tabel problem, mellemrum mellem tr
Fra : -Martin-

Dato : 07-07-02 01:54

Hejsa

Ja som i nok kan se her <http://natten-i.dk/home> så er der
begyndelsen til den "kendte" faneblads ting ... MEN der må bare ikk
være mellemrum mellem den sorte linje og fanebladene, meeen hvordan
får jeg den væk?

Siden er lavet simpelt

//Mellemrum

//Mellemrum = bare for at "vise" at det er der den hvide linje er som
ska væk ... Der er intet mellemrum eller noget i den originale html :)

Håber på svar :)

Fra : Jonas Voss

Dato : 07-07-02 03:18

martin_aarhof@hotmail.com (-Martin-) writes:

> MEN der må bare ikk være mellemrum mellem den sorte linje og
> fanebladene, meeen hvordan får jeg den væk?

[snip]

Har du forsoegt dig med foelgende?

Virker ofte.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Mathias

Dato : 07-07-02 16:04

den korrekte løsning er nu nok at skrive dette i tabellens start

hvis siden består af flere tabeller skal du skrive det i alle
tabellerne for at undgå mellemrum mellem dem....

mvh. Mathias

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mathias

Dato : 07-07-02 16:29

Hej Igen

Jeg kiggede lige på din side og så at du allerede havde sat
cellspacing til 0 så det var jo nok ikke det, det lykkedes for
mig, da jeg blev helt nysgerrig efter hvordan man kunne løse
dette, at få dem helt tæt sammen ved at sætte dem i to tabeller i
stedet for to rækker :) prøv det

bgcolor="#FFFFFF">
bgcolor="#000000">

jeg håber det også virker for dig :), hvis Jonas Voss' løsning
altså ikke virker for jeg mp da indrømme at den er mere simpel

Fra : -Martin-

Dato : 07-07-02 16:56

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote in message news:<m21yag9t80.fsf@verture.net>...

> [snip]
>
> Har du forsoegt dig med foelgende?

> Virker ofte.

Det er jo sådan det er lavet!
og jeg har cellpadding=0 cellspacing=0 i tabel headeren

Fra : Stig Nygaard

Dato : 07-07-02 17:19

Hej Martin

-Martin- wrote:
> [...]
> begyndelsen til den "kendte" faneblads ting ... MEN der må bare ikk
> være mellemrum mellem den sorte linje og fanebladene, meeen hvordan

Hvis du fjerner mellemrummet mellem hver link/faneblad i din kode, så
forsvinder luften under dine faneblade også. Det er vistnok fordi
billeder som standard ligger på den linie som almindelige bogstaver der
ikke går under linien ligger på. Når du har mellemrum mellem dine links
afsætters der også plads til bogstaver der går under linien.

Hvordan kan du så løse det ?

Du kan starte med at fjerne mellemrummene (blanktegn) mellem dine links.
Du kan så genskabe mellemrummet mellem fanebladene på forskellig vis.
F.eks. med en "spacer-gif" eller en style med højre og/eller venstre
margin på dine billeder.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : -Martin-

Dato : 08-07-02 23:12

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote in message news:<3D2869DF.9040305@REMOVE-THISrockland.dk>...
> Hej Martin

Hejsa Stíg

> [...]
> Du kan så genskabe mellemrummet mellem fanebladene på forskellig vis.
> F.eks. med en "spacer-gif" eller en style med højre og/eller venstre

Jeg vil sige jeg brugte den med spacer-giffen, og jubiii det funker :)
- Egentlig lidt latterligt at et "space" mellem 2 billeder giver en
linje under billed(erne) - Det syns jeg ik rigtig der er nogen
sammenhæng i

Anyway, nu virker det, og nu ser det godt ud :)
Tak for hjælpen