MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Min computer hylede som en ambulance?
Fra : Mads Jensen

Dato : 06-07-02 19:01

Hej

Jeg har lige oplevet det mest mærkelige, min computer hylede som en
ambulance!
Er der nogen, der har oplevet denne slags før?

Det startede med at handicap af en eller årsag var aktiveret og straks gik
lortet ned, da jeg spillede et spil, og derved holdte shift nede i 8
sekunder!

/Mads
--
Mads Jensen
http://ddfr.dk - Dansk Donaldist Forening

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-07-02 19:32

In dk.edb.system.ms-windows, Mads Jensen wrote:

>Jeg har lige oplevet det mest mærkelige, min computer hylede som en
>ambulance!

Hmm, sådan plejede min gamle computer at sige når processoren blev for
varm. Kom lyden fra systemhøjtaleren (i kabinettet) eller fra de
"store" højtalere?

> [...]
>
>Det startede med at handicap af en eller årsag var aktiveret og straks gik
>lortet ned, da jeg spillede et spil, og derved holdte shift nede i 8

Det kan du slå fra i Kontrol panelet -> Handicap Hjælp (tror jeg den
hedder, "Accessibility Options") -> Indstillinger.

--
Lars Stokholm

Fra : Mads Jensen

Dato : 06-07-02 19:42

Hej

> Hmm, sådan plejede min gamle computer at sige når processoren blev for
> varm. Kom lyden fra systemhøjtaleren (i kabinettet) eller fra de
> "store" højtalere?
Den kom fra selve monstret. Jeg har for nylig slået en warning til i BIOS
ved 50 C, er dette en passende temperatur at advare ved, eller er den for
lav?

Tak for det, så har jeg ikke så mange nerver mere!

/Mads

Fra : Andrew

Dato : 06-07-02 20:24

> [...]
> ved 50 C, er dette en passende temperatur at advare ved, eller er den for

Så tror jeg vist at vi har fundet svaret

Sæt grænsen til 65 grader i stedet. 50 grader er ganske udemærket (for
luftkøling, altså). Efter at have sat grænsen til 65 grader burde du ikke
høre mere til den alarm mere. HVIS du skulle høre den igen, så sluk hurtigst
muligt for puteren! Så skal du nok have en ny køler eller noget nyt smørelse
mellem kerne og køler, men så galt står det nok ikke til ska' du se :ø)

Mvh Anders