MS Windows
briani 27239
Hvilket styrestystem kan bruges...
Fra : Magnus

Dato : 06-07-02 09:42

Jeg har en næsten komplet gammel Pentium 100 MHz med 16MB ram som jeg
overvejéde om det var muligt at bruge den som en slags backup eller
lagerplads.

Maskinen skal efter endt softwareinstallation blot stå i et skab uden skærm,
tastatur og mus tilsluttet så den kun er tilsluttet stikkontakten og et
netkabel til netkortet.

Styresystemet skal så kunne gøre diske og drev synligt på netværket for mine
andre Win98 maskiner og vigtigst af alt så skal det kunne tåle at man blot
tænder og slukker maskinen på hovedafbryderen på forsiden af kabinettet.

Er der noget system som kan fungere under sådan en behandling ?

/Magnus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-07-02 10:03

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev....

> [...]
> skal det kunne tåle at man blot tænder og slukker maskinen på
> hovedafbryderen på forsiden af kabinettet

Umiddelbart ville jeg bruge en eller anden DOS version hvis man skal
kunne tænde og slukke på hovedafbryderen uden at beskadige
styresystem eller filer.

Personligt ville jeg nok prøve at finde en smule mere RAM, og så lade
maskinen fungere som server med en Linux distribution(Debian er et
godt valg til en lille maskine). Det giver dig en masser andre
muligheder.

Men en DOS opfylder til fulde dine krav. Der er en vejleding til MS-
DOS her:
http://members.tripod.com/~BBright/information/dosnetwork.htm

Har du yderligere spørgsmål, bør du nok stille dem i et mere relevant
forum, f.eks. dk.edb.netvaerk(netværk) eller
dk.edb.system.unix(Linux)

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm