About a boy & minority report
Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-07-02 12:04

Var til åbning af en ny sal i min lokale biograf (nykøbing F) i fredags og i
den forbindelse var der snigpremiere på to film som jeg personligt havde set
frem til.

About a boy, så jeg mest frem til pga traileren som jeg syntes så ret morsom
ud og jeg blev bestemt ikke skuffet. Dette er nok den sjoveste film med Hugh
Grant nogensinde og hvis man kan li´ den tørre engelske humor, er denne film
lige noget for dig. Denne film har nogle af de bedste replikker jeg har hørt
længe og var nok årets(indtil videre) største overraskelser, selvom jeg
havde forventet den var sjov. En film der fortjener minimum 4 ud af 5
stjerner.
Tjek selv www.uip.dk for mere info om about a boy.

Minority Report, ja hvad kan man forvente af en film der er lavet af
Spielberg og har Tom Cruise i hovedrollen.......desværre må jeg nok sige
"lidt mere". Filmen i sig selv er flot lavet, skuespillet er godt, faktisk
rigtig godt, men det er en Spielberg film og hvad dermed hører, hvilket jeg
syntes at gjorde at filmen kunne have udnyttet sit potentiale bedre. Derfor
syntes jeg at filmen har svært ved at hæve sig over gennemsnittet af science
fiction film og med de personer der er med, er ens forventninger automatisk
lidt højere end normalt. Det er dog stadigvæk en udemærket film og får 3,5
ud af 5 stjerner. Tjek www.foxfilm.dk for mere info.

Lasse

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-07-02 14:57

"Lasse Jensen" <lmj@lmjonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> syntes at gjorde at filmen kunne have udnyttet sit potentiale bedre.

Jeg er temmeligt enig. Netop potentialet er problemet: Filmen serverer en
masse spændende tråde uden at følge op. Manuskriptet virkede simpelthen for
løst til mig - især i betragtning af brugen af detektiv/mystery-genren. Dens
fremstilling af fremtidig teknologi var dog uhyre fascinerende (og her
tænker jeg ikke på Oraklerne). Jeg har allerede tidlige nævnt min
begejstring for fotograferingen. Den er godt nok temmeligt kornet, men det
er jo efterhånden et af Kaminskis kendetegn.

Det er naturligvis oplagt at sammenligne med Blade Runner pga. det litterære
ophav (hvilket en enkelt allerede har gjort i gruppen). Selvom
udgangspunktet - at mordere kan stoppes, før de udfører forbrydelsen -
vitterligt er fremragende, så synes jeg ikke, at filmen når bare i nærheden
af Blade Runners mange forståelseslag.

MVH
Jens