Hart's War, en stærk film [INGEN SPOILER]
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 06-07-02 22:50

Jeg har set de film, som instruktøren Gregory Hoblit har lavet, nemlig
Primal Fear, Frequency og nu Hart's War.

Det jeg bider mest mærke i, er at alt har relevans i hans film ; Der er
intet overflødigt i filmene, og ingen døde og ikke-relevante scener og
dialog.

Hart's War, har fået fremragende anmeldelser, og det forstår jeg godt ; Det
er en meget god, velspillet, og overraskende film.

Den skal ses igen, for dialogen, spillet og filmens pace og konstruktion ;
Her er der tale om 3 dimensionelle karakterer, der får lov at udfolde sig.

Thomas

Fra : KP7120

Dato : 17-07-02 07:14

> Jeg har set de film, som instruktøren Gregory Hoblit har lavet, nemlig
> Primal Fear, Frequency og nu Hart's War.

Du har ret det er alle rigtig gode film.

> Det jeg bider mest mærke i, er at alt har relevans i hans film ; Der er
> intet overflødigt i filmene, og ingen døde og ikke-relevante scener og
> dialog.

Jeg undrer mig lidt over en enkelt scene. Den hvor Villis er inde hos den
tyske boss. Da ligger hans pistol usamlet på bordet. Der er vel ikke rigtigt
nogen grund til den er usamlet. Hvis det skulle have haft betydning skulle
det være noget med at Villis tømte den for kugler som i sidste ende ville
redde hans liv ved henrettelsen...

Det var bare en detalje som undrede mig i en ellers rigtig god film.

> Hart's War, har fået fremragende anmeldelser, og det forstår jeg godt ;
Det
> er en meget god, velspillet, og overraskende film.

Igen enig!

mvh

Kostas

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 17-07-02 09:21

"KP7120" <email@REMOVEsupertips.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig lidt over en enkelt scene. Den hvor Villis er inde hos den
> tyske boss. Da ligger hans pistol usamlet på bordet. Der er vel ikke
rigtigt
> nogen grund til den er usamlet.

Jeg opfattede det bare, som om majoren havde skilt den ad, for at gøre den
ren.

Derfor syntes jeg ikke der var noget underligt i, at den lå fremme på bordet
; Majoren tænkte sikkert, at Willis alligevel ikke ku bruge den til noget,
når den lå skilt ad.

Thomas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 21-07-02 16:38

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev:

>Jeg har set de film, som instruktøren Gregory Hoblit har lavet, nemlig
>Primal Fear, Frequency og nu Hart's War.

Så har du endnu "The Fallen" til gode. Du er en heldig mand!

Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Jakob Madsen

Dato : 21-07-02 18:58

> Så har du endnu "The Fallen" til gode. Du er en heldig mand!

Sad og tænkte det samme, Fallen kunne være blevet en god film, men...
puha...

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : Enzo

Dato : 21-07-02 19:01

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message

> Sad og tænkte det samme, Fallen kunne være blevet en god film, men...
> puha...

Nu skal jeg ikke tale for Niels Søndergaard, men min opfattelse er, at det
var præcist det modsatte, han mente. Og "Fallen" ER en rigtig god film.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 21-07-02 19:15

> Nu skal jeg ikke tale for Niels Søndergaard, men min opfattelse er, at det
> var præcist det modsatte, han mente. Og "Fallen" ER en rigtig god film.

Nå, ja, sådan læste jeg det ikke, men OK, efter at have læst det igen kan
jeg godt se at du måske har ret!
Jeg mener dog stadig at Fallen ikker nogen specielt god film. Idéen er god
nok, men filmen blev langtrukken og kedelig. Jeg må dog indrømme, at
slutningen er ret god, desværre holder den ikke til flere gennemsyn.

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-07-02 19:36

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Så har du endnu "The Fallen" til gode. Du er en heldig mand!

Jeg glemte Fallen, som jeg osse har set ; Det er en ret god film.