MS Windows
briani 27239
Irriterende opstart i Win98SE
Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-07-02 13:33

Min Norton Antivirus 2002 gik desværre helt ned, så nu har jeg
geninstalleret den
på mit Win98SE........

Når jeg tidligerere startede PC'en op og den kom frem til skrivebordet,
kunne jeg bare
benytte maskinen normalt derfra.......

Efter geninst. starter Norton et fuldt skærmvindue op (a la de gamle
3.11-bokse)..... Jeg
lukker bare boksen manuelt ned, og kan derefter bruge win normalt.......

Kan jeg ikke fjerne denne "boks" automatisk?

Jeg tager et screendump og smider i dk.binaer

/TP

Fra : jensenjs

Dato : 07-07-02 14:39

In article <3d283526$0$13931$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, tp@mail.dk says...
> [...]
>
> Kan jeg ikke fjerne denne "boks" automatisk?
>
> Jeg tager et screendump og smider i dk.binaer

Prøv at se om der er et kald til mappen i start menuen under programmer/start
mvh jensenjs

Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-07-02 16:10

"jensenjs" <x@y.z> skrev i en meddelelse

> Prøv at se om der er et kald til mappen i start menuen under
programmer/start
> mvh jensenjs

Det glemte jeg lige at skrive........ det er der så vidt jeg ved ikke.......

Der ligger kun følgende 3:
PowerRegScheduler.exe
Reboot.exe
Microsoft Office

Kan jeg i øvrigt ikke fjerne nogle af disse, da jeg ikke aner, hvad de gør
der.........ud over at starte op
sammen med Windows........???

/TP

Fra : Ole C

Dato : 07-07-02 17:50

Thomas Petersen <tp@mail.dk> skrev blandt andet:
> [...]
> Reboot.exe
> Microsoft Office
>
> Kan jeg i øvrigt ikke fjerne nogle af disse, da jeg ikke aner, hvad

Office hurtigstart kan du sagtens fjerne - har stort ingen mærkbar
betydning.
De andre kan jeg ikke umiddelbart identificere. Men du kan da prøve at
højreklikke på dem og se under "Egenskaber/Properties" hvilket program
de hører til.
Du kan også flytte dem til et eller andet sted hvor du kan finde dem
igen - og så prøve om det overhovedet gør nogen forskel at de ikke
bliver indlæst.

vh
Ole C

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 18:16

> Der ligger kun følgende 3:
> PowerRegScheduler.exe
> Reboot.exe
> Microsoft Office
> Kan jeg i øvrigt ikke fjerne nogle af disse, da jeg ikke aner, hvad de gør
> der.........ud over at starte op
> sammen med Windows........???

En god side til at identificere opstartsprogrammer kan du finde her:
http://www.3feetunder.com/krick/startlist.htm

Reboot.exe kender den ikke, men:
"Power Reg Scheduler: Displays reminders to register software. Not required"

Google har ca. 400 sider om navnet reboot.exe, der tilsyneladende bruges i
flere forskellige programmer:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=reboot%2Eexe

Mvh.
Morten

Fra : Snip

Dato : 08-07-02 00:26

> En god side til at identificere opstartsprogrammer kan du > finde her:
> http://www.3feetunder.com/krick/startlist.htm

Mægtig god henvisning. Jeg har dog en der hedder Quick Time Task, som jeg
ikke er nævnt. Jeg slog den fra og det funker ok. Hvad står den for?

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Morten

Dato : 08-07-02 10:41

> Mægtig god henvisning. Jeg har dog en der hedder Quick Time Task, som jeg
> ikke er nævnt. Jeg slog den fra og det funker ok. Hvad står den for?

Den hedder også Qttask, ikke sandt ? Den ligger i memory og venter på, at en
QuickTimeMovie bliver fundet og skal afspilles. Er Qttask slået til, starter QuickTime hurtigere op, og er den slået fra,
starter QuickTime fra scratch.
Den er selvfølgelig ikke nødvendig at have liggende, da den spiser lidt hukommelse.

Jeg gætter på, du har fjernet den via msconfig. Hvis du vil have den helt ud af systemet,
skulle du kunne finde den her i reg.basen (som jeg lige husker det):
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Husk at tage backup af reg.basen først.
Men msconfig løser jo også sagen.

Mvh.
Morten

Fra : jensenjs

Dato : 08-07-02 19:05

> Der ligger kun følgende 3:
> PowerRegScheduler.exe
> Reboot.exe
> Microsoft Office

Du kan jo lave et experiment.
Prøv at omdøbe den mappe der åbner, og genstart windows
så bør der komme en fejl fra den del af systemet der kalder mappen
bag efter kan du så omdøbe den igen.
mvh JensenJS