Jeg hader det brune punktum
Fra : Nikolai

Dato : 06-07-02 20:13

Advarsel læs ikke videre, hvis du bliver nemt stødt.

For satan, hvor er jeg træt af det bøsse-band. Ulidelig simple
popsange, og fuldstændigt barnlige(jeg har lige lavet en
pølse-stilen).
Deres landsholdssang var den værste nogensinde, og jeg fatter ikke at
nogen gider at se og høre på de 3 idioter.

Jeg vil citere Anders Mattesen;
"Jeg har det med Det Brune Punktum, som jeg har det med Spice Girls.
Det bliver ikke bedre fordi, der er en neger med."

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-07-02 21:16

Nikolai wrote:
> For satan, hvor er jeg træt af det bøsse-band.

Rart at se at jeg ikke er den eneste

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-07-02 21:52

In dk.kultur.musik, Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

>Rart at se at jeg ikke er den eneste

Jep, jeg skulle til at sige det samme.

--
Lars Stokholm

Fra : Jakob Madsen

Dato : 06-07-02 22:15

> Jep, jeg skulle til at sige det samme.

Me 2!

--
mvh:// Jakob Madsen
mail:// jakob@zoidberg.dk

Fra : Flemming

Dato : 06-07-02 22:33

On Sat, 6 Jul 2002 23:14:46 +0200 "Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jep, jeg skulle til at sige det samme.
> >

> Me 2!

Er der slet ingen i denne NG der har humor? Det brune punktum er efter min
mening en af de bedste danske gruper, derudover så har Peter Frödin en
rigtig god stemme.

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-07-02 03:50

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i

> Er der slet ingen i denne NG der har humor? Det brune punktum
> er efter min mening en af de bedste danske gruper, derudover så
> har Peter Frödin en rigtig god stemme.

Naturligvis! DBP er nogen gange ufattelig morsomme (og nogen gange
LIGE lovlig platte), og deres musik er flot og ustyrlig
velproduceret. Vi må dog også se i øjnene, at man næppe vil få et
musikalt kick ud af en koncert med dem ;-(

Men det er OK pop - og 1.000.001 gange bedre end selv toppen af den
såkaldte dansktopmusik.

--
B-)
Ting til salg: http://salg.4952.dk

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-07-02 00:05

On 7 Jul 2002 04:50:29 +0200, "Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> [...]
>velproduceret. Vi må dog også se i øjnene, at man næppe vil få et
>musikalt kick ud af en koncert med dem ;-(

Der har vi mit problem med DBP og deres sange. Musikken er ret
uinteressant, så det er teksterne der skal trække læsset. Desværre
har jeg endnu ikke moret over en eneste linie fra deres sange.
Det var virkelig en nedtur da DBP afløste Selvsving i som søndag
morgen satire.

--
Ask me for directions.

Fra : Martin Helbo

Dato : 06-07-02 22:33

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message

> Me 2!

Jeg vil gerne slutte mig til køen...

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 07-07-02 08:24

The weakest link "Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk>, dared to write
this anyway:

>"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message

>Jeg vil gerne slutte mig til køen...

Hvis der stadig er pladser, så snupper jeg lige en af dem.

Fra : Mikael L. Jensen

Dato : 07-07-02 09:54

Jeg vil da også være med

Mikael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-07-02 22:12

Nikolai <nikolaisen1@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uufeiu0chcir7ai742cvink7g6gcgsemnv@4ax.com...
> Advarsel læs ikke videre, hvis du bliver nemt stødt.
SVAR: jeg tager chancen

> Deres landsholdssang var den værste nogensinde, og jeg fatter ikke at
> nogen gider at se og høre på de 3 idioter.
SVAR: helt enig. Det var den værste omgang computerskratteværks-fejlmelding
jeg nogensinde har hørt om. Landsholdets originale slagsang kan man da synge
med på (Rød hvide farver). Forøvrigt bliver den sunget af Sofie Lassen
kalkhe, som vist nok efter eget udsagn er fodbolddum. Hvorfor pokker vælger
man så hende til at synge? , tsk tsk tsk

> Jeg vil citere Anders Mattesen;
SVAR: øhhhhhh... nå ham????? - ja, hmmm..... ham kender vi jo allesammen

> "Jeg har det med Det Brune Punktum, som jeg har det med Spice Girls.
> Det bliver ikke bedre fordi, der er en neger med."
SVAR: jeg har det med p3-musik som jeg har det med min eu-scootermotor. Den
lyder ikke helt i orden i øjeblikket.

Hilsen musikeksperten

Fra : Torben Larsen

Dato : 06-07-02 22:29

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> kalkhe, som vist nok efter eget udsagn er fodbolddum. Hvorfor pokker
vælger
> man så hende til at synge? , tsk tsk tsk

Ja, Åge. Så udstiller du endnu en gang din evne til at blande dig i
diskussioner hvor du ved absolut nul og niks om emnet.
Gør som os andre - når vi ved noget bidrager vi, når vi er uvidende holder
vi kæft.
Det er gået op for de fleste herinde at du ikke bryder dig om musik lavet
efter 1959, så du behøver ikke gentage dig selv.

> SVAR: øhhhhhh... nå ham????? - ja, hmmm..... ham kender vi jo allesammen

Se, der gjorde du det igen !

> SVAR: jeg har det med p3-musik som jeg har det med min eu-scootermotor.
Den
> lyder ikke helt i orden i øjeblikket.

Det er nok mælkekassen der skal skiftes ud......

> Hilsen musikeksperten

Mwuhahahahahaha....musikeksperten.....hahahahaha

Og Det Brune Punktum er ikke min stil, men jeg beundrer Martin Brygmanns
evne til at skrue et godt popnummer sammen, og det nye med Søs Fenger han
har lavet er faktisk ikke så ringe endda....
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Hans Pedersen

Dato : 06-07-02 23:59

On Sat, 6 Jul 2002 23:28:41 +0200, "Torben Larsen"
<turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> wrote:

>Ja, Åge. Så udstiller du endnu en gang din evne til at blande dig i
>diskussioner hvor du ved absolut nul og niks om emnet.

Ignorer nu den blødning... Måske han så smutter.

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-07-02 10:20

Torben Larsen <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> scribbled:

[snip]

> Og Det Brune Punktum er ikke min stil, men jeg beundrer Martin
> Brygmanns evne til at skrue et godt popnummer sammen, og det nye med
> Søs Fenger han har lavet er faktisk ikke så ringe endda....

Enig. Hvad hedder det nye med Søs Fenger?

Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Flemming

Dato : 06-07-02 22:42

On Sat, 6 Jul 2002 23:11:49 +0200 "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Forøvrigt bliver den sunget af Sofie Lassen
> kalkhe, som vist nok efter eget udsagn er fodbolddum. Hvorfor pokker vælger
> man så hende til at synge? , tsk tsk tsk

Du blander vist noget sammen Den sang som Sofie synger hedder "Danmarks
drenge" og er lavet sammen med Søren Poppe fra "Rollo og King" Det
brune punktums sang hed "All we need is love", og har intet med Sofie at
gøre.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-07-02 03:55

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> SVAR: helt enig. Det var den værste omgang
> computerskratteværks-fejlmelding jeg nogensinde har hørt om.

?????

> Landsholdets originale slagsang kan man da synge med på (Rød
> hvide farver).

Ja, måske hvis man er stang stiv og kører på EU-skrællert mens man
drikker et glas vand og kaster med frugt.

> Forøvrigt bliver den sunget af Sofie Lassen
> kalkhe, som vist nok efter eget udsagn er fodbolddum. Hvorfor
> pokker vælger man så hende til at synge? , tsk tsk tsk

Helt ærligt Åge: LUK NU RØVEN!! Du ANER ikke hvad du fabler om; den
sang du henviser til med Sofie LK er den nye som er skrevet af
fjolset fra Rollo & King, og den har *intet* at gøre med Det Brune
Punktums sang, som er af lidt ældre dato.

> SVAR: jeg har det med p3-musik som jeg har det med min
> eu-scootermotor. Den lyder ikke helt i orden i øjeblikket.

Så kan du da høre på den i stedet for din rejsegramofon.

Fra : Per K

Dato : 06-07-02 22:23

"Nikolai" <nikolaisen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Deres landsholdssang var den værste nogensinde, og jeg fatter ikke at
> nogen gider at se og høre på de 3 idioter.

Det Brune Punktum ? Er det ikke det man sætter når man er på toilettet
for at skide ?

Venligst Per

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 07-07-02 03:59

"Per K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i

> Det Brune Punktum ? Er det ikke det man sætter når man er på
> toilettet for at skide ?

Bravo! Hvor mange år tog det dig at komme til den konklusion?

Fra : LR

Dato : 06-07-02 22:36

Nikolai skrev i meddelelsen ...
>Advarsel læs ikke videre, hvis du bliver nemt stødt.
>

>For satan, hvor er jeg træt af det bøsse-band.

Influerer musikeres seksuelle tilhørsforhold på musikkens kvalitet?

Ulidelig simple
>popsange,

Tværtimod. Brygmans musik er netop kendetegnet ved at være langt mere
melodiøse, komplicerede og rigere på harmonier end det er normalt i vore
dage. Hans musik består ikke af et akkort-forløb på tre akkorder gentaget i
én uendelighed, hvilket ellers er normen i moderne rytmisk musik.

og fuldstændigt barnlige(jeg har lige lavet en
>pølse-stilen).

Det er til gengæld korrekt.

Fra : LR

Dato : 06-07-02 22:38

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-07-02 00:33

LR skrev:

> Brygmans musik er netop kendetegnet ved at være langt
> mere melodiøse, komplicerede og rigere på harmonier end
> det er normalt i vore dage.

Kompliceret? Det er jeg voldsomt uenig i.

> Hans musik består ikke af et akkort-forløb på tre akkorder
> gentaget i én uendelighed, hvilket ellers er normen i moderne
> rytmisk musik.

Lad os tage et par eksempler fra hukommelsen (med forbehold for toneart
og 'udsmykninger'):

"Vi skal ud i det blå", omkvæd:
Am D7 Am D7
Am D7 Esus E

"All We Need Is Love", omkvæd:
C Bb Fm C
C Bb Fm C

"Jeg vil i seng med de fleste", omkvæd:
C G Dm7 Fm7
C G Dm7 Fm7

Alle omkvæd består altså af forholdsvis traditionelle rundgange med 3-4
akkorder. Versene er så vidt jeg husker også uden overraskelser, dog med
et vist (over)forbrug af transponeringer.

--
Mvh. Peter
"Jeg har fået hemmeligt telefonnummer med 13 cifre, så det er ekstra

Fra : LR

Dato : 07-07-02 00:59

Peter Bjerre Rosa skrev i meddelelsen ...
>LR skrev:

>Alle omkvæd består altså af forholdsvis traditionelle rundgange med 3-4
>akkorder. Versene er så vidt jeg husker også uden overraskelser,

Men det er i hvert fald ikke *de samme* rundgange der er omkvædene og
versene! :)

Jeg kan ærlig talt ikke huske versene i de tre sange du nævner, men når jeg
har hørt MBs sange har altid hæftet mig ved, at melodierne udviklede sig, og
akkordforløbene var forskellige i de forskellige dele af sangen (vers,
'bridge', omkvæd, mellemspil osv.). På den måde kan vel karakteriseres som
en '80'er-agtig' komponist.

Mvh.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-07-02 01:41

LR skrev:

> Men det er i hvert fald ikke *de samme* rundgange der
> er omkvædene og versene! :)

Nej, og hvad bedre er, så er det ikke den altdominerende C-F-G-rundgang,
der er tale om, så du har da ret i, at musikken er anderledes. Men
kompliceret vil jeg ikke kalde den - og mindre kan også gøre det, for
det er trods alt musik i den lettere genre, så ét af dens fornemmeste
formål er at være let tilgængelig.

Så inden for genren synes jeg bestemt også, at Brygman gør det godt!

--
Mvh. Peter
"I am the man with no name, Zap Brannigan at your service."

Fra : LR

Dato : 07-07-02 01:05

> og fuldstændigt barnlige(jeg har lige lavet en

Det minder mig i øvrigt Oliver Zahles parodi på genren i 'de uaktuelle
nyheder'. ("Pølle og Puha" med nummeret "b* i k****n.)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-07-02 23:08

On Sat, 06 Jul 2002 21:12:57 +0200, Nikolai <nikolaisen1@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>"Jeg har det med Det Brune Punktum, som jeg har det med Spice Girls.
>Det bliver ikke bedre fordi, der er en neger med."

Jeg synes det var fedt første gang og denne gang er det ok.
Jeg vil også sige hvad er alternativet? Finn, Linie 3, Thomas Eje
eller Haugaard!!??
Så hellere DBP!
Og så synes jeg Frødin har en genial stemme - selvom han ind imellem
er for meget.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Uncle Fucker

Dato : 06-07-02 23:37

> Jeg synes det var fedt første gang og denne gang er det ok.
> Jeg vil også sige hvad er alternativet? Finn, Linie 3, Thomas Eje
> eller Haugaard!!??
> Så hellere DBP!

Enig!Jeg glemmer aldrig dengang Hella Johf var interviewer,
og Frødin var en husmor,der havde mistet hele hendes familie
på 3 dage.

"Hennings baghovede røg hen af gulvet og endte henne ved Fona"LOL!

> Og så synes jeg Frødin har en genial stemme - selvom han ind imellem
> er for meget.

Hvad mener du med for meget?

Fra : -V-

Dato : 07-07-02 07:04

"Uncle Fucker" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Enig!Jeg glemmer aldrig dengang Hella Johf var interviewer,
> og Frødin var en husmor,der havde mistet hele hendes familie
> på 3 dage.

Frødin havde mistet Joof's familie?

-V-

Fra : Christian Muus

Dato : 07-07-02 10:50

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Uncle Fucker" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]
>
> Frødin havde mistet Joof's familie?

Nej, husmorens familie. Husmoren spilles af Frødin

Christian

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-07-02 11:20

-V- skrev:

> Frødin havde mistet Joof's familie?

Det er ikke pænt at kommentere grammatiske fejl. Sjovt, men ikke pænt.

--
Mvh. Peter
"So now welcome our keynote speaker, Professor Melvin Fenwick - the man

Fra : -V-

Dato : 07-07-02 20:56

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke pænt at kommentere grammatiske fejl. Sjovt, men ikke pænt.

Peter, jeg ved det.
Men jeg er da glad for at 50 % af reply'ene, forstod min post....

-V-

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-07-02 12:37

On Sun, 7 Jul 2002 00:37:04 +0200, "Uncle Fucker" <tul@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> på 3 dage.
>
> "Hennings baghovede røg hen af gulvet og endte henne ved Fona"LOL!

F.eks. i EKEL. Han er typemæssigt lidt for ensporet. Han har svært ved
at komme ud over det "bøssede". Så vil i sige "Ja selvfølgelig", men
præger alligevel han optrædener for meget i længden.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Claus Jungersen

Dato : 07-07-02 07:39

> [...]
> "Jeg har det med Det Brune Punktum, som jeg har det med Spice Girls.
> Det bliver ikke bedre fordi, der er en neger med."

Godt sagligt indlæg.

Tænk sig, at bruge sin tid på noget man hader, istedet for bare at
koncentrere sig om det man kan lide. Det stoppede jeg med da jeg diskuterede
musik med poptøserne i 6. klasse...

Sådan noget kommer jeg aldrig til at forstå

Sincerly,
Claus Jungersen

www.electraum.com - my dynamic mp3-compilation
www.kunstner5.tk - my own tracks

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-07-02 10:21

Claus Jungersen <clausjungersen@clausjungersen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ClRV8.640$Lt3.123001@news.orangenet.dk...

________

Jamen e man ikke racist, hvis man ikke kan lide Det Brune Punktum ?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-07-02 10:22

Åge Halldorsson wrote:

> Jamen e man ikke racist, hvis man ikke kan lide Det Brune Punktum ?

Har du ikke luret, hvad DBP er en reference til? Det har meget lidt med
negre at gøre.

/Nikolaj