MS Windows
briani 27239
opstart problem efter cold reboot
Fra : emil

Dato : 06-07-02 23:50

Hej!
Jeg har fornyeligt skiftet min pc 466 mhz til en pentium III 800 , og siden
har jeg haft problemer med den nye maskine. Når maskinen går ned af en eller
anden grund, bliver jeg nødt til at restarte den. Men den starter ikke helt
rigtigt; der kommer lys på power og hd, men ingen signal til skærmen. (ingen
lys på skærm) Så bliver jeg nødt til at slukke maskinen helt. Efter et
stykke tid (1 time måske) når jeg prøver at tænde den, er det stædigt ikke
sikkert at den vil starte . Det er mystisk og irriterende!
Er det her noget, der har med det lidt nyere maskiner at gøre eller er det
opsætning på et eller andet der er galt med, jeg forstår det ikke. Er der
nogen der har erfaret dette eller kender til dette problem? Hjælp takkes
mange gange.

Mvh/Emil

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 07-07-02 08:36

> [...]
> nogen der har erfaret dette eller kender til dette problem? Hjælp takkes

Der er et eller andet galt med dit system. Men du bliver nok nødt til at
fortælle lidt mere om systemet for at man kan komme med nogle gode bud på
problemet.

Det er min erfaring at maskiner der ikke vil starter igen før de har stået
slukket en længere periode ofte lider af varmeproblemer. Men hvorfor går den
ned??

Mvh. Brian

Fra : emil

Dato : 07-07-02 10:12

Hej!
Og tak for svarerne! Jeg har både win2000 og win98 på maskinen. Win98 bruger
jeg tit når jeg skal se divx film, da jeg ikke har fundet nogen passende
drivere til mit grafikkort (v3400 asus) under win2000. Midt i filmen får jeg
pludselig en runtime error fra divx playeren, og så er der ikke andet at
gøre end at restarte maskinen, hvorefter problemet med opstart opstå. Jeg
har erfaret at runtime erroren får jeg med nogen divx film men ikke med
alle. Så jeg tror det er filmen, der fejler noget. (er slet ikke sikker på
min antagelse) men det alligvel ikke svarer hvorfor maskinen ikke vil starte
igen.
Jeg har endnu ikke kigget på grafikkortet. Det vil være det næste jeg skal
gøre. Problemet med varme ser lidt usandsynlig ud, for det sker ikke tit, at
maskinen står af.

Mvh/Emil

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-07-02 09:33

"emil" <hanapo@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:ag7s8g$fn2$1@sunsite.dk...
> [...]
> nogen der har erfaret dette eller kender til dette problem? Hjælp takkes

Hej Emil
Ja det lyder mystiskt men er du sikker på det ikke pga. varme den går ned,
det kunne være det var gfx kortet der ikke var "presset " helt ned i porten
har før set problemer med stramme stik og kantconnectorer.
Prøv at åbne din PC pil gfx kortet ud rens kantconnectoren med et blækviskelæder derefter med
isopropylalcohol pres derefter gfx kortet ned i stikket og vær sikker på det er helt nede
(hold skaftet af en skruetrækker på bagsiden af bundkortet - så kan du trykke hårdere)
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen