/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Temporary Internet Files
Fra : Bo Dudek


Dato : 05-07-02 20:20

Hejsa

En maskine med Windows 2000 på. Et dyk ned i mappen

c:\documents and settings\username\lokale indstillinger\temporary
internet files

viser, at der ingen filer er i - hvilket osse hænger godt nok sammen,
idet midlertidige internetfiler lige er blevet slettet i IE's
indstillinger..

men hvad der ikke hænger sammen er, at højreklikkes der på denne mappe
og vælges 'egenskaber' så påståes der, er der er over 450 mb i denne
/tomme/ mappe.. over 1000 filer.. og til trods for at systemet er sat
op til at vise skjulte filer, systemfiler mm, så er der ingenting at
se.. og iøvrigt mangler disse 450 mb osse på disken..

nogen idéer??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

 
 
Madsen (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-07-02 20:50

Bo Dudek skrev:

> men hvad der ikke hænger sammen er, at højreklikkes der på denne
> mappe og vælges 'egenskaber' så påståes der, er der er over 450 mb
> i denne /tomme/ mappe.. over 1000 filer.. og til trods for at
> systemet er sat op til at vise skjulte filer, systemfiler mm, så
> er der ingenting at se.. og iøvrigt mangler disse 450 mb osse på
> disken..

Du kan ikke se indholdet af mappen inde fra Windows af uanset hvordan
du stiller Windows. Du kan med Nero, som er et brænderprogram, men du
kan ikke komme til at slette mapperne med Nero mens Windows kører.

Du kan tømme Temporary Internet Flies via din browser og hvis du
placerer et hak i 'Slet alt offline indhold', så burde størrelsen på
mappen blive reduceret en hel del.
De usynlige mapper kan slettes i fejlsikret tilstand med kommando-
prompt, men de bliver oprettet igen når IE bliver genstartet.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Bo Dudek (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Bo Dudek


Dato : 05-07-02 21:02

[...]
>Du kan ikke se indholdet af mappen inde fra Windows af uanset hvordan
>du stiller Windows. Du kan med Nero, som er et brænderprogram, men du
>kan ikke komme til at slette mapperne med Nero mens Windows kører.
havde tilfældigvis Nero installeret og kunne sagtens se filerne.. og
kunne faktisk osse slette dem!!


>Du kan tømme Temporary Internet Flies via din browser og hvis du
>placerer et hak i 'Slet alt offline indhold', så burde størrelsen på
>mappen blive reduceret en hel del.
jeps, den røg ca. 350mb ned i størrelse

>De usynlige mapper kan slettes i fejlsikret tilstand med kommando-
>prompt, men de bliver oprettet igen når IE bliver genstartet.
så det er der ingen grund til =)

takker =)))

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Madsen (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-07-02 21:10

Bo Dudek skrev:

> havde tilfældigvis Nero installeret og kunne sagtens se filerne..
> og kunne faktisk osse slette dem!!

Det var pokkers. Det får jeg ikke lov til i WinXP. Jeg har ikke
prøvet i Win2000. Det er muligt at jeg kan der.

>> De usynlige mapper kan slettes i fejlsikret tilstand med kommando-
>> prompt, men de bliver oprettet igen når IE bliver genstartet.
>
> så det er der ingen grund til =)

Næ, og slet ikke når man kan få lov til at gøre det med Nero. :)

> takker =)))

Velbekom.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Lars Jørgensen (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Lars Jørgensen


Dato : 05-07-02 21:49

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev bl.a.:

>> men hvad der ikke hænger sammen er, at højreklikkes der på denne
>> mappe og vælges 'egenskaber' så påståes der, er der er over 450
>> mb i denne /tomme/ mappe.. over 1000 filer.. og til trods for at
>> systemet er sat op til at vise skjulte filer, systemfiler mm, så
>> er der ingenting at se.. og iøvrigt mangler disse 450 mb osse på
>> disken..
>
> Du kan ikke se indholdet af mappen inde fra Windows af uanset
> hvordan du stiller Windows. Du kan med Nero, som er et
> brænderprogram, men du kan ikke komme til at slette mapperne med
> Nero mens Windows kører.

Endnu en opgave som WindowsCommander http://wincmd.com/ klarer perfekt....
og den er en del smartere end Nero til filhåndtering

--
Lars (der ikke kan se det smarte i WindowsExplorer)



Madsen (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-07-02 21:53

Lars Jørgensen skrev:

> Endnu en opgave som WindowsCommander http://wincmd.com/ klarer
> perfekt.... og den er en del smartere end Nero til filhåndtering
>

Jeg plejer nu at bruge Norton Commander hvis jeg vil af med mapperne,
men ok. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Peter Loumann (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 05-07-02 22:39

bo@FJERNbodudek.dk (Bo Dudek) skrev:

>Hejsa
>
>En maskine med Windows 2000 på. Et dyk ned i mappen
>
>c:\documents and settings\username\lokale indstillinger\temporary
>internet files
>
>viser, at der ingen filer er i

Det kan du ikke regne med - windåzen viser dem ikke.

> - hvilket osse hænger godt nok sammen,
>idet midlertidige internetfiler lige er blevet slettet i IE's
>indstillinger..

Det kan du ikke regne med - det er ikke effektivt

>men hvad der ikke hænger sammen er, at højreklikkes der på denne mappe
>og vælges 'egenskaber' så påståes der, er der er over 450 mb i denne
>/tomme/ mappe.. over 1000 filer..

Der ser du!

>nogen idéer??

Ja. Hvis du kører FAT32 (det ved jeg ikke, om man kan på win2000), så
slet dem fra ren DOS, hvis man kan det, evt. via en bootdiskette. I
min WinXp kan de slettes fra fejlsikret tilstand, når jeg logger på
som admin. Men du skal kunne se dem, sføli, f.eks. med Windows
Commander eller i en kommandoprompt. Sandsynligvis er den INDEX.DAT,
der ligger i mappen, også svulmet urimeligt op. slet den samtidig! Den
gendannes automatisk i naturlig størrelse.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Madsen (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-07-02 00:41

Peter Loumann skrev:

> Hver gang, det her emne er oppe, og det sker jævnligt, både her og i
> windåze-gruppen, bliver jeg irriteret over, at MS ikke laver en
> bruser, der kan rydde op efter sig.

Ja, det kunne være rart, men man kunne jo evt. vælge at lade IE
tømme Temp-filerne hver gang man lukker IE. Det sletter dog ikke de
undermapper alligevel, men man holder trods alt mappestørrelsen nede
på et minimum.

> Det går helt fint i både opera og mozilla. Det en af flere grunde
> til, at jeg bruger jeg opera, når jeg ikke er tvunget til andet.
> En anden grund er ie's forhold til standarder, netop det, der
> desværre engang imellem tvinger mig til at bruge den.

Jeg har aldrig haft andre browsere end IE installeret.
Har prøvet Netscape på en Mac en overgang, hvor jeg udelukkende brugte
Mac i længere periode, og det var langt fra nogen fornøjelse. Om det så
var Mac eller Netscape ved jeg ikke, men det var en fornøjelse at komme
tilbage til IE og Windows.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Peter Loumann (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 06-07-02 09:55

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>> bruser, der kan rydde op efter sig.
>
>Ja, det kunne være rart, men man kunne jo evt. vælge at lade IE
>tømme Temp-filerne hver gang man lukker IE.

Det har jeg skam også gjort. Men det er altså ikke effektivt.

>Det sletter dog ikke de
>undermapper alligevel, men man holder trods alt mappestørrelsen nede
>på et minimum.

Njaeh - det sletter heller ikke alt indhold i dem. Som standard skal
der vist være fire af de der mapper med kryptiske navne, men
efterhånden som index.dat vokser over alle bredder, bliver der også
flere undermapper. Det kan du ikke hindre på den måde.

>Jeg har aldrig haft andre browsere end IE installeret.

Prøv! Mozilla er en dejlig lille bruser efter den er kommet i 1.0
final. Og den er gratis.

http://www.mozilla.org/

Hvis du giver den Suns JRE, kan den alt. Og den JRE kan ie, som noget
nyt i ver. 6, også bruge i stedet for MVM.

>Har prøvet Netscape på en Mac en overgang, hvor jeg udelukkende brugte
>Mac i længere periode, og det var langt fra nogen fornøjelse.

Det har nok været en ældre Netscape. Den nye er meget bedre. Men der
er ingen grund til at bakse med den reklamemastodont, når man kan får
den rene vare: mozilla. Mac har jeg ingen erfaringer med.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Madsen (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-07-02 22:53

Peter Loumann skrev:

> Ja. Hvis du kører FAT32 (det ved jeg ikke, om man kan på win2000)

Det kan man.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Peter Loumann (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 06-07-02 00:06

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>> Ja. Hvis du kører FAT32 (det ved jeg ikke, om man kan på win2000)
>
>Det kan man.

OK, tak!

Hver gang, det her emne er oppe, og det sker jævnligt, både her og i
windåze-gruppen, bliver jeg irriteret over, at MS ikke laver en
bruser, der kan rydde op efter sig. Det går helt fint i både opera og
mozilla. Det en af flere grunde til, at jeg bruger jeg opera, når jeg
ikke er tvunget til andet. En anden grund er ie's forhold til
standarder, netop det, der desværre engang imellem tvinger mig til at
bruge den.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Børgesen (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Børgesen


Dato : 08-07-02 09:00

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:3d25f088.44714876@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> men hvad der ikke hænger sammen er, at højreklikkes der på denne mappe
> og vælges 'egenskaber' så påståes der, er der er over 450 mb i denne
> /tomme/ mappe.. over 1000 filer.. og til trods for at systemet er sat
> op til at vise skjulte filer, systemfiler mm, så er der ingenting at
> se.. og iøvrigt mangler disse 450 mb osse på disken..
>

En sidebemærkning til spørgsmålet er, at jeg (i hvert fald på w98 maskiner)
flere gange har set, at når man har kørt programmet Diskoprydning, og
sletter "Temporary Internet Files", ligger der stadig en masse tilbage i
mappen (I et tilfælde hele 617 MB).

Som en anden foreslår, brugte jeg WinCmd til at løse det problem, hvilket i
øvrigt gav 10-fold bedre stabilitet på systemet.

Børgesen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste