anskaffe én, da jeg vil læse op til en CCNA certificering. I forb. med
dette har jeg haft kig på SOHO71 og 806.

Umiddelbart kunne jeg forstå udfra cisco's utallige whitepapers o.lign.
at soho 71 og 806 er ca. det samme på hardware siden (samme CPU og
interfaces), men 806 har flere mulighedder hvad angår ekstra IOS
funktionalitet såsom VPN og lidt mere på firewall siden.

! Er der nogen der kan af-/bekræfte dette? !

Ved du hvor man kan købe soho71 i danmark? Jeg har kun kunne finde den i
Tyskland, til omkring 333 euro (~2500 dkr). (806 koster 5000 dkr, så
hvis man ikke skal bruge VPN er den måske lidt dyr)

Mvh
Martin

Fra : Henrik Larsson

Dato : 07-07-02 20:29

> [...]
> interfaces), men 806 har flere mulighedder hvad angår ekstra IOS
> funktionalitet såsom VPN og lidt mere på firewall siden.

Samme opfattelse jeg har. Så da jeg bare skal bruge router funktionaliteten
begyndte jeg at kigge på SOHO 71'eren da den koster det halve.

TeleDK bruger 806, så jeg ville bare have bekræftet at SOHO 71 understøtter
de ting der skal til for at benytte den til Proaccess løsningen med ethernet
grænseflade til WAN.

> Ved du hvor man kan købe soho71 i danmark? Jeg har kun kunne finde den i
> Tyskland, til omkring 333 euro (~2500 dkr). (806 koster 5000 dkr, så
> hvis man ikke skal bruge VPN er den måske lidt dyr)

Jeg ved at ScribonaSolutions forhandler SOHO 71 og Cisco i almindelighed.

https://www.trend.dk/

Mvh Henrik

Fra : Martin Mann

Dato : 07-07-02 20:33

Henrik Larsson wrote:

> Jeg ved at ScribonaSolutions forhandler SOHO 71 og Cisco i almindelighed.
>
> https://www.trend.dk/
>
> Mvh Henrik

Takker ;)

Mvh
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-07-02 06:57

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
understøtter
> de ting der skal til for at benytte den til Proaccess løsningen med

Pro@ccess fordrer blot en ether-ether router så hvis interfaces og
routning er det samme skulle der ikke være problemer.