Et gensyn værd!
Fra : Klaus Petersen

Dato : 07-07-02 02:23

Jeg vil anbefale alle her i nyhedsgruppen at se/gense gyseren "Poltergeist"
af Steven Spielburg
på f.eks. en Lørdag aften. Husk nu at skru' godt op for lyden og se den
alene i mørke

Den er stadig helt vildt spooky og har helt vildt mange fede scener

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-07-02 12:18

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alene i mørke
>
> Den er stadig helt vildt spooky og har helt vildt mange fede scener

"They're here..."

Jeg er helt enig. Jeg synes stadigvæk, at det er en af de bedste
spøgelsesfilm, jeg har set - selvom den måske kammer lidt over i sidste akt.
Lydarbejdet er fabelagtigt stemningsopbyggende.

I øvrigt er det Tobe "Motorsavsmassakren" Hooper, som har instrueret og ikke
Spielberg (på trods af rygter om det modsatte). Spielberg skrev, producerede
og designede filmen helt ned til story boards'ne. Det er derfor, at
Poltergeist ligner en typisk Steven Spielberg 80'er produktion. Under
optagelserne var han dog selv i gang med at filme E.T., så credit for den
praktiske udformelse tilfalder Hooper.

MVH
Jens

Fra : Klaus Petersen

Dato : 07-07-02 15:44

> Spielberg skrev, producerede
> og designede filmen helt ned til story boards'ne.

Det er nok til jeg vil kalde det en Spielberg film.

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 08-07-02 14:48

Nu er det altså en udbredt misforståelse at filmen
er instrueret af Steven Spielberg. Filmen er
instrueret af Tobe Hooper.

http://us.imdb.com/Title?0084516