MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med netværkskort på Compaq armada ~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-07-02 19:58

Jeg skulle hjælpe en bekendt med at sætte ovenstående op til at kunne bruge
et kabelmodem via en switch. Der er installeret Win Me på den, og det er
vist ikke originalt, idet den vist nok blev leveret med win98. Restore cd
findes ikke.
Under enhedshåndtering ses der at være en fejl ved Andre enheder - Pci
ethernet controller. Jeg har forsøgt alt muligt for at få installeret en
driver, idet jeg mente, at det som standard følger med win me. Men den kan
ikke finde nogen driver. Jeg har haft fjernet den via enhedshåndtering og
ladet den finde den igen - samme resultat.
Via Compaq´s hjemmesider har jeg forsøgt at finde noget brugbart - men uden
resultat.
Tilsyneladende er der ikke lavet specielle drivere til win me. Jeg kan finde
diverse til 95, 98, 2000 og xp, men ikke til me. Jeg fandt noget som lignede
netkort drivere, men i vejledningen til dem står der, at fra 98 og frem er
driverne indbygget i windows, og skal derfor ikke installeres særskilt.
Under netværkskort er følgende p.t. installeret
Microsoft Virtuel privat netværkskort
Opkaldskort
Opkaldskort #2 (VPN understøttelse)
SMC IrCC (Kontroller til infrarød kommunikation)
I kontrolpanel - netværk kan jeg se samme, samt noget tcp/ip, men ingen af
disse har forbindelse med det indbyggede netkort, og derfor kan jeg heller
ingen steder kommet til at indtaste ip m.m.
Nogen ideer om, hvordan det kan komme til at virke?

Kurt

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 06-07-02 23:18

"Kurt B. Andersen" <kurta@portalen.no> har med klæbrige fingre ramt
tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>Nogen ideer om, hvordan det kan komme til at virke?

Hvis jeg søger på "Compaq armada M700 driver" på Google, kan jeg bl.a
finde denne side :
http://www.compaq.com/support/files/Notebooks/us/locate/20_1009.html

her kan man vælge bl.a vælge "Mobile Intel PRO/100 NIC Drivers", og
der er et afsnit vedrørende Win ME :

WIN Me NIC DRIVER INSTALLATION:

-- For FIRST TIME installation of the NIC drivers
1. If prompted by the New Hardware Wizard, point to the drive and
directory path chosen step 2.
For example, Enter: (path)\Net82557.INF (i.e.
C:\TEMP\Network\Net82557.INF)
2. Select OK and follow on-screen instructions.

-- For UPDATE to a newer version of the NIC drivers
1. Select start, settings, then control panel.
2. Double click the "System" icon.
3. From the Device Manager tab, Double click "Network Adapter".
4. Double click the Intel PRO/100 network adapter
5. From the Driver tab, select "Update Driver"
6. Select "Specify the location ...", then select Next
7. Select "Display a list ...", then select Next
8. Select "Have Disk"
9. Browse to or type in the directory path chosen in step 2., then
select OK
10. Select the Intel PRO/100 network adapter from the device list,
select OK
11. Continue to follow on-screen instructions until Finished
12. When prompted, select to restart the computer

-------
MVH
Simon Walther-Larsen
- nu i en udgave udenfor hegnet.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-07-02 00:15

Så kører det. Mange tak for hjælpen.
Jeg havde også fundet den anførte side og downloadet diverse ting og sager,
men ikke den du henviste til. Det skyldtes selvfølgelig, at jeg var i tvivl
om, hvad jeg skulle hente og derfor gættede forkert.

Kurt