"Lukketbrugergruppe 666" ?
Fra : Plazm0id

Dato : 06-07-02 15:43

Hej NG,

Nogen der kan fortælle mig hvad subj. går ud på??

--
MVH
Jesper

Fra : MaRk

Dato : 06-07-02 15:58

Hvor har du set det henne??

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-02 16:18

"Plazm0id" <Plazm0id@phreaker.net> wrote in

> Nogen der kan fortælle mig hvad subj. går ud på??

Det samme som brugergruppe 143 - mao, ikke en skid, du får ikke noget
gratis ud af det.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 06-07-02 17:53

On Sat, 6 Jul 2002 16:43:07 +0200, "Plazm0id" <Plazm0id@phreaker.net>
wrote:

>Hej NG,
>
>Nogen der kan fortælle mig hvad subj. går ud på??
[...]

En gammel skrøne om, at du kan sende gratis sms (og hvad folk ellers
har kunnet finde på) hvis du sætter brugergruppen på din Nokia til
"666" ...

/Henrik

Fra : Plazm0id

Dato : 06-07-02 17:56

Okay. Det var hvad det IKKE var [tak for svaret].
Nogen der konkret ved hvad det ER, så? :)

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-07-02 18:52

> Okay. Det var hvad det IKKE var [tak for svaret].
> Nogen der konkret ved hvad det ER, så? :)

Vistnok noget med man kan ringe(/skrive) billigere hvis man tilmelder sig en
sådan brugergrupper hos sin udbyder... Men er langt fra sikker !:)

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-02 20:50

"Bjarke Ravn-Jonsen" <nej@tak.dk> wrote in

> Vistnok noget med man kan ringe(/skrive) billigere hvis man
> tilmelder sig en sådan brugergrupper hos sin udbyder... Men er
> langt fra sikker !:)

Nej, det er nemlig det det ikke er!
- det er en gammel skrøne, svjv stammer den fra østen hvor nogle
mensker havde hacket en telefoncentral...

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-07-02 22:00

> Nej, det er nemlig det det ikke er!
> - det er en gammel skrøne, svjv stammer den fra østen hvor nogle
> mensker havde hacket en telefoncentral...

Ja den historie kender jeg godt !:)...
Men et eller andet må de vel kunne bruges til.. ? Jeg gik udfra at det måske
var noget med det, som man ser nogle reklamere for "tal billigt med de andre
i firmaet..." og lign... ?

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-07-02 22:37

> Men et eller andet må de vel kunne bruges til.. ? Jeg gik udfra
> at det måske var noget med det, som man ser nogle reklamere for
> "tal billigt med de andre i firmaet..." og lign... ?

Det er vist noget med at man kan lave sådanne brugergrupper så man
kan noget sammen - ved ikke helt hvordan, syns også det lyder
utroligt hvis man skulle baserere rabatter og lign. på det, alt for
nemt at misbruge.

Fra : Øystein

Dato : 19-07-02 14:10

"Plazm0id" <Plazm0id@phreaker.net> wrote in message news:<3d2720fb$0$95189$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Okay. Det var hvad det IKKE var [tak for svaret].
> Nogen der konkret ved hvad det ER, så? :)
>

> "Henrik Koksby Hansen" <henrik@koksby.dk> skrev i en meddelelse

Jeg fikk også tilsendt denne sms meldingen fra en bekjent her om
dagen. Jeg gik ut fra det bare var en skrøne, men jeg tok av
nysgjerrighed kontakt med service senteret til Telenor Mobil, den
største mobil operatøren i Norge.

Hos Telenor Mobil bekrefter de at dette faktisk har vært mulig for ca.
ett år tilbage, pga et sikkerhetshull i enkelte Nokia-telefoner, men
at dette sikkerhetshullet er lukket for lenge siden nu. En telefon til
en helpdesk ansatt hos Telenor Mobil er selvsagt ikke noget 100% bevis
for at det faktisk er tilfelle. Videre vet jeg ikke om dette også har
vært tilfellet hos andre mobil operatører, men hvis det dreier seg om
et sikkerhetshull relatert til Nokiatelefoner er det meget mulig.

Det er mange usenet tråder der diskuterer "Lukketbrugergruppe 666", og
et meget brukt argument for at historien ikke er sann er at det er
naivt å tro at produsenten vil la et slikt sikkerhetshull være åpent.
Personlig finner jeg det langt mere naivt å kunne tro at det ikke
nødvendigvis eksisterer en rekke sikkerhetshull i et åpent
computernettverk...

Øystein

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-07-02 16:18

Øystein skrev:

>Hos Telenor Mobil bekrefter de at dette faktisk har vært mulig for ca.
>ett år tilbage, pga et sikkerhetshull i enkelte Nokia-telefoner, men
>at dette sikkerhetshullet er lukket for lenge siden nu.

Der har ikke været et sikkerhedshul i Nokia-telefoner der har gjort
det muligt at ringe/SMSe gratis. Hvis der har været nogle huller, så
har det været i teleselskabernes systemer. Det er ikke telefonen der
bestemmer hvor meget regningen skal lyde på.

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410 og 5210! **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Øystein

Dato : 20-07-02 13:40

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in message news:<l8bgjus3ca9jmju51pbgj2b9vn327nt73h@news.tele.dk>...

> [...]
> har det været i teleselskabernes systemer. Det er ikke telefonen der
> bestemmer hvor meget regningen skal lyde på.

Lyder meget fornuftig - jeg går ut fra at du har rett. Pointen er
fortsatt den samme: Det er sannsynligt at det har vært mulig å ringe
gratis pga et sikkerhetshull som nå er tettet. Det vil være naivt å
tro at det IKKE finnes sikkerhetshuller i teleselskapernes (som alle
andre) systemer, det naive er ikke å tro at det faktisk finnes slike
sikkerhetshull.

Øystein

Fra : MaRk

Dato : 06-07-02 19:29

Har købt en 6210 som defekt fordi der stod "666" i displayet :)
Den kunne heller ikke ringe til steder med omstillng, har det noget med
dette at gøre??

Fra : B. Dam

Dato : 07-07-02 16:24

> Har købt en 6210 som defekt fordi der stod "666" i displayet :)
> Den kunne heller ikke ringe til steder med omstillng, har det noget

Det kan det godt ja. Slå det fra, så burde den virke igen.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 07-07-02 09:24

wrote:

>Hej NG,
>
>Nogen der kan fortælle mig hvad subj. går ud på??
[...]

--- klip fra maualen til Nokia 3210 ---

Du kan angive en gruppe personer, som du kan ringe til, og som kan
ringe til dig (netværkstjeneste).

'Standard' nulstiller telefonen, så den bruger den gruppe, som
SIM-kortets ejer er blevet enig med operatøren om at bruge.

Når du skal slå denne funktion til, skal du kende indeksnummeret på
den ønskede gruppe. Du kan få nummeret oplyst hos netværksoperatøren.

Når du har valgt en gruppe, vises symbolet ? og indeksnummeret på den
angivne gruppe, når displayet er tomt.

--- klip slut ---

/Henrik