Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C 2100 konta C 700 digitalcamara k~
Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 07-07-02 13:50

Jeg er blevet tilbudt C 700 nyt hos min photo Care forretning for 4595,- kr
med deraf følgende garanti. Samtidig er jeg privat blevet tilbudt C 2100 for
4995, - brugt meget lidt et år, original kvittering
Samtidig er jeg foreslået af Photo Care at vente med køb til august hvor C
720 kommer til en pris af 5500,- kr.

Hjælp jeg er i vildrede med mig selv. Er prisen realistisk for den brugte C
2100, hvis ikke hvad bør den være for det er jo en udgået model.

Hvilket et af disse vil I foreslå mig at købe?

--
NOSPAM
fjernes i e-mail

Fra : Britta og Torben

Dato : 07-07-02 18:54

Hej,

Prisen for en brugt UZI???

Tja,i December 01 købte jeg den sidste de havde hos Cyberphoto i
Sverige.Prisen var inc. porto 3500,- dkr.Det var dog også helt usædvanligt
billigt.Merlin solgte den for 4995,. inc. 64 MB Smartmedia kort.

Jeg ville byde 3000,-

Hilsen

Torben

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 07-07-02 19:57

Britta og Torben wrote:
> [...]
> Sverige.Prisen var inc. porto 3500,- dkr.Det var dog også helt
> usædvanligt billigt.Merlin solgte den for 4995,. inc. 64 MB

Tak Torben, det var noget i den retning jeg selv havde tænktt mig, men
hvilket af de tre vil du anbefale hvis jeg kan få prisen ned på C 2100 til
3- 3.5 K

--
Fjern NO SPAM i emailadresse
Med venlig hilsen

Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Britta og Torben

Dato : 08-07-02 06:11

Hej.

Jeg ville købe 2100`eren,pga. dens billedstabillisator.10* optisk zoom
(38-380mm) er ikke meget værd uden enten stativ,eller stabillisator.Det
fungerer aldeles glimrende,idet der stabilliseres via en række
motorer -altså rent mekanisk- ,og ikke digitalt som på nogle andre kameraer.

Hilsen

Torben

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 08-07-02 07:12

Britta og Torben wrote:
> [...]
> stabillisator.Det fungerer aldeles glimrende,idet der stabilliseres
> via en række motorer -altså rent mekanisk- ,og ikke digitalt som på

Jeg siger tak og vil prøve at få ham ned i pris og så købe den, hvis det er
muligt

Fra : Klaus Madsen

Dato : 08-07-02 15:40

720´eren skulle så vidt jeg ved netop være med billedstabillisator i
modsætning til 700´eren.

Jeg har selv købt en UZ 2100 da den var på tilbud til 4.995 incl. 1 stk 64
Mb kort og det er bare et fedt kamera.

Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : Tom Wagner

Dato : 08-07-02 15:56

On Mon, 8 Jul 2002 16:40:25 +0200, "Klaus Madsen"
<webmaster@virago-star.dk> wrote:

>720´eren skulle så vidt jeg ved netop være med billedstabillisator i
>modsætning til 700´eren.

Nej, 720'eren har desværre ikke stabilisator.

Tom

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 08-07-02 16:03

"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, 720'eren har desværre ikke stabilisator.
>
> Tom
Igen tak for jeres bemærkninger, men det er svært at få forhandlet prisen
ned på C 2100 og er ellers mere og mere tilhænger af det. Ved nogen af jer
om det stadig kan fås til den pris Klaus nævner, for så er jeg nok køber til
det som nyt. Det er jo samme pris den private forlanger brugt uden garanti.

--
NOSPAM
fjernes i e-mail

Fra : rbnh

Dato : 09-07-02 11:00

"[6800] B. Rosch" skrev d. 09-07-02 07:41 dette indlæg :
> Jeg er glad for de mange oplysninger og jeg er mere og mere til C 2100
eller
> måske nu C4040 men hvor finder jeg et brugt C2100 for jeg kan ikke få
prisen
> ned hos sælger eller hvordan køber man direkte i USA for jeg har ingen
> forbindelser derovre?
>
> --

Hej Bjarne!
Jeg har tidligere forsøgt at skrive et indlæg, men det er desværre ikke
kommet med, så nu prøver jeg igen!
Jeg har selv et C2100UZ som jeg er meget tilfreds med, en af mine kammerater
købte C700, da han heller ikke kunne finde et C2100. Jeg har set en del
billeder fra hans C700, og de er virkelige gode, hans anke er at ved stor
zoom (mere end 6x) er det svært at tage supergode billeder uden stativ (er
drøftet tidligere - C700 har ikke billedstabilisator), dette er faktisk hans
eneste anke mod C700.
Nu skriver du, at du evt. vil investere i C4040 - OK - det er jo noget helt
andet end de tidligere drøftede. Så vidt jeg kan se har C4040 kun 3x optisk
zoom, og til en pris af ca. kr. 6.900 kan der jo komme mange andre på tale.
Jeg synes du skal overveje hvad du lægger mest vægt på! Er det et kamera med
stor zoom, så synes jef C700 er et udmærket valg, og jeg ville også overveje
at betale den pris, du kan få et brugt C2100UZ for, fordi det er et
virkeligt godt kamera, og jeg har læst om nogen, der har købt 2 af samme
slags, fordi så havde vedkommende altid et ekstra hvis såfremt det skulle gå
i stykker eller andet.

Mvh og fortsat god jagt!

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 09-07-02 13:05

rbnh wrote:

> [...]
> jeg har læst om nogen, der har købt 2 af samme slags, fordi så havde
> vedkommende altid et ekstra hvis såfremt det skulle gå i stykker

Igen tak for kommentarer. Jeg har netop været i Esbjerg hos forhandler og se
på C4040 og det er nu helt ude af betragtning for jeg får ikke meget mere
der synes jeg end jeg har i mit nuværende C990.

Jeg må indrømme jeg hælder mere og mere til C2100 og må jo så nok betale
prisen på grund af manglende udbud. Jg har prøvet at finde en forhandler som
evt havde det fra nyt, men det har ikke været muligt ellers ender det nok
med.............ja , hvor er jeg i tvivl

Fra : Bjarne_H

Dato : 07-08-02 08:15

> [...]
køber til
> det som nyt. Det er jo samme pris den private forlanger brugt uden

Hej Bjarne!

Jeg ved ikke om du kan være heldig at finde et nyt C2100 i en eller
anden fotoforretning. Hvis du mener C2100 er kameraet for dig (Har selv
et som jeg er meget tilfreds med) og at det tilbudte brugte C2100 ikke
er brugt ret meget, ville jeg overveje at betale den pris han forlanger.
Jeg har ikke endnu set nogen kritik af C2100 og det er ærgeligt, at det
ikke bliver produceret i en lignende nyere model.
Jeg kan endvidere fortælle dig, at en af mine gode venner købte C700 for
et par måneder siden, da han ikke kunne finde C2100 til rimelige priser.
Han er stort set tilfreds med det, men har svært ved at tage supergode
billeder ved stor zoom netop p.g.a. manglende billedstabilisator; men
ellers er han meget tilfreds med kameraet og jeg har da set mange rigtig
gode billeder som han har taget.
Hvis du kun vil bruge største zoom i få tilfælde ville jeg nok overveje
C700; men mener du at du vil bruge zoom meget ville jeg vælge det brugte
C2100. OK - svært valg og håber, at dette kan hjælpe dig lidt.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Larsen

Dato : 08-07-02 23:45

Har du prøvet at tage billeder i mørke/om aftenen ?
det kan ikke lade sig gøre at se noget som helst igennem optikken da det er
digitalt og ikke optisk!!!!!!!!!!
jeg var selv ved at købe c700 og derefter c720 MEN da jeg prøvede det var
jeg ikke i tvivl. det var bare lort!!!
Jeg har besluttet mig for et c4040 der godt nok er dyrere, men det er jo en
investering for mange år frem!
det kan købes i USA for den pæne sum af 3800.-

tænk dig godt om før du køber et 700/720

mvh
Thomas

Fra : Tom Wagner

Dato : 08-07-02 23:56

On Tue, 9 Jul 2002 00:45:26 +0200, "Thomas Larsen"
<tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Har du prøvet at tage billeder i mørke/om aftenen ?
>det kan ikke lade sig gøre at se noget som helst igennem optikken da det er
>digitalt og ikke optisk!!!!!!!!!!

Hvad mener du med at optikken er digital?

Tom

Fra : Thomas Larsen

Dato : 09-07-02 00:08

lcd igennem den optiske linse ligesom man ser på lcd skærmen!
thomas.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 09-07-02 11:14

"[6800] B. Rosch" wrote:

> [...]
> ned hos sælger eller hvordan køber man direkte i USA for jeg har ingen

Jeg tror det er ved at være umuligt, eller i hvert fald svært, at købe et C2100
i USA. Hvis du følger med på "Olympus" forum'et på
www.dpreview.com vil du se at folk hele tiden stiller spørgsmål om hvor man
køber C2100 (også kendt som UZI).

I England sælges dette kamera ikke længere, hverken i butikkerne eller hos
internet-forhandlerne.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Gjøl

Dato : 09-07-02 12:27

Stefan W. Christensen wrote:
> "[6800] B. Rosch" wrote:
>

> I England sælges dette kamera ikke længere, hverken i butikkerne
> eller hos internet-forhandlerne.

Da jeg i sidste måned købte E-20E, ville fotohandleren gerne sælge mig
en af de sidste Olympus med 10x zoom (C2100), han havde nemlig købt
restlageret. Om han har flere tilbage er jeg ikke helt klar over.
Men valget faldt altså på E-20p med alt tilbehør, og det giver billeder
som en fryd.
Hygge

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 09-07-02 13:07

Gjøl wrote:

> [...]
> restlageret. Om han har flere tilbage er jeg ikke helt klar over.
> Men valget faldt altså på E-20p med alt tilbehør, og det giver

Hvor handlede du? Vil du give adresse evt. link

Fra : Gjøl

Dato : 09-07-02 13:33

[6800] B. Rosch wrote:
> Hvor handlede du? Vil du give adresse evt. link

Øhh, ja det er nemt Photocare i Varde Centret, men det er udsolgt, jeg
var lige forbi for at høre.
De har kun en model med 10xzoom, den der hedder C 700 til 4999,00 kr.
men det er slet ikke det samme.

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 09-07-02 13:42

Gjøl wrote:

> Øhh, ja det er nemt Photocare i Varde Centret, men det er udsolgt, jeg
> var lige forbi for at høre.
> De har kun en model med 10xzoom, den der hedder C 700 til 4999,00 kr.
> men det er slet ikke det samme.

Tak, ja, det har du ret i, nå jeg må lede videre og håbe på at finde et
eller et E10 brugt

Fra : Bjarne_H

Dato : 07-08-02 08:15

Fra : Bjarne_H

Dato : 07-08-02 08:15

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 10-07-02 12:38

"[6800] B. Rosch" wrote:

> [...]
> 2100, hvis ikke hvad bør den være for det er jo en udgået model.
>
> Hvilket et af disse vil I foreslå mig at købe?

Jeg har lige set et tilbud paa Canons Pro90 IS; det er saa vidt jeg ved den
samme optik (inklusive billedstabilisering) som C2100. Tilbudet er fra en
engelsk internet-forhandler og er paa £500 (knap 6000 kr.):

http://www.digitaldepot.co.uk

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 10-07-02 14:05

Stefan W. Christensen wrote:

> [...]
> ved den samme optik (inklusive billedstabilisering) som C2100.
> Tilbudet er fra en engelsk internet-forhandler og er paa £500 (knap

Jeg siger tak men ved eftersyn på
www.digitaldepot.co.uk
meget interesseret i måske Olympus E 10 som der koster ca. det halve af hvad
jeg har set det til her i området.