MS Windows
briani 27239
Referenced accont locked out
Fra : Benny Hansen

Dato : 05-07-02 21:18

Hej,

jeg sidder med et mystisk problem som jeg ikke har kunnet finde løsningen
på.

Win2K

på min arbejdspc har jeg adgang til flere forskellige netværk. På visse
servere, når jeg i RUN angiver \\IPadressen\c$ får jeg fejlbeskeden som vist
i subj.
Dette er kun på nogle af de servere jeg har adgang til men der er ikke noget
bestemt mønster, da jeg visse steder ikke nogle prob har.
Jeg har prøvet at oprette brugerkonto med samme password som til min klient
på de servere jeg ikke kan gøre dette på men lige meget hjælper det.
Min formodning går på min klient der af en eller anden grund er blevet
udelukket, måske pga for mange forsøg eller andet men der er ikke noget i
EventWiever hverken klient eller servere der angiver nogle prob.
Endvidere er det sådan at jeg, på arbejde, godt kan logge på via omtalte
måde på en bestemt server men hjemmefra får jeg samme besked som subj.
Mystisk
Jeg håber at nogle har løsningen på dette, irreterende prob.

Takker

Benny

Fra : Snuden

Dato : 06-07-02 18:25

On Fri, 5 Jul 2002 22:17:43 +0200, "Benny Hansen" <b@mailtele.dk>
wrote:

> [...]
>Mystisk
>Jeg håber at nogle har løsningen på dette, irreterende prob.

Hrm.. en søgning på "referenced account locked out" giver over 100
hits på Microsofts hjemmeside, heraf en del vedrørende Terminal Server
og IIS. Det ser ud til, at hvis den konto du logger på netværket med
ikke har samme password som den konto der eksisterer på den server du
prøver at kontakte, kan kontoen blive låst og så får du subj. Måske
dette kan give dig en ledetråd.

Hvis ikke må du komme med nogen flere oplysninger eller selv gå på
jagt hos Microsoft. Du kan evt. også spørge i
dk.edb.system.ms-windows.server.

mvh
Snuden

Fra : Benny Hansen

Dato : 06-07-02 19:46

> [...]
> ikke har samme password som den konto der eksisterer på den server du
> prøver at kontakte, kan kontoen blive låst og så får du subj. Måske

ja det er rigtigt og dem har jeg også set på men som du selv ser omhandler
det meste TS og IIE og ingen af disse bruger jeg på arbjede og ej heller
hjemme.
Dog gik jeg endnu igang inat med at kigge og stødte på noget der omhandlede
Outlook og det har delvist løst mit prob.(dog bruger jeg ikke OL på work)
Tak for reply

/Benny