MS Windows
briani 27239
Fra Window 98 eng. til andet windows
Fra : jonas

Dato : 06-07-02 19:56

Hej

Min computer er med windows 98 engelsk udgave som er lagt ind som fast del
på harddisk. Som jeg har forstået det, er hele molevitten lagt ind på min
computer, så jeg ikke har det på cd-rom.

Jeg vil gerne have entern windows 98 på dansk eller XP lagt ind.

Kan jeg bare sætte cd-rom med en af disse styresystemer i min cd-rom drev,
og så lade systemet lægge dette oveni det gamle windows 98 ?

Jeg har også Netexpress opkobling, men det har vel ikke noget med
styresystemet at gøre...

JONAS

Fra : Madsen

Dato : 06-07-02 20:31

jonas skrev:

> Min computer er med windows 98 engelsk udgave som er lagt ind som
> fast del på harddisk. Som jeg har forstået det, er hele molevitten
> lagt ind på min computer, så jeg ikke har det på cd-rom.

Det er der mange mærkevareproducenter der gør. Amitech og Compaq
f.eks. Jeg synes det er dybt godnat at man ikke får en original
Windows-cd med, men det er jo smag og behag.

> [...]
>
> Kan jeg bare sætte cd-rom med en af disse styresystemer i min
> cd-rom drev, og så lade systemet lægge dette oveni det gamle

Du kan ikke skifte sprogversion fra engelsk Win98 til dansk Win98
uden at slette den installation du har inde nu, og der er så stor
forskel på Win98 og XP, at det efter min mening ville være dumt at
installere WinXP oveni Win98. Du får ikke andet end problemer ud af
det.

> Jeg har også Netexpress opkobling, men det har vel ikke noget med
> styresystemet at gøre...

Nej.

Madsen.

Fra : jonas

Dato : 06-07-02 20:49

Tak for svaret

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9243DAE1C8091copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

Fra : Mr. Larsen

Dato : 06-07-02 23:49

> [...]
> forskel på Win98 og XP, at det efter min mening ville være dumt at
> installere WinXP oveni Win98. Du får ikke andet end problemer ud af

Jeg har en Compaq pc og der har jeg lagt XP ind oveni Win98se
Det har kørt siden nov.2001 uden ét eneste problem What So Ever!
Men jeg har da hørt om mega problemer,
hvor nogen har gjort det samme som jeg. Men de 'piller' nok lidt
for meget i noget som de ikke skal.
Xp er et godt og solidt OS efter min mening. Men så er der dem der ikke
syntes det.
~~
/Mr. Larsen

Fra : Madsen

Dato : 07-07-02 01:07

Mr. Larsen skrev:

> Jeg har en Compaq pc og der har jeg lagt XP ind oveni Win98se
> Det har kørt siden nov.2001 uden ét eneste problem What So Ever!

Ingen regel uden undtagelser. :)

> Men jeg har da hørt om mega problemer, hvor nogen har gjort det
> samme som jeg. Men de 'piller' nok lidt for meget i noget som de
> ikke skal.

Hvis man kigger lidt rundt på MS's knowledgebase, så er en stor del af
de fejlmeddelelser man hyppigst ser, forårsaget af software som er
installeret på f.eks. Win98 inden man opgraderer til WinXP. Programmer
som antivirussoftware, brænderprogrammer og Nortons utilities f.eks.

Hvis man installerer WinXP på en tom harddisk, er der mindre chance for
at der opstår konflikter, medmindre man vælger at installere programmer
og drivere på WinXP som ikke er kompatible med WinXP forstås, for så er
man jo lige vidt.

> Xp er et godt og solidt OS efter min mening. Men så er der dem der
> ikke syntes det.

En stor del af dem der ikke syntes det, har sikkert opgraderet oveni en
tidligere Windowsinstallation ;)

Jeg er også selv ret tilfreds med WinXP. Det kører glimrende, men jeg
foretrækker stadig Win2000 SP2, som kører hurtigere her.

Madsen.