Rammer i rammer & Netscape
Fra : Per LH

Dato : 13-02-01 19:16

Det hele går jo så fint i Explorer, men i Netscape...

www.soehus.dk

Min side er delt i op og ned, og i nederste ramme ligger en højre/venstre
med menu til venstre og indhold til højre. Lokalforeningers hjemmesider med
fjollede adresser skal lægge sig i stedet for højre/venstre-rammen . Jeg
lægger dem i en "ensidet" ramme, og "tilbage" ligger i øverste ramme.

Og det virker fint i MS Explorer.

Men Netscape vil ligesom ikke acceptere ramme i ramme, og det virker kun når
jeg sætter den til at åbne eks. gymnastikforeningen i nyt vindue - uden
ramme.

Har jeg båret mig helt forkert ad fra starten, og kan Netscape bare ikke
klare "ramme i ramme" ?

- og et andet spørgsmål:

Mit animerede logo i øverste frame har lissom ingen pålidelig margenafstand
i Netscape, og jeg har forsøgsvis justeret på både ramme og side. Er det
noget man kan få styr på?

--
mvh Per LH
xxsoehus@indbakke.dkxx fjern/remove xx&xx

PS: Hvis man godt kan lide problemer skal man bare bruge Opera5 på
Freepaq-sider - jeg har opgivet...

Fra : Tonny Franke

Dato : 01-03-01 17:34

Har du prøvet (i FP2000) at kigge under Funktioner -> Sideindstillinger ->
Kompatibilitet? - Her kan du angive hvilke browsere din WEB-side skal være
kompatibel med.

Browser-/dokument-objektmodellerne (BOM/DOM) er nemlig ikke ens for Internet
Explorer og Netscape, og ej heller fra version til version. Specielt hvis du
bruger Netscape 4.x er der kompatibilitetsproblemer. -
Cross-browser-kompatibilitet er en stadig udfordring for alle
WEB-programmører. - FP2000 har forsøgt at gøre det nemt, men selv
Microsoft-programmører kan lave fejl.

Venlig hilsen Tonny Franke