Win XP og Win 98
Fra : John Doe

Dato : 05-07-02 21:00

Jeg har en XP maskine og en 98 maskine jeg gerne vil have på netværk sammen.
De sidder begge to på en switch der går på en router. Begge computere kan
komme på internettet, men kan ikke finde hinanden på netværket.

Når man installerer netværk på XP bliver man spurgt om man vil lave en
install-disk til brug på andre computere. Den valgte jeg fra i sin tid. Kan
man lave den nu uden at skulle installere hele netværket forfra??

Simon

Fra : Try-out

Dato : 06-07-02 20:59

Jeg har fuldstændig samme problem... XP vs. 98 2ed. De kan ikke finde
hinanden og jeg syns jeg har prøvet alt. Er der ingen der har et guldkorn at
smide her?? :))
Søren

Fra : Poul Lehmann

Dato : 25-07-02 12:45

Prøv protokollen NetBeui på begge systemer.
Send lige et ord hvis du får det til at virke.

PL.

Fra : [5500] Fynboen

Dato : 06-07-02 21:58

Hej

Brug TCPI / IPX på Win 98

Fynboen
Carsten Nielsen
manager@mail.tele.dk

Fra : John Doe

Dato : 06-07-02 22:41

Det synes jeg at jeg har prøvet... Men når jeg prøver at gå ind i netværk på
98 maskinen får jeg den fejlmeddelelse, der siger at netværket ikke er
tilgængeligt. Hvis jeg derimod går ind i 'søg efter computer' og søger på XP
maskinen dukker dun op, men jeg kan ikke få adgang til den.

På XP maskinen kan jeg sagtens finde 98 maskinen og komme ind i de
biblioteker der er delt....

Jeg har prøvet at køre 'network setup disk' fra XP maskinen på 98 maskinen,
men det ændrer ikke ved noget....

Nogen forslag??

Fra : Thomas A Jørgensen

Dato : 21-07-02 16:18

Jeg har et lign. problem.
Det drejer sig om 2 win98SE maskiner, og en XP maskine. Win98SE maskinerne
kan ude problemer se hinanden, men de kan ikke se XP maskinen. og den kan
ikke se nogen af Win98SE maskinerne. Der er ikke installeret nogen firewall
og de er koblet sammen i en alm. hub.

Er der nogen der kender en løsning på problemet.

Hilsen Thomas

Fra : elvis

Dato : 23-07-02 14:18

Hej

Det problem løste vi herhjemme ved at enable Netbios på alle maskiner

Er det en skidt ting i forhold til sikkerhed ved jeg ikke (?)

mvh elvis