America's Army - Hvad synes I?
Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-07-02 13:43

Er det værd at hente?

--
Lars Stokholm

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 06-07-02 20:25

> Er det værd at hente?

jeg (er mest til CS) prøvede det og var meget positivt indstillet.... men
jeg må sige jeg blev lidt skuffet.... det kræver tilsyneladende også mere
end min 800mhz med 256mb ram og gf2

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-07-02 21:54

In dk.spil.computer, Mads Møllegaard wrote:

>jeg (er mest til CS) prøvede det og var meget positivt indstillet.... men
>jeg må sige jeg blev lidt skuffet.... det kræver tilsyneladende også mere
>end min 800mhz med 256mb ram og gf2

Hmm, ok... Men siger folk ikke at det kører på Unreal's engine? Den
plejer da ellers at være meget fin, også til "mindre" computere.

Hvad med selve spillet, eller "gameplayet" (er det det det hedder?

--
Lars Stokholm

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 01:35

Jeg har TB 1000mhz, 256mb og gf2, og det kører ikke 100% glidende.
Og så er jeg endda kun nået til første øvelsesbane, hvor der jo næsten ingen
bevægelig grafik er :-/
Som jeg husker det, anbefales 1400mhz og gerne grafikkort med mere
end 32mb ram...

> Hvad med selve spillet, eller "gameplayet" (er det det det hedder?
Tja, jeg er jo ikke nået længere end til riffelbanen, men den er udfordrende
at bestå i Expert-mode. Jeg tror nu, det kan blive helt godt længere fremme.

Har andre end jeg bemærket, at øvelsesinstruktøren kræver, at for at
bestå riffelprøven, skal man ramme 43 ud af 40?
*LOL* for en afbrænder

Mvh.
Morten

Fra : Karsten Borchers

Dato : 07-07-02 05:43

23 ud af 40 ;)

Der er nu adskellige uofficielle servere oppe der ikke kræver man har
gennemført diverse træningsøvelser.
Jeg er ret vild med spillet, da det er skide svært at ramme noget som helst
og i det hele taget se hvor hulen projektilerne flyver hen af. Plus at det
er svært at bedømme hvem der ven og hvem der er fjende. Desværre medfører
det en del TK's fra de triggerhappye..
Det bliver ikke det nye CS eller lign. dertil er gameplayet alt for
langsomt, og fordi det er så svært at ramme noget. Men hvis man bare braser
derud af kan man være sikker på at blive mæjet ned da man ikke kan løbe
særlig hurtigt.

Borchers

Fra : Connor

Dato : 07-07-02 06:18

Der findes ingen uofficielle server endnu. Der er kun de amerikanske, så jeg
ligger med en ping mellem 250 og ???. Der skulle komme en ny udvidelse/patch
i næste uge, der gør at man kan lave LAN servere. (Håber den kommer inden
næste weekend. :))
Man kan faktisk godt løbe hurtigt ved at trykke på forward tasten to gange
(Dobbelt-tappe)
Det ville være rigtig godt at spille hvis det ikke var for al den lag.

FAQ'en kan læses her: http://www.americasarmy.com/ops/news/faqtext.php

M.v.h

Ps. Bemærk: Efter basic training skal man spille online for at komme videre.
Til banen der hedder MOUT-McKenna

Fra : Karsten Borchers

Dato : 07-07-02 08:49

Nej man kan faktisk lave sin egen dedicated server allerede, og der er mange
uofficielle servere. Men deres ping er ikke meget bedere end de officielle.
Jeg havde en dedicated oppe at snurre inat for at se om jeg kunne ;)
Havde den dog sat op så den ikke var synlig på GameSpy så jeg ved ikke om
der var hul ind til mig. Kunne godt joine den over LAN, også selvom jeg ikke
har gennemført Mout McKenna endnu.

Server howto : http://www.borchers.dk/aa_server.txt
Er i tvivl om den bruger flere porte end default 1716. Ved ikke om det er
UDP eller TCP, men jeg går ud fra det er UDP.

Borchers

Fra : Connor

Dato : 07-07-02 13:06

Såvidt jeg husker bruger den vist UDP på flg. porte: 7777, 7780, 1716, 1720
Så i et game at nogen talte om at det var bedst mht. ping at connecte via
consollen. Hvis du sætter en server op igen kunne du måske lægge din IP ud i
gruppen, så vi kan prøve om det virker. Jeg bruger ikke selv gamespy, men
All Seeing Eye.
Consollen åbnes med "Æ" men jeg ved ikke om man skal skrive connect + Ip
eller noget andet.
Det er lidt surt at man kun kan køre opløsning på grafikken op til 800x600

M.v.h

Fra : Karsten Borchers

Dato : 07-07-02 23:43

Jeg havde serveren kørende her til aften og havde kun åbnet port 1716 (både
UDP og TCP).
Var succes. Målte samtidig på båndbredden, og en enkelt client får mellem
4.5 og 5.3kbyte/s, så der skal ordentlige linier til.
Vi var kun 4 mand, og da vi startede kl 21 var pingen omkring 150-180ms, men
til sidst omkring midnat var den kommet ned på 90ms.
Der var ingen lag osv. Virkede skide godt. Var på en TDC 2048/512Kbit linie.

Clienterne connected til serveren på følgende måde :
"E:\Games\Army Operations\System\ArmyOps.exe"
xxx.xxx.xxx.xxx:1716?Name=Alias
Er ikke meget for at sprede min IP ;)

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 08-07-02 00:19

On 08 jul 2002 Karsten Borchers enriched usenet with:

Er det 80.196.136.218 du tænker på?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : DWM

Dato : 08-07-02 05:27

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det 80.196.136.218 du tænker på?

Hehe.
Jeg går også at leger lidt med at sætte server op men hvis hver
klient skal have så meget kan det vist være ligemeget.
Har kun 128kbit upload.

/Kenneth Iversen

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 12:38

> 23 ud af 40 ;)

Der bliver nævnt tal to gange. Først ved introduktionen, hvor du står
over for instruktøren. Dér siger han 23 af 40, men lige før du starter
med selve prøven oplyser han 43 ud af 40

Mvh.
Morten

Fra : Karsten Borchers

Dato : 07-07-02 12:52

> [...]
> over for instruktøren. Dér siger han 23 af 40, men lige før du starter
> med selve prøven oplyser han 43 ud af 40

LOL - Har jeg slet ikke lagt mærke til.. :D

Borchers

Fra : DWM

Dato : 07-07-02 17:47

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der bliver nævnt tal to gange. Først ved introduktionen, hvor du står
> over for instruktøren. Dér siger han 23 af 40, men lige før du starter
> med selve prøven oplyser han 43 ud af 40

Tja her lyder det som 23.

/Kenneth Iversen

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 20:25

> Tja her lyder det som 23.

Ok, jeg må gi' mig efter nøjere gennemlytning.

Mvh.
Morten

Fra : DWM

Dato : 07-07-02 20:35

> Ok, jeg må gi' mig efter nøjere gennemlytning.

Ok. :)
Hvor mange har I forøvrigt fået i den test?
Jeg har fået 35. Træls at jeg ikke fik den sidste.

/Kenneth Iversen

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 20:35

> Hvor mange har I forøvrigt fået i den test?
> Jeg har fået 35. Træls at jeg ikke fik den sidste.

35 og nedefter :-/
Så nu er jeg gået videre, men vil da vende tilbage senere,
så jeg kan blive sniper

Mvh.
Morten

Fra : Herbert

Dato : 07-07-02 15:51

> Er det værd at hente?
>
> --
> Lars Stokholm

Har prøvet at hente det flere gange, men filerne bliver ved med,at være
kurrupte. Er der andre mulighed for,at hente end de angivende muligheder her
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=army_download ?

Mvh
Erik

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 07-07-02 17:06

Herbert, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.spil.computer:

Det samme her

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 17:40

> Har prøvet at hente det flere gange, men filerne bliver ved med,at være
> kurrupte. Er der andre mulighed for,at hente end de angivende muligheder her
> http://www.nvidia.com/view.asp?IO=army_download ?

Hvis det er de 10 enkeltdele, du har forsøgt dig med, er der en
rimelig forklaring. Prøv at kigge i Merge.bat. Der ses det, at der
skal være en Army.11, men den har Nvidia jo lige glemt at linke
til *LOL*
Men den ligger der altså. Man skal bare være lidt kreativ:
http://download.nvidia.com/downloads/Army/Split_files/Army.11

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 07-07-02 17:45

Og for nu lige at svare på dit spørgsmål, så er der flere downloadsites
angivet her:
http://www.americasarmy.com

Mvh.
Morten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-07-02 17:51

Bestemt: http://www.americasarmy.com/

--
Lars Stokholm

Fra : Connor

Dato : 08-07-02 06:39

Jeg hentede hele filen på een gang i fredags. Det tog godt nok laaang tid
med den trafik der var på serverne. Lagde på 4,5- 10 kbs.
Brugte Getright: http://www.getright.com/

Fra : Morten

Dato : 08-07-02 10:15

> Jeg hentede hele filen på een gang i fredags. Det tog godt nok laaang tid
> med den trafik der var på serverne. Lagde på 4,5- 10 kbs.

Jeg fik også meget lave tal, da jeg forsøgte at hente enkeltfilen, på trods
af en 1024/256. Så jeg hentede enkeltdelene hos Nvidia, hvor jeg fik tal
på 10-11 for hver enkelt, som alle blev hentet samtidig. Så tog det ca.
½ time ialt.

Mvh.
Morten

Fra : DWM

Dato : 08-07-02 11:45

"Connor" <connor@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg hentede hele filen på een gang i fredags. Det tog godt nok laaang tid
> med den trafik der var på serverne. Lagde på 4,5- 10 kbs.
> Brugte Getright: http://www.getright.com/

Jeg har glemt hvor det var jeg hentede men det var en japansk server.
Lå på 30-40kb/s konstant.

/Kenneth Iversen

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 11:53

DWM wrote:
> Jeg har glemt hvor det var jeg hentede men det var en japansk server.
> Lå på 30-40kb/s konstant.

Jeg er ved at hente det nu via. nVidia, og her ligger den mellem 40 og 42
hele tiden...

--
Martin K

Fra : Karsten Borchers

Dato : 08-07-02 13:48

Jeg hentede min fra Dailyrush med 217k. Kan varmt anbefales ;)

Borchers

Fra : Martin K

Dato : 08-07-02 19:18

Karsten Borchers wrote:
> Jeg hentede min fra Dailyrush med 217k. Kan varmt anbefales ;)

Det må have gået pææænt stærkt hva'?

--
Martin K

Fra : Karsten Borchers

Dato : 08-07-02 23:20

> Det må have gået pææænt stærkt hva'?
>
> --
> Martin K

Hehe ja. En af de meget få gange de 2Mbit havde sin ret. Ellers er det kun
de 512 up jeg bruger når jeg hoster GPL server.
Men desværre ligger landet sådan at jeg ikke kan få andre linier end den
hvis jeg vil have 512 i upload.
Boomtown 512/512 -> Dertil har jeg for stor dæmpning : /
CC og Tiscali -> Har intet ledigt kobber, og med skillefilter kan vi ikke
have ISDN hvilket jeg skal have pga 2 tlf. nummere.
ProAcces vil jeg ikke have da jeg selv vil kunne rode med router.
Ak ja...

Borchers

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 08:40

Karsten Borchers wrote:
> Hehe ja. En af de meget få gange de 2Mbit havde sin ret. Ellers er
> det kun de 512 up jeg bruger når jeg hoster GPL server.

2 Mb må sq være en rar ting...

> Men desværre ligger landet sådan at jeg ikke kan få andre linier end
> den hvis jeg vil have 512 i upload.
> Boomtown 512/512 -> Dertil har jeg for stor dæmpning : /

Hvad mener du med dæmpning... En af mine kammerater har det, og det spiller
da bare...

> [...]
> ikke have ISDN hvilket jeg skal have pga 2 tlf. nummere.
> ProAcces vil jeg ikke have da jeg selv vil kunne rode med router.

Livet er ikke nemt hva'? Men det er der vel heller ikke nogen der har
påstået

--
Martin K

Fra : Karsten Borchers

Dato : 09-07-02 13:28

Dæmpning som i for meget støj på linien etc. Kan få Boomtown ADSL hvis jeg
konvetere til analog fra ISDN, men som sagt har det ingen interresse. ADSL
på ISDN linier kræver åbenbart mere ?
En af mine kammerater har det også og han er fuldt ud tilfreds. Ok han
centralen er hans genbo :D

Fra : Simon Kamber

Dato : 09-07-02 14:50

On Tue, 9 Jul 2002 14:28:07 +0200, "Karsten Borchers"
<karsten@borchers.dk> wrote:

>Dæmpning som i for meget støj på linien etc. Kan få Boomtown ADSL hvis jeg
>konvetere til analog fra ISDN, men som sagt har det ingen interresse. ADSL
>på ISDN linier kræver åbenbart mere ?
Yup, det er afaik fordi adsl benytter de frekvenser som telefonen ikke
bruger. ISDN bruger bredere frekvenser end analog telefon og lader
derfor mindre tilovers.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 08-07-02 21:09

> Det må have gået pææænt stærkt hva'?
> --
> Martin K

Modsat mig.. jeg henter det på min slidte ISDN linje.
8½ timer so far og stadig 4-6 timer tilbage. Så har det eddermaeme også af
at virke og af at være kanon godt ;)

Mikkel

Fra : DWM

Dato : 09-07-02 03:16

"Mikkel Gram-Hansen" <mikkel@gram-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> Modsat mig.. jeg henter det på min slidte ISDN linje.
> 8½ timer so far og stadig 4-6 timer tilbage. Så har det eddermaeme også af
> at virke og af at være kanon godt ;)

Det er det :)
Det bliver endnu federe når engang når alle officielle servere
kommer op at køre. Især AUTH serveren kunne bruges

/Kenneth Iversen

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 08:37

DWM wrote:

> Det er det :)

Det ved jeg nu ikke. Jeg prøvede det i går, og gemmenførte første
skydetræning. Fint nok. Men derefter kom der en eller anden latterlig box op
med noget registrering, og man kunne ikke komme videre (altså til næste
skydebane, eller hvad du nu vil kalde det). Hvordan kommer man videre, for
hvis det bare er det, så er der ikke meget sjov ved det.

Jeg blev sq lidt skuffet...

--
Martin K

Fra : DWM

Dato : 09-07-02 10:11

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skydebane, eller hvad du nu vil kalde det). Hvordan kommer man videre, for
> hvis det bare er det, så er der ikke meget sjov ved det.

Som tidligere sagt er AUTH serveren nede. Det kan være derfor.

/Kenneth Iversen

Fra : Martin K

Dato : 09-07-02 10:13

DWM wrote:
> Som tidligere sagt er AUTH serveren nede. Det kan være derfor.

Serveren?!? Hvad skal jeg med en server? Kan man ikke spille det
single-player?

--
Martin K

Fra : DWM

Dato : 09-07-02 12:37

> Serveren?!? Hvad skal jeg med en server? Kan man ikke spille det
> single-player?

Jo i nogle få træningsmissioner. Du skal lave en konto på
http://www.americasarmy.com hvis du vil videre fra den
første træningsbane. Det brugernavn og kodeord du bruger
skal så sættes ind i spillet.

/Kenneth Iversen

Fra : asm

Dato : 09-07-02 10:12

> [...]
> skydebane, eller hvad du nu vil kalde det). Hvordan kommer man videre, for
> hvis det bare er det, så er der ikke meget sjov ved det.

har du husket at oprette din "account" inde på
http://www.americas-army.com/

ellers kan du ikke gemme dine oplysninger og derfor ikke komme videre
efter første træning.

Fra : Decker

Dato : 09-07-02 17:59

[asm <just@spam.me> wrote:]

>har du husket at oprette din "account" inde på
>http://www.americas-army.com/
>
>ellers kan du ikke gemme dine oplysninger og derfor ikke komme videre
>efter første træning.

Nu spørger man så sig selv; hvorfor fan skal man registrere sig, bare
for at spille de næste tre begynder baner?

Mon ikke det amerikanske militær har en finger med i denne registrering?

Desuden, har i læst det sidste af den "agreement" som man bliver
præsenteret for i installationen? De vil sku ikke have, at alle og
enhver må spille A.A.

--
/Decker - http://www.planetquake.com/quark - map-editor for Half-Life & more.
deck1337er@planetquake.com. E-mail spam-guard: I'm no '1337', so remove that.

Fra : DWM

Dato : 09-07-02 18:52

"Decker" <deck1337er@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nu spørger man så sig selv; hvorfor fan skal man registrere sig, bare
> for at spille de næste tre begynder baner?

Tja de forskellige tider/scores gemmes på deres server.
En af de ting som gør at det ikke liiige er til at snyde den
til at man har fået 40 ud af 40 på skydebanen og derefter
bliver expert marksman eller hvad det nu hedder.

> Mon ikke det amerikanske militær har en finger med i denne registrering?

Tja det er dem som har udviklet spillet...

> Desuden, har i læst det sidste af den "agreement" som man bliver
> præsenteret for i installationen? De vil sku ikke have, at alle og
> enhver må spille A.A.

Faktisk ikke. Må se om jeg kan finde den.

/Kenneth Iversen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 09-07-02 00:16

Men jeg skal love for den selv som dedicated server er hæftig ved maskinen.
Allerede ved 8-9 clienter var der en cpuload på 100% (PII350 og Win2000), så
der kom en del lag der.
Så jeg må nok se mig om efter en større cpu hvis jeg skal have flere
klienter på ;)

Borchers

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 10-07-02 11:03

"Karsten Borchers" <karsten@borchers.dk> wrote in message
> [...]

> der kom en del lag der.
> Så jeg må nok se mig om efter en større cpu hvis jeg skal have flere

Ja tak Karsten. Det var vidst ikke en god ide at sælge din gamle maskine

Fra : Karsten Borchers

Dato : 10-07-02 18:28

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message

> Ja tak Karsten. Det var vidst ikke en god ide at sælge din gamle maskine

Hehe, skal da bare have fundet en lidt større cpu. En 450'er må være fin nok
til det client antal min linie kan trække ;)

Borchers