MS Windows
briani 27239
Opstartsproblem...Win98SE
Fra : Magnus

Dato : 06-07-02 16:23

Efter jeg har installeret Windows 98 SE på min maskine som indtil da har
kørt fint med den første Windows 98 har den fået problemmer med at starte.

Når jeg tænder den og indlæser mens windows logoet er på skærmen stopper den
og starter forfra med at tælle ram hvorefter den foreslår fejlsikker
tilstand. Vælges dette starter den op i fejltilstand. Hvis så jeg vælger at
genstarte maskinen så starter den normalt op.

Men når jeg genstarte normalt så er det kun nogle gange den afbryder
indlæsningen hvordan kan dette være har nogen været udenfor noget lignende ?

/Magnus

Fra : Ole C

Dato : 06-07-02 17:34

Magnus <arnason@email.dk> skrev blandt andet:

> Efter jeg har installeret Windows 98 SE på min maskine som indtil da
> har kørt fint med den første Windows 98 har den fået problemmer med
> at starte.

Prøv at starte med trinvis accept - måske du så kan se hvor det går
galt.

vh
Ole C

Fra : Magnus

Dato : 06-07-02 18:58

Det har jeg prøvet men fejlen opstår efter at alle linier er indlæst og hvor
skærmen blot er sort og står og venter på at windows dukker op.

/Magnus

Fra : Mogens

Dato : 06-07-02 19:11

On Sat, 6 Jul 2002 19:57:34 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Det har jeg prøvet men fejlen opstår efter at alle linier er indlæst og hvor
>skærmen blot er sort og står og venter på at windows dukker op.

Det problem har jeg også haft.

Start op med en boot diskette og installer Windows
igen. Altså bare oven i den gamle. Så er der en god
chance for at det virker og alle dine indstillinger og
programmer vil stadig være OK.

mvh Mogens

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 06-07-02 22:38

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
afbryder
> indlæsningen hvordan kan dette være har nogen været udenfor

Det kan godt være dine RAM der har fejl. Det opdages ofte når der
opgraderes, grundet anderledes brug af RAM i nyere versioner.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.