MS Windows
briani 27239
Pladsen bliver mindre og mindre i XP ?
Fra : ~~Wing~~

Dato : 06-07-02 05:15

Hejsa

Min datter har en pc med win XP pro, som af sig selv æder mere og mere af C
drevet. Jeg har sat sytemgendannelsespladsen ned til 5 % af det oprindelige.
Men der er stadig noget som guffer af hendes Hd plads. Jeg kan se der ligger
en hiberfil.sys i roden af c: som fylder 255mb hvad gør den godt for ??

Jeg vil helst ikke deaktivere systemgendannelse da vi har stor fornøjelse af
netop denne funktion. Men er der nogen som ved hvad det er som kunne være hd
tyven ??

Med venlig hilsen
~~Wing~~

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-07-02 08:50

~~Wing~~ <~thepetersen@hotmail.com~> skrev bl.a.:

> [...]
> hendes Hd plads. Jeg kan se der ligger en hiberfil.sys i roden
> af c: som fylder 255mb hvad gør den godt for ??

Jeg vil tro at "himerfil.sys" er den fil, der bruges når computeren sættes i
dvale/standby. Hvis du/hun ikke bruger den funktion, kan den slås fra her:

Højreklik på Desktop -> Propertise -> Screen Saver -> Power -> Hibernate ->
"Fjern fluebenet".

> Jeg vil helst ikke deaktivere systemgendannelse da vi har stor
> fornøjelse af netop denne funktion. Men er der nogen som ved hvad
> det er som kunne være hd tyven ??

Det kunne også være IE's temp-filer, der er rigeligt af.

Højreklik på IE ikonet på Desktop -> Propertise -> General -> Settings
(Temporary Internet files) -> "Afsæt fx. kun 30MB til temp-filer".

Prøv evt "Disk Cleanup", der automasisk kan rydde lidt op:

Start -> Programs -> Accessories -> Ststem Tools -> "Disk Cleanup".

(Ja, nu står det på engelsk, men funktionerne ligger de samme steder, så det
skulle være til at finde alligevel)

--
Lars

Fra : ~~Wing~~

Dato : 06-07-02 11:41

> [...]
> dvale/standby. Hvis du/hun ikke bruger den funktion, kan den slås fra her:
>
> Højreklik på Desktop -> Propertise -> Screen Saver -> Power ->

Er nu deaktiveret, det gav godt med plads... takker..

> Det kunne også være IE's temp-filer, der er rigeligt af.

Dem fjerner jeg regelmæsigt.

> [...]
>
> Start -> Programs -> Accessories -> Ststem Tools -> "Disk Cleanup".
>
> (Ja, nu står det på engelsk, men funktionerne ligger de samme steder, så

Jeg takker for ovenstående råd, fedt og få lidt hjælp når det kniber
Mvh

~~Wing~~

Fra : Ole C

Dato : 06-07-02 10:03

~~Wing~~ <~thepetersen@hotmail.com~> skrev blandt andet:

> Jeg har sat sytemgendannelsespladsen ned til 5 % af
> det oprindelige.

Sådan gjorde jeg også - men opdagede siden at der stadig lå mere end 1
Gb i "System Volume Information/-Restore" - altså mere end 25 procent
af en partition på 5Gb.
(Det er i øvrigt ikke middelbart til at se hvor meget Restore-mappen
fylder i Stifinder).
Men en begrænsning af systemgendannelsesplads fjerner åbenbart ikke hvad
der tidligere er blevet lagt i mappen, så der skal ryddes op under
"Diskoprydning>Flere indstillinger".
Her kan man fjerne alle gendannelsespunkter bortset fra det senest
oprettede under punktet "Systemgendannelse" - og så bliver der plads på
harddisken.
Men man skal selvfølgelig at man så begynder "på en frisk" med hensyn
til muligheden for at gendanne systemet.

vh
Ole C

Fra : ~~Wing~~

Dato : 06-07-02 11:44

> [...]

> Men man skal selvfølgelig at man så begynder "på en frisk" med hensyn
> til muligheden for at gendanne systemet.

Takker for hjælpen, gav ca 500 mb mere og gøre godt med.

Mvh

~~Wing~~