Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af film?
Fra : Michael Jensen

Dato : 06-07-02 15:16

Jeg står og skal vælge film til en Københavner tur her om et par dage.
Filmen skal hovedsageligt bruges til udendørsfotografering. Mit kamera er et
Canon EOS 300 med et sigma 28-300mm objektiv. Så man skal jo være opmærksom
på at objektivet stjæler lidt lys.

--
Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : Pico

Dato : 06-07-02 18:16

Michael Jensen wrote:
> [...]
> kamera er et Canon EOS 300 med et sigma 28-300mm objektiv. Så man
> skal jo være opmærksom på at objektivet stjæler lidt lys.

Hvad er dit spørgsmål ?
Skal det være til papirbilleder vælger du en negativ film på Iso 200 eller 400,
mærket er nærmest underordnet bare du bruger et anderkent så kan lab.
altid lave kvalitetsprint.

Skal du have lysbilleder er det straks meget mere indivviduelt, her er du nød
til at hælde til erfaringer, helst dine egne. Iso skal nok være noget af det samme
som for negativfilm så du kompensere for objektivets svagere lysforhold.
Pico

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-07-02 21:28

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
400,
> mærket er nærmest underordnet bare du bruger et anderkent så kan lab.

Det er papirbilleder jeg skal have. Havde også selv regnet med noget 400,
bliver en 800 for kornet, eller går det an ?