Windows Installer under XP
Fra : MagnetiSøren

Dato : 06-07-02 23:38

Hej NG

Här sitter en kille med seriösa problem.

Jag installerade några sharewareprogram för några dagar sedan, och nu när
prövotiden har gått ut så fungerar dom inte mer.. Det är ju ok, så kan man
ju bara avinstallera dem...Hm, här kommer problemen på pärlesnören...

Windows installer fungerar inte som den skall. När jag avinstallerar program
så får jag två felmeddelanden upp på skärmen. (error 502 och 503 tror jag)

Jag kan inte avinstallera några program och ej heller installera några.
Mitt antivirusprogram fungerade inte som det skulle så detta försökte jag
avinstallera.Det gick inte, och nu kan jag inte installera det igen...

Vad skall jag göra? På Microsofts hemsida står det att man kan ominstallera
Windows Installer, men bara om man har Windows 95 eller 98. I windows XP
ligger det från början och kan inte ominstalleras??

Hjälp
Ronnie
ronnie@ro9.dk

Fra : Snuden

Dato : 07-07-02 10:17

On Sun, 7 Jul 2002 00:38:22 +0200, "MagnetiSøren" <postmaster@ro9.dk>
wrote:

> [...]
>Windows Installer, men bara om man har Windows 95 eller 98. I windows XP
>ligger det från början och kan inte ominstalleras??

Umiddelbart ville jeg prøve at køre den Windows Installer
Redistributable som kan findes her:

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=32832&area=search&ordinal=3

Jeg ved godt der står XP allerede har den og derfor ikke kan
installeres eller opgraderes med den, men jeg læser det som om du ikke
kan rulle en XP installation ud med denne version.. Det er muligt jeg
tager fejl i den fortolkning, men da din Installer i forvejen ikke
virker kan du dårligt stilles værre ved at prøve alligevel.

Skulle det gå galt burde en boot fra CD'en hvor du vælger at reparere
en eksisterende installation kunne gøre det.

mvh
Snuden