campingplads, Dresden
Fra : Christian Jonassen

Dato : 06-07-02 09:42

Hej NG, er der nogen der kender en campingplads i omegnen af Dresden?

Christian

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 08-07-02 07:46

Hej

Hvis man kører fra Dresden mod Tjekkiet (Hrensko) lags med Elben, så ligger
der en Campingplads lige ned til floden. (Jeg mener den ligger ved
Königsberg).

VH
Per

Fra : Christian Jonassen

Dato : 08-07-02 18:03

Tak for hjælpen, jeg har fundet en ved Königstein, går ud fra det var den du
mener..

Christian

Per Wolfsdorf <wolfsdorf@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:agbceq$c1d$1@sunsite.dk...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-07-02 23:53

> Tak for hjælpen, jeg har fundet en ved Königstein, går ud fra det var den
du
> mener..

Der ligger en pragtfuld borg ved Königstein. Den må man absolut se, da den
er enorm stor, idet der var en hel lille by inden for murene, samtidig med
at den ligger på en klippe med fuldstændig stejle sider hele vejen rundt.
Der er en pragtfuld udsigt i alle retninger.
Et eller andet sted i nærheden reklameres der også med et vandfald. Jeg kan
desværre ikke huske navnet, men det er anført på diverse kort over området.
Det er dødsygt. Det er en kilde, hvor der er så lidt vand, at man har måtte
dæmme op for vandet. Ca. hver halve time kommer krofatter så ud og lukker
slusen op, så man kan se sjatten falde ca. 6 meter. Det tager ca. 30
sekunder. Så lukkes der og man kan vente en halv time igen.
Det er mildest talt til grin. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om vi var der på
et forkert tidspunkt af året (efterår), men at kalde sådan en sjat for et
vandfald er da en overdrivelse der er til at tag og føle på.
Der ligger også en campingplads lige stik vest for Dresden - ca. 5 km fra
centrum. Den står formentlig som samarbejdsplads i DCU bogen.
Kreds 7 fra DCU havde en tur derned, hvor vi fra det østlige havde sneget os
med.
Campingpladsen var ikke noget at råbe hurra for, men det er efterhånden en
del år siden, at vi var der, og da var alt stadig noget forarmet.
Toiletter og bad var rene og hygiejniske. Når man, som vi gjorde, var i
Dresden mange gange og se ruiner og nogle af alle de genopbyggede slotte, så
lå pladsen meget centralt, da det var nemt at komme ind til bymidten.

Kurt

Fra : Hans Henrik Højlyng

Dato : 13-07-02 08:33

Hej Christian.

Vi var sidste år på Ostrauer Mühle ved Bad Schandau. Det er godt nok endnu
tættere på den CZ grænse, men så er der jo mulighed for billige indkøb.
Selve pladsen ligger omgivet af bjerge, har fine og rene toiletforhold. Er
dog nok ikke perfekt for gangbesværede. Se eventuelt
http://hojlyng.homepage.dk/2001_sommer.htm .
Med venlig hilsen og god tur
Hans Henrik