MS Windows
briani 27239
Låse en arbejdsstation
Fra : // Overby

Dato : 07-07-02 14:49

Hejsa

Er det ikke muligt i XP at låse en PC ligesom man kan i 2000

Daniel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-07-02 14:56

In dk.edb.system.ms-windows, // Overby wrote:

>Hejsa
>
>Er det ikke muligt i XP at låse en PC ligesom man kan i 2000

Jo, tryk Win + L

--
Lars Stokholm

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 07-07-02 15:03

> Er det ikke muligt i XP at låse en PC ligesom man kan i 2000

Det er det jo. Fremgangsmåden er den samme som 2k, altså bare ctrl+alt+del,
og vælg "lock computer" ( altnativt Windowstast+l)

Så vidt jeg husker kræver det dog at du logger på hver gang du starter
windows, altså at den ikke bare automatisk starter din profil, og jeg kan
ikke lige på stående fod huske hvor du ændrer det.

Vh
Andreas Jeppesen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-07-02 15:06

In dk.edb.system.ms-windows, Andreas Jeppesen wrote:

>Fremgangsmåden er den samme som 2k, altså bare ctrl+alt+del,
>og vælg "lock computer"

Du skal lige slå velkomstskærmen fra først så. Det kan du gøre i
Kontrol Panelet -> User Accounts -> Change the way users log on or off
Jeg havde ikke fantasi til at oversætte mere end "Control Panel" :)

--
Lars Stokholm

Fra : Peter Binderup

Dato : 07-07-02 22:26

> Det er det jo. Fremgangsmåden er den samme som 2k, altså bare ctrl+alt+del,
> og vælg "lock computer" ( altnativt Windowstast+l)

ctrl+alt+del
Denne virker kun hvis du er på et NT domæne, så for de fleste private brugere er det win+l

/peter

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-07-02 22:33

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Binderup wrote:

>ctrl+alt+del
>Denne virker kun hvis du er på et NT domæne

Nu ved jeg ikke om du tænker på bare at trykke Ctrl + Alt + Del og så
er computeren låst? For Andreas siger jo netop at man skal vælge skal
vælge "Lås computeren" efter tastekombinationen. Og /det/ virker
fremragende i XP, også selvom man ikke er på et NT domæne. Man er bare
lige nødt til først at lave nogle få indstillinger om, som jeg skriver
her: <news:rgigiugqfrb2qde6bgvr4lfb5d6239ou7l@4ax.com>

Jeg siger ikke at det er nemmere på den måde. Win + L er klart det
nemmeste, men det andet er også muligt.

--
Lars Stokholm